Radiator infundat sau aer pe instalatie.
Aerul de obicei e din cauza garniturei de chiulasa, care scapa compresie in antigel. Aerisire nu prea ai cum sa faci la motoarele din prezent, ca instalatiile de racire sunt facute cu cap, sa nu aiba unde sa ramana aerul. Motorul vibreaza in timpul functionarii, iar vasul de expansiune e cel mai sus pus, se aeriseste singura, in mers. Dar cand intra aer constant pe la chiulasa, nu mai apuca sa se aeriseasca, merge cu goluri de aer.
La motoarele diesel 1.6 si 1.9 de la VW, asta se intampla frecvent, daca e sa ai probleme cu chiulasa.
La Opel 1.7 diesel, de exemplu, cand se duce garnitura de chiulasa, in 90% din cazuri baga caldura bine in continuare, dar se supraincalzeste motorul, si apare mult ulei in antigel.
Simptomele de garnitura/chiulasa defecta variaza in functie de constructia motorului (amplasarea orificiilor de trecere din bloc motor in chiulasa).