Ba cum o rezolvati toti cu "intreaba-l pe Furtuna" numai sa nu ii spuneti baiatului;))
- Simeringurile sunt niste etansari rotative, sunt un fel de garnituri daca vrei sa le spui tu asa dar mult mai groase, si cu o forma putin cilindrica, denumirea vine de la Walther Simmer (Cred ca am scris bine) un inginer austriac care a inventat simeringul pentru a nu mai pierde ulei dintr-o motocicleta facute de el in regie proprie pentru curse, marile firme foloseau clei dar trebuiau reincleiate toate dupa cateva saptamani, asta era prin `1903 cand motocicletele nu existau practic, nici macar denumirea. Un lucru interesant este ca simering este un cuvant identic in aproape toate limbile pamantului cu mici exceptii. O poza ca sa stii cum arata http://www.piesecamioane.net/......e-viteze/!
- La intercooler ai foarte multe de spus, gasesti aici tot ce ai nevoie http://www.gearheadtv.ro/articole/ce-este/intercooler-ce-este!
- La turbocompresor multe nu sunt de spus dar mai detaliat ai tot aici http://ro.wikipedia.org/wiki/Turbocompresor si aici http://www.turbosuflanta.ro/turbocompresor_vw.html cu ceva poze, dar in domeniul auto este similar cu turbosuflanta, in aeronautica, mecanica aplicata, turbine nucleare si asa mai departe sunt diferite;
- Chiuloasa este o componenta a motorului, montata deasupra cilindrului ca sa faca un spatiu inchis intre partea de sus a pistonului si peretii interiori ai cilindrului, pot sa fie simple sau comune adica aceiasi chiuloasa pentru o linie de cilindri;
- La diferential ai aici principiul http://www.autosaga.ro/......aldex.html dar aici este de povestit zile intregi, sunt 3 volume a cate 200 de pagini de teorie la diferentiale, din enciclopedia auto doar reductorul de turatie are mai multa teorie decat diferentialul;
- Etrieru e o piesa in forma de "U" care care se foloseste ca sa asamblezi doua bare de tractiune, si mai exista in constructii termenul de etrier dar este similar, pentru grinzi;
- Volanta ca am sarit peste ea, ai aici cate ceva despre ea http://ro.wikipedia.org/wiki/Volant dar si aici e mult de vorba dar iti ajunge pentru moment ce e acolo;
- Servodirectia are rolul de a prelua o parte din forta necesara modificarii directiei volanului. In lipsa servodirectiei care la unele autovehicule lipseste, toata forta necesara schimbarii directiei de mers trebuie sa vina din bratele tale si e mai greu de condus, se msica volanul mai greu. Si aici sunt multe de sus, exista servodirectii hidraulice, electro-hidraulice, si servomecanism hidraulic cel care este cel mai urilizat. Servodirectia hidraulica este numai la flapsurile avioanelor, dar de cele mai multe ori servodirectia hidraulica si servomecanismul hidraulic sunt confundate de cei care nu studiaza problema;
Daca mai ai alte nelamuriri ne auzim pe aici. Succes la studiu!
Denly întreabă: