Ai permis? Sau tu faci, acum, scoala de soferi la TPU? Nu stiam ca exista si o asemenea categorie pe acest site.
Lol, cum ai luat carnetul. Trage frana de mana, uleiul il schimbi tu, sa pornesti trebuie sa tii pedala de ambreaj pana la fund, bagi in a-ntaia si ridici pedala accelerezi maxim dupa si intrii in gardul vecinului, iesi din masina, fugi si te ascunzi in lanul cu porumb.
hehe hehe si daca ii alearga in lanul de porumb? pe unde o ia? cum fuge?
Sapa o groapa si se ascunde in ea.
Tu esti si mai destept ca ZvT asta...nu inteleg o data ce nu aveti nici o treaba cu intrebarea mea de ce comentati ca nu scrie ca oblig pe cineva sa imi raspunda! Raspunde cine stie si cine vrea!
Cum naiba ai luat permisul? pe bune acum pui intrebari elemntare de condus.
tragi frana, de mana si lasi masina in viteza, iarna nu tragi niciodata frana ca ingheata.
itp se face doar pentru verificarea masinii, uleiul il schimbi conform cartii de service pe cont propriu
asta cu pornitul nu stiu cum ai luat pemisul, sa nu mai zic aia cu tinutul pedalei.
Daca e pe loc drept nu e obligatoriu sa tragi frana de mana. Uleiul, filtrele si alte lucrari de intretinere le faci separat la un mecanic, nu la ITP.
ITP-ul se face o data la doi ani, masina trebuie dusa la mecanic pentru revizii odata la un an daca circuli putin, la 6 luni sau chiar mai des, daca circuli mult.
Cand pornesti motorul nu apesi decat ambreajul, si te asiguri ca nu e in viteza. Curbele se iau cu orice treapta de viteza, nu este o regula, apreciezi tu ca sofer cat de repede poti rula in curba, si cu ce viteza e mai bine. In oras poti merge si cu a 4-a cu 50 la ora, depinde de masina. Pedala la jumatate e cam mult, la mersul constant se apasa foarte putin pe pedala, pe la un sfert.
Restul sfaturilor le vei primi de la instructor, si ar fi bine sa te plimbi o vreme cu un sofer mai experimentat, care sa te invete lucruri importante in condusul de zi cu zi.
Frana de mana trebuie trasa daca stationezi. Curbele cu a 2`a/1`a, uleiul se schimba la 3 ani parca. Cand pornesti automat trebuie sa apesi acceleratia daca vrei sa schimbi in urmatoarea treapta. Si da, cu 50 km mergi cu`a 3`a, daca tii pedala la jumate depasesti de de 50 km/h in vit a 3`a.
Nu e nevoie sa bagi in viteza si sa tragi frana de mana ori una ori alta dar...indicat ar fi sa tragi frana de mana risti ca fiind incepator sa uiti ca ai bagat-o in viteza si sa ridici picioru de pe ambreaj si sa o lovesti.De regula frana de mana se trage pe timp de vara, iarna se baga in viteza.La curbe trebuie sa adabtezi viteza, invata pragurile de viteza unde trebuiesc schimbate vitezele si lasa turametru iti va fi mai usor te vei uita numai la kilometraji astfel inpusti 2 iepuri dintr-un foc a 1-a=15km/h,a 2-a=30km/h,a 3-a=50km/h, a 4-a 70km/h acestea sunt pragurile minime nu trebuiesc sa schimbi mai devreme vitezele de ce am zis mai sus poti sa si depasesti pragurile dar nu cu foarte mult, astfel opti si un consum mai redus.Iar de intretinerea motorului de vei ocupa tu, cand ajungi la ITP trebuie sa fie masina pregatita, exact ca la un examen.
Aha deci vara trag frana de mana si iarna o bag in viteze, dar daca o bag in viteza si vara ce are? si cum ai spus mai sus ca risc sa o lovesc deci daca e bagata in viteza cind o pornesc o pornesc cu pedala de ambreaj calcata ca sa bag a 1 a, am intrebat chestia cu pornirea deoarece am facut scoala pe un logan si cind porneam masina nu calcam nimic o porneam din cheie auzeam motorul si dupa bagam in viteze pe cand am condus un cielo o data pe gpl si am pornit-o si trebuia sa o accelerez ca sa porneasca alfel murea motorul, inca ceva cind opresc cum fac dau pe liber bag a 1 a si opresc motorul cu a 1 a pornita asa o opresc?
Bine bine hai ca iti si raspund, in primul rand cand parchezi masina de obicei se trage frana de mana (daca ti masina iarna afara la rece, nicio-data sa nu ii tragi frana de mana), dar te poti folosi si cu mare incredere de treapta 1 (eu recomand e mult mai sigura deoarece fiind incepator, nu o sa iti bati tu capul cu starea cablului de frana) cu o conditie sa nu uiti sa sccoti masina din viteza cand o pornesti. masina nicio-data nu se porneste fara ambreaj apasat la maxim, intot-deauna lasa motorul sa se incalzeasca, nu pleca cu el rece (fie ca e vara fie ca e iarna) am inteles ca viitoarea masina va fi diesel (sa o stapanesti sanatos) la o luna e bine sa ii verifici uleiul inainte de plecare la plimbare(deoarece masinile diesel scot un fum fata de cele pe benzina si t poti trezi ca mamanca ulei fara sa iti dai seama, partea cu turatiile nu t pot ajuta ca eu am p benzina, dar iti spun ca sunt foarte pretentioase (adica trebuie ca treptele de viteza sa fie schimbate la anumite turatii deoarece risti sa arzi turbo-suflanta si e foarte scumpa. la partea cu uleiul, asta se schimba fie la un numar anumit de km ori la un an, e foarte important sa ii faci schibul de ulei si filtre la timp (filtru motorina, aer, polen, ulei si ulei ) itp (inspectia tehnica periodica) se face la fiecare 2 ani ( eu fac la autogarage). A si cel mai important cand iti vine masina nu ar strica sa te duci cu ea la rep sa iti faca o inspectie generala.