anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sa spunem ca conducem o masina manuala. Suntem in a doua treapta de viteza si ne apropriem de o curba de 90 de grade, asa ca incetinim si retrogradam in prima treapta de viteza. Ce fac cu pedalele pe durata curbei? Dupa ce am intrat in prima treapta, raman cu piciorul apasat pe ambreiaj la maxim sau revin cu el pana la acel punct din mijloc? Controlez viteza daca este nevoie cu ambreiajul, de la acel punct din mijloc pana la maxim? Sau trebuie si sa tin apasat pe acceleratie pe durata curbei cu ambreiajul la punctul din mijloc si daca trebuie sa incetinesc la nevoie apas ambreiajul dar mentin acceleratia? O, si mai este nevoie de acea forfecare daca retrogradam in treapta unu si nu am oprit complet?

2 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Viteza 1 este doar pentru plecarea de pe loc. In treapta a doua nu ai nevoie de ambreiaj. Poti ajuta doar putin din acceleratie daca viteza este prea mica.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Esti cu a 2-a si reduci? Unde mai reduci?
Pe durata virajului ori stai in frana de motor (neapasand nici o pedala), ori accelerezi usor. In viteza potrivita bagi inaintea virajului, apoi eliberezi ambreiajul. Franarea (daca e necesara) o faci inainte sa virezi, nu in timp ce virezi.
Dupa ce iti trec frisoanele si incepi sa intri cu viteza normala in viraje, accelerezi atunci cand indrepti volanul (la iesirea din viraj).
Cat esti incepator, intri cu viteza mica si constanta, probabil accelerand. Nu trebuie sa ai scheme in cap, la inceput mergi incet si nu ai nevoie de tehnici, poti merge cu 40 prin orice viraj, lasand acceleratia inainte de viraj, si accelerand la iesire.