Sunt vopsitor auto, dar sincer de aerografe n-am habar.
Probabil aerograful consuma foarte putin, deci poti folosi compresorul tau. Prea slab nu cred ca e, iar daca e prea tare nu-ti fa probleme, cred ca ai regulator de presiune pe el, poti da de acolo presiune cat de mica iti trebuie la aerograf, si nu se intampla nimic.
Pentru aerograf, ordinea ar fi cam asa: un vopsitor da culoarea de fond (poti s-o dai tu, e usor), din vopsea metalizata, care ramane mata deocamdata. Apoi faci grafica cu aerograful, cu vopsea pe aceeasi baza (pe baza de solvent sau apa), de preferat de la aceeasi firma ca si fondul, ca sa nu apara reactii. Cand termini tu grafica, se lasa sa se usuce, se degreseaza cu un diluant special pentru degresat (e riscanta faza, daca e prea tare degresantul fuzioneaza grafica pe fond, asa ca e mai bine sa tii masina in spatiu foarte curat, sa nu se puna nimic pe masina, si nu mai degresezi), apoi se aplica lacul, in 2-3 maini.
Pistoalele pentru fond si lac sunt mult mai mari fata de cele de la aerograf. Fondul (adica vopseaua) o mai poti da cu un pistol mic, folosit si la aerograf, dar lacul trebuie dat cu pistol HVLP cu duza maricica, altfel iese tot 'coaja de portocala'.