Pentru toti cei care nu stiu, ce inseamna ati cumpara o masina adusa din Germania sau Austria, cateva sfaturi pentru a nu putea fi inselati de diferiti escroci:
1. mergeti cu vanzatorul masinii la cea mai apropiata sectie de politie pentru a verifica masina, sa nu fie furata, sau altceva neinregula cu ea;
2. dati un telefon la R.A.R (e bine sa aveti numarul de telefon de la RAR al judetului de care apartineti) pentru a vedea cat costa identificarea si autenticitatea masinii aceasta poate costa intre 400 si 1200 de lei in functie de vechimea masinii si de capacitatea cilindrica;
3. verificati briful mare, sa vedeti daca a avut numere provizorii eliberate in Romania, (undeva la jumatatea paginii intr-un chenar sunt aplicate 1 - 2 sau 3 stampile rotunde mici, aplicate de catre politia romana, daca are 3 stampile, nu o sa mai puteti circula cu ea dupa expirarea numerelor care sunt valabile 30 de zile) cel mai bine ar fi sa nu aiba eliberate numere provizorii, pentru ca aveti timp mai mult pentru inmatriculare
4. mergeti la un birou de acte auto sau xerox pentru a face contractul de vanzare-cumparare, aveti grija daca sunteti al 3-lea, sau al 4-lea …, sa aveti toate contractele de vanzare-cumparare si anume (intre vanzatorul german si cumparatorul roman si asa mai departe pana ajungeti sa aveti toate contractele in mana, daca nu le aveti nu puteti inscrie masina in circulatie, ATENTIE sa cereti vanzatorului numerele de inmatriculare germane, o sa va trebuiasca la inmatriculare (l-e trebuie ca sa verifice daca masina a fost radiata din Germania)
5. sunati la RAR pentru programare, cand mergeti la RAR aveti nevoie de briful mare, briful mic si buletinul de identitate, bani, cum spuneam mai sus RAR-ul costa de la 400 la 1200 lei sau chiar mai mult.
Daca aveti masina cu euro 4 cu AC, ABS, AIRBAG nu are rost sa va faceti depreciere pentru ca pierdeti (taxa de depreciere costa in jur de 370 de lei, iar la taxa de poluare va fac reducere de vreo 150 de lei la o taxa de 1438 lei); Deprecierea se face doar daca masina este veche, NONEURO si nu are cele 3 dotari (ac, airbag si abs);
De la RAR o sa primiti CERTIFICATUL DE, AUTENTIFICARE, un bon cu itp valabil 2 ani si CARTEA DE IDENTITATE A VEHICULULUI ROMANEASCA;
6. mergeti la un birou de traduceri si faceti traducerile la briful mare si contractul de vanzare - cumpare german (dintre vanzatorul german si cumparatorul roman) astea costa in jur de 30-50 lei pe pagina, trebuie sa primiti de la traducator cel putin 2 exemplare traduse din fiecare (uitati-va sa fie stampilate si semnate fiecare exemplar)
7. dupa ce aveti traducerile mergeti la FINANTE PUBLICE pentru intocmirea dosarului de calculare a taxei de poluare, (taxa o puteti calcula si voi intrand pe ""http://static.anaf.ro/......2011.html& calcularea taxei se i-a in considerare vechimea masinii, perioada de la PRIMA INMATRICULARE pana in ziua cand se face calculul, ATENTIE NU DE LA DATA FABRICATIEI) aici aveti nevoie de:
-dosar cu sina;
-cartea de identitate romaneasca in copie si original;
-un exemplar din traducerile la brif si C-V (contract de vanzare-cumparare)
-copie dupa CI sau BI;
-CV;
-declaratie pe propie raspundere din care sa rezulte numarul de kilometrii efectuati de vehicul pana la data livrarii din strainatate, (aici daca masina are sub 10.000 de kilometrii rulati, atunci o sa fiti platitor de T.V.A) pentru asta este declaratia, nu va scade taxa sub nici un fel daca declarati mai mult decat are:
-timbru fiscal in valoare de 2 lei.
Decizia o puteti primi in aceiasi zi sau a 2-a zi in functie de cei de la finante;
Daca ati primit decizia si ati platit pana in ora 14:00 puteti merge in aceiasi zi la inmatriculari, daca e dupa ora 14:00 puteti merge a 2-a zi la inmatriculari. Un exemplu la un ford ca cu motor de 1299 cm din 2003 a costat 1.438 de lei asta ca o paranteza.
8. mergeti la bcr sau cec sa platiti o taxa de eliberare certificat de inmatriculare, care costa 37 lei;
-la primarie sa platiti txa de inmatriculare in valoare de 52 lei;
9. mergeti la un birou de acte auto/xerox pentru intocmirea dosarului de inmatriculare definitiva aici trebuie sa va faca FISA DE INMATRICULARE cu care o sa mergeti la primarie pentre luarea in evidenta a vehiculului pe numele dumneavoastra, dupa ce a-ti trecut-o in evidenta primariei puteti merge la inmatriculari auto, aici mai aveti de platit 40 lei pentru numere aleatorii, sau 85 lei pentru numere preferentiale, si gata ati terminat de platit, sper ca v-a fost de folos ce am scris, multe drumuri si acte de facut sunt :))
Depinde eu mi-am facut servis autorizat si e foarte variat pretu pentru ce iti trebuie ITP daca il vrei fara configurari de pompa etc e cam 500 de lei dureaza 3 ore