Ce masina ai de iti afiseaza temperaturi de 130 de grade? De obicei ultima liniuta este la 110, la unele 120, dar inca nu am vazut 130 de grade.
Daca acul ajunge in zona rosie, ai o mare problema, risti sa arzi garnitura de chiulasa. In acel moment trebuie sa opresti, sa pornesti caldura in masina pe maxim si ventilatoarele la fel, asteptand ca temperatura sa scada.
Cauzele pot fi mai multe, dar indica evident o problema la sistemul de racire. Termostatul nu poate fi cauza, din moment ce temperatura ramane constanta in jur de 90 de grade este evident ca acesta isi face treaba. Totusi, nu strica o verificare, aceasta se face simplu, punand mana pe furtunul de iesire atunci cand temperatura afisata este de 90 de grade. Daca furtunul este fierbinte, evident termostatul a deschis, deci functioneaza corect.
Dupa parerea mea, de vina este electroventilatorul, care in functie de modelul masinii poate avea mai multe trepte de functionare (de obicei doua sau trei). Parerea mea este ca ultima treapta nu functioneaza, de aceea pana intr-o anumita plaja de turatii totul este in regula, cand este nevoie insa de un efort suplimentar, acesta nu mai face fata. De obicei cauza este sensorul de temperatura care il comanda, insa fara o verificare nu se poate pune un diagnostic exact.
Bineinteles, nu sunt excluse nici alte cauze - o pompa de apa care nu isi face treaba, radiator partial infundat, conducte gatuite samd, insa cel mai probabil este vorba de nefunctionarea ventilatorului in ultima treapta.
@neluL- nu mai da sfaturi dupa ureche. Garnitura de chiulasa ciupita se manifesta altfel si poate fi un efect al supraincalzirii, nici intr-un caz o cauza. Iar termostatul nu deschide la 97 de grade, ci undeva pe la 87.
Da, eu dau sfaturi din carti sau ma abtin atunci cand nu am habar. Nu te opreste nimeni sa enumeri posibile cauze, dar incearca sa nu sari peste cuvantul "posibile". La 19 ani de condus si la peste 1 milion de kilometri, ar cam trebui sa stii la ce temperatura deschide termostatul, precum si faptul ca o garnitura de chiulasa ciupita nu duce la supraincalzirea motorului, mai ales ca omul a mentionat clar ca nu pierde antigel.
Eu nu aveam permis acum 19 ani, in schimb stiam ce inseamna o garnitura de chiulasa defecta si intelegeam foarte bine cum functioneaza un termostat.
Deci inca o data, omul are o problema, incercati sa il ajutati daca va pricepeti sau daca ati avut o experienta similara, daca nu, decat sa va dati cu parerea aiurea, mai bine il lasati in pace.
@neluL - eu inteleg foarte bine, se pare ca tu nu stapanesti notiunea de "POSIBIL". Inca o data iti spun, cele date de tine nu sunt cauze POSIBILE, pentru ca un termostat nu trebuie sa deschida la 97 de grade, iar garnitura de chiulasa ciupita nu cauzeaza supraincalzirea motorului la turatii mari.
Despre inteligenta si gandire nu cred ca e cazul sa discutam aici.
Asta schimba mult datele problemei. Sigur apa urca la 130? Spun asta pentru ca la masina ta 130 corespunde liniutei rosii de deasupra, nu liniutei albe de langa, cum ar parea la prima vedere. Liniuta alba indica 120 de grade, ceea ce pentru motorul tau nu este considerata o temperatura periculoasa, prin urmare nu trebuie sa iti faci probleme in acest caz.
@neluL- nu mai insista, sfatul tau a fost oricum pe langa subiect. Un termostat care nu deschide la 97 de grade nu este defect, unul care nu deschide inainte de 90 este defect, trebuie sa iti fac o schita sa intelegi asta?
Pai in functie de ce masina ai! a-r putea fi garnitura de chiuloasa ciupita sau termostatul este defect (nu mai deschide la temperatura de 97 grade).
Mai regis! dar tu ce faci? dai sfaturi din carti? Eu nu am dat sfaturi cii am spus posibile cauze, adica cauze care ar putea fi care a-r trebui luate in seama si astea pe langa alte cauze care le-ai mentionat si tu! Nu am spus ca sigur de acolo este am spus ca ''a-r putea fi''... daca le ia in considerare e bine, daca nu le ia in considerare iar e bine. mi-am dat si eu cu parerea (poate aici nu am loc de specialisti ca tine) tinand cont ca am permis de 19 ani si ca am peste un milion de kilometri facuti! Nu te mai intreb ce faceai acum 19 ani ca nu-mi sta in caracter! Asa ca sing to your heart! by!
@regis! Inca o data scriu ca sa ma intelegi ''am spus posibile cauze'' ce nu intelegi din cuvintele astea? Nu poti rezolva o problema cu acelasi nivel de inteligenta care a creat problema.Aceasta este esenta gandirii "out of the BOX"
Ma bucur pentru cunostintele tale!
@regis! OFF TOPIC! Imi pare bine ca sfatul meu a avut un efect cat de cat daca a fost luat in considerare! ...si imi pare bine daca s-a rezolvat problema TERMOSTATUL!
@regis! OFF TOPIC! tradus in romana caz inchis "si rezolvat" hai sa mai ajutam si pe altii! lasa irascibilitatea deoparte (nu e batuta in cuie temperatura de deschidere a unui termostat)! nu vreau sa mai discut despre chestia asta. Ajuta lumea in continuare daca poti si daca vrei ...eu asta fac!
Am patit la fel...numa ca faza era la relanti. La relanti, acul statea la 90. Cand porneam de pe loc, in max un minut ajungea pe rosu. Ma rog, masina am schimbat'o, am dat'o asa(nu am mentionat insa acest "mic" defect), insa am banuit si mai multi au zis ca 90% de vina este termostatul. Insa nu prea imi dau eu seama de ce la relanti mergea normal. Bineinteles, un tester ti'ar rezolva toata problema
Masina arata pana la 130 de grade pentru ca e o masina seat leon cupra de 245 de cai, oricum mersi mult la toti prb e aproape rzolvata mecanicul mi-a zis ca e cam 80% termostalul iar restul cum ati mai zis voi pompa apa sensor etc, mersi mult