Asa am patit si eu la inceput, dupa ce am luat permisul nu am condus nici macar odata timp de 7 luni pentru ca ar fi insemnat sa merg cu o solenta... si nu ma vedeam in stare, dupa care un tovaras care a plecat din tara mi-a lasat mie gratis o masina mai buna si uite asa se fac 2 ani si jumatate de cand conduc aproape zi de zi dupa vreo 6 luni de mers continuu pot spune ca m-am simtit capabil sa merg cu orice masina chiar si rapciugalii 1300 1310, lada si asa mai departe
Daca nu conduci e rau ca iti pierzi din reflexe si nu esti capabil sa controlezi masina in anumite situatii.
Eu pana m-am invatat erau unele locuri late de 2 metri jumatate chiar 3, dar uneori cand aveam impresia ca nu am loc incetineam definitiv, mi-am luat claxoane la greu in priemele saptamanii, dar pana acum in 50 de mii de km am avut un singur eveniment rutier si nici ala din cauza mea...
Stateam de ceva timp la semafor, aveam un taximetrist in fata mea si din spate m-a lovit un idiot, m-a facut acordeon
, cand l-am intrebat cum dracu a intrat in mine a spus ca nu m-a vazut... ramasesem prost , intr-un final s-a rezolvat cu o dauna totala mai mare decat dadusem pe masina.
Si in rest foarte multe ocazii sa fiu mort, pe la munte prin serpentine de vreo 2 ori din cauza tirurilor, pe la tara de cateva ori din cauza prostilor care depasesc aiurea si asa mai departe, de fiecare data am scapat cu ajutorul reflexelor si a masinii.
Sfatul meu pentru incepatori e asa:
Sa isi faca o sfanta verificare la masina sa fie perfect pusa la punct, franele si directia reprezinta foarte mult la o masina.
O frana dereglata iti poate produce un derapaj pe care nu il poti controla la o franare brusca in caz necesitate.
O directie cu cel mai mic joc, poate cauza pierderea controlului masinii intr-o depasire, intr-o curba, sau cand doamne fereste incerci sa eviti vreun bou care vine tare pe contrasens
Sa invete cum reactioneaza masina in diferite situatii
Spre exemplu eu prima data cand am condus pe timp de iarna am facut o oprire cu o bordura, si noroc ca am tras de volan ca sa dau cu latura rotii in bordura sa nu urc pe ea ca altfel ma opream in stalp si culmea e ca aveam 15 la ora, doar ca nimerisem o bucata de gheata in locul ala. Dupa patania asta m-am dus pe o strada mare si m-am intors vreo 4-5 ore cu frana de mana, pe zapada, gheata, frane bruste si asa mai departe, sa ma invat cum reactioneaza masina si mia prins extrem de bine dat fiind faptul ca pe timp de iarna nu am avut emotii pana acum.
Ca incepator evita prima banda, multi prosti ies cu jumatate de masina cel putin pe prima banda cand vor sa se incadreze pe drumul respectiv.
Privirea doar in fata si oglinzi, o secunda de neatentie e suficienta sa faci vreo prostie, am patit de 2 3 ori sa ma sperii cand cautam un buton de la cd-player.
Muzica de preferinta sa iti permita sa auzi si traficul, scartaitul de roti de la altii in preajma unei treceri de pietoni de exemplu e bine de auzit de asemenea si claxoanele sau sirenele diferitelor masini.
De fapt la inceput muzica nici nu prea o recomand pana te acomodezi cu masina, sa auzi motorul cand se tureaza etc, sa te obisnuiesti cum sa schimbi vitezele fara sa te uiti in bord la turatii, dupa aia devine o obisnuinta
80km/ pe bulevarde mi se pare o viteza nici prea mare nici prea mica, in general pe cele de 60 se poate merge fara probleme cu 80, parerea mea personala.
Pe drumurile mai inguste, 50 e suficient
Printre stradute poti da se mosi babe copii, masini care ies aiurea din parcari, un 30 la ora e iarasi mai mult decat suficient.
Drumuri nationale 110 130, in functie de drum, atentie la comune, treceri de pietoni si mai ales la drumurile de tara, ies masini si mai ales carute aiurea.
Alcoolul si drogurile la volan mai ales ca incepator presupun ca intelegi ca e moarte curata
In rest, ce sa zic, spor la condus, ochii mari, si sper ca nu te-am plictisit cu atata postu`
E rau in sensul ca nu ai experienta necesara, datr din punct de vedere legal nu vad care ar putea fi problema din moment ce tu ai permis. Roaga pe cineva care are permis de mai mult timp sa stea in dreapta cand conduci astfel incat iti poate da indicatii daca nu te descurci suficient de bine. in plus iti poate da si o nota de siguranta. Si fa-ti curaj! Condu, doar de-aia ai vrut permis.
Ca sa devii un sofer cat mai bun bun trebuie sa conduci mult (chiar si prin oras) ca sa incepi sa cunosti masina. de ce e ea in stare si cum ia virajele.
grav nu este... tu decizi cat conduci. dar asa o sa pierzi lucruri despre sofat si dinaste(nu ma refer la reguli de circulatie dar intr-un moment mai special poate te panichezi)
Nu e chiar asa stai linistit e adevarat ca iti mai pierzi din indemanare dar nu asa de mult
anonim_4396 întreabă: