Nu sunt afectate toate autoturismele VW, in acest scandal. Sunt doar cateva modele noi, parca din 2009 incoace, declarate 'tepe'. Alea se vor vinde foarte greu de acum incolo, iar RAR nu le va mai omologa, deci nu se mai pot inmatricula la noi in tara.
Modelul tau, insa, nu e implicat in nici un scandal, corespunde d.p.d.v. tehnic, deci nu ai de ce sa-ti faci griji.
Pretul de 2000e e ok, dar vezi cat te costa taxa.
Modelul tau de cu 'pompe-duse', adica un sistem mai complicat de injectie, care anuleaza pompa clasica rotativa, dar are cate o pompa pentru fiecare injector.
Sunt mai sensibile decat ALH.
Parerea mea este sa nu te bagi la o masina diesel veche, pentru ca poti avea surprize foarte costisitoare, fiind piesele foarte scumpe.
Dupa 300. 000km incep sa cedeze componente din injectie, se mai sparg turbinele... Numai o pompa de injectie daca ai de schimbat, e de la 400e in sus, la mana a 2-a. Iar injectoarele, rectificate costa de la 200 de lei bucata in sus. Turbina costa cateva sute de lei rectificarea, inlocuirea de la 300e in sus, cu piese noi.
Nu mai zic, modelele 1.9 TDI cu PD (pompe-duse), de la 116cp in sus, au volanta cu masa dubla, care se schimba la 160. 000km, din ce imi amintesc.
Iar la 2000e, fii sigur ca masina are parcursi peste 300. 000km, ca altfel nu se vindea, iar samsarii nostri le dau kilometrajul inapoi spre 180.000-230.000km, ca sa fie mai tentante.
Daca mai pui si intretinerea unui diesel, cu ulei si baterie aproape dublu la pret fata de un benzinar, platesti mult mai mult, ca sa scrie pe spate TDI.
Mai bine te orientezi spre o masina pe benzina, cu motor rezistent, caruia sa ii pui o instalatie GPL secventiala, daca urmaresti un consum mic.
Bora nu prea are motorizari bune pe benzina, doar 1.8 si 2.0 benzina sunt rezistente.
Recomandarea mea e Renault Megane II 1.8 16V, sau Opel Astra 1.6-1.8
Le prefer oricand, mai ales decat un Volkswagen.