Am mai uitat să menţionez câte ceva şi anume să ai grijă să nu foloseşti motorul dacă termostatul nu este bun sau dacă apa din radiator este îngheţată, rişti să arzi garnitura de ciulasa şi să pătrundă antigelul în baia de ulei chiar şi în camera de ardere.
Vezi să nu fi păţit asta, verifică culoarea uleiului de pe jojă, mirosul gazelor evacuate(dacă au un miros mai dulce) sau dacă nivelul antigelului a scazut considerabil după câţiva kilometri parcurşi.
Au mai venit la mine clienţi mai îndrăzneţi cu diferite defecţiuni provocate de ei pentru că au fost încăpăţânaţi sau nu au ştiut de dinainte ce se poate întâmpla.
Schimba antigelul ca daca nu o sa iti crape radiatorul.Si vezi, poate s-a crapat furtunul de la antigel la radiator.Inainte sa pleci dimineata lasa masina la relanti vreo 10 minute. Oricum, daca nu vrei sa se strice schimba antigelul si desfunda canalul spre radiator.
E normal ca apa sa se incalzeasca pana la 90-95 de grade Celsius. Daca tu zici ca se incalzeste mai rau ar trebui sa verifici recipientul ala in care este antigelul. E ca un bidon din plastic la majoritatea masinilor.
Poate ti-a pus omul antigel in Anglia, dar depinde ce antigel a fost, sunt clasificate dupa temperatura la care rezista. Asa ca verifica inainte sa mai mergi cu masina, sa nu iti arzi vreo garnitura si sa fii nevoit sa dai motorul jos.
1.Ori ţi-a îngheţat apa în radiator.
-Adaugi antigel în vasul de expansiune.
-Goleşte apa din circuitul de răcire(conducta de la radiator din partea de jos), după ce s-a goltit, pui la loc conducta, în vasul de expansiune pui antigel cu apă distilata(50% din fiecare(motorul să fie oprit)), aeriseşti circuitul de răcire, porneşti motorul şi dacă este nevoie completezi cu amestec antigel-apă până ajunge la nivelul MAX.
2. Ori termostatul este blocat în poziţia închis(apa nu criculă în radiator).
-Schimbă termostatul.
-Du-te la service.
P.S. Dacă torni apă caldă pe motor/radiator când este îngheţat, rişti să crape blocul motor/radiatorul, dacă chiar vrei să foloseşti această metodă, apa să fie călduţă, nu fierbinte, deşi nu prea este indicată această metodă.
Nu pot să-ţi zic sigur exact ce are, până nu văd. Verifică tu sau du maşina la service.
Ce inseamna aproape de maxim? Daca nu s-a ajuns in zona rosie, nu e nicio problema. Aproape de maxim poate sa insemne 80 de grade, caz in care termostatul este inca inchis, deci radiatorul va fi rece.
Exista si posibilitatea sa fie blocat termostatul, dar ia asta in calcul doar daca indicatorul ajunge la zona rosie fara ca radiatorul sa se incalzeasca.
Daca ai totusi dreptate si in loc de antigel ti s-a bagat apa, atunci e cam tarziu, probabil radiatorul este deja fisurat. In acest caz, cel mai indicat ar fi sa lasi masina de pe o zi pe alta intr-un garaj incalzit, pentru a se dezgheta, urmand sa completezi ulterior cu antigel.
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, problema am rezolvat-o.a iesit putin soarele si a mai desghetat putin.am mai adaugat si eu 5kg de apa calduta pe radiator si gata. totusi am luat un litru de antigel concentrat pe care l-am pus in vas.(era aproape gol)! acum functioneaza la fel ca inainte!
Stanmariusvasile întreabă: