La 445 avem instalatie hidraulica automata, adica ceva fara prea multe manete ca la 650 din care cauza este sa zicem ceva mai complicata sau poate doar pare mai complicata.Ce este aia maneta la liber? Aceasta instalatie are 2 manete-maneta de comanda aia mare de care misti sus sin jos si maneta de selectie undeva in partea opusa manetei de comanda si mult mai mica.Ca urmare depinde unde se afla maneta de selectie care are 2 moduri -inferior adica trasa spre spate si superior adica trasa in jos.Maneta asta de care tu vorbesti nu are doar 2 pozitii sau mai stiu eu cite sa spui acum e la liber acum e sus, acum e jos.maneta are o cursa de si in fctie de cit lasi sau urci tu aceasta manta urci sau cobori masinile cu care lucri.Fiind o instalatie automata omul are tendinta sa zica gata e la liber sau e sus si asa mai departe, dar nu este deloc asa.Depinde ce faci cu tractorul in acel moment. Daca sa zic lasi maneta de tot jos si este setata maneta de selectie spre fata atunci vei avea presiune de ulei fluctuanta adica modul de lucru este flotant, ca sa zicem sa poti ara, ca masinile cu care tractorul lucra sa copieze denivelarile terenului. Daca nu faci nimic ci doar mergi cu tractorul singur si maneta de selectie este spre spate atunci da nu mai ai presiune in cilindru, se deschide valva spre carter si uleiul circula fara a mai intra in cilindru hidraulic, insa nu poti sa spui la liber sau altfel.Ti-am spus sa explici asa pe intelesul tuturor trebuie sa ai timp sa te pricepi si sa scrii f mult.Deci maneta aia nu este la liber sau sus si atit.Este o maneta cu care comanzi cit de sus ori de jos vrei sa cobori cilindru.Dar are toate pozitiile ca si la 650-ridicat-coborit-neutru si flotant.Nu stiu daca te ajuta ce am spus dar daca cumva vrei sa ari trebuie sa selectezi si maneta de selectie.O gasesti tu daca te uti atent.
Distribuitorul are o singura maneta si la liber e atunci cand maneta revine la normal singura, e undeva la mijloc. Eu cand ridic maneta sis imi pompuaza uleiul in cilindru si cand o las ea revine la normal singura, adica la liber, si daca vreau sa las utilaju cu care lucru jos din cilindru trebuie sa las maneta in jos.
Sa revin asa si sa dau un raspuns mai scurt as zice Da cilindru ramine blocat sub presiune la regimul Neutru insa maneta se poate afla in orice pozitie, depinde ce faci ce lucrezi ce ai legat de tractor in acel moment.Si chestia asta Neutru tot automat se aduce, sint multe supape, pirghii si asa mai departe legate de tirantul central de mai stiu eu alte manete.Deci sistemul asta hidraulic intra automat functie de modul de lucru in aceste pozitii ridicare-neutru-coborire.Ce putin asa miaduc aminte ca am studiat cindva ceva dintr-o carte.Cam asta e
Re.Ok cred ca pozitia asta liber cum spui de fapt este pozitia COBORIRE.La regimul COBORIRE cele doua supape de alimentare si descarcare sint deschise-uleiul pompat de pompa intra pe la supapa de comanda care este deschisa de maneta, trece apoi in carter iar la pompa.Dar in acelasi timp daca supapa de alimentare si cea de descarcare sint deschide lasa liber uleiul din cilindru spre supapa de comanda, deci sub actiunea greutatii masinii ce tractorul o poarta.Cu alte cuvinte in aceasta situatie aveam un circuit al uleiulul liber deci nu avem presiune.Si am putea spune ca in acest caz COBORIRE poate in cazul tau "liber" normal cilindru nu se afla sub presiunde deloc.
Dar nu pot tine mateta tot timpu in jos sau cum ai zis tu ca coboara utilaju, ca incepe sa sune distribuitorul, si app am 2 furtune pe distribuitor, unu tur si unu retur
Nu am spus sa tii maneta in jos tot timpul si intr-o pozitie doar, nu mai stiu exact cum e, am si eu un tractor la fel dar de citiva ani sint plecat si nu mai stiu exact cum e.Sa zic daca ridici maneta pina la mijloc utilaju se va ridica cred o anumita inaltime nu va cauta sa se ridice intruna nu? deci se ridica pina stiu si eu pina unde dupa care ramine acolo. trebuie sa fiu la tractor sa iti pot spune exact.asta e mai mult nu am cum sa te ajut.Si daca nu poti tine maneta tot timpul in jos ce faci anume? mai exact cobori maneta si dupa ce faci? sa nu spui ca o ridici sau cei faci mai exact? si te asigur ca sint exact cum am spus 2 manete nu una.am cartea, m-am uitat in c arte si asa arata cas 2 manete si ailanta ti-am zis e ceva f mica in partea opusa asteia mari undeva jos. cind ridici maneta sus normal ca cilindru se ridica, dar ca sa stea ridicat tu trebuie sa tii maneta in ce pozitie? la mijloc sau unde anume ca nu mai stiu? la 650 stiu ca ridici maneta pina cind cilindru se ridica dupa care lasi maneta la pozitia neutru, cu alte cuvinte la 650 maneta are cite 3 pozitii sus, jos si la mijloc.ridici cit vrei cilindru dupa care lasi maneta la relax sau neutru. cobori maneta coboara cilindru pina unde doresti dupa care lasi maneta la loc.Dar la 445 nu mai stiu exact cum e, o lasi tot la mijloc sau o lasi ridicata sa zic daca ridici cilindru? Naps am uitat multe chestii, bine ca nu mai ma ocup. daca atunci cind ridici cilindru se ridica si trebuie sa pui maneta la mijloc asta e e ok.sau cind cobori la fel.insa astia asa zic in carte ca daca vrei sa fie pe flotant stii mai ales la plug ca trebuie pus pe flotant sa urce si sa coboare singur sa copieze denivelarile terenului sa are la aceiasi adincime, ca altfel daca sa zic ai lasa plugu cu maneta jos nu ai putea ara nicicum.deci la asta 445 asa scrie in carte se lasa maneta ailanta care am spus intro alta pozitie spre jos ceva de genul asta.
Eu cred ca tu vb de maneta de la tirant. Acolo da si eu am 2 manete, dar eu vb de distribuitorul hidraulic, ala care iii ies furtunele in spatele tractorului la care legi disc din ala pe rot sau altceva care lucreaza cu cilindru. Da si distribuitorul meu are 3 pozitii, jus-nijloc-jos, si el sta tot timpul pe mijloc, chiar daca il ridic sau cobor maneta, cand o las ea revine singura la mijloc, si eu daca ridic maneta chiar daca numai un pic mie imi ridica cilindru de pe disc daca lucrez cu el cat poate de tare, numai ca mil ridica fffff incet ca nu baga atata ulei. Dupa cum ai zis tu de plug eu cred ca vb de maneta de la tirat, si eu acolo nu am distribuitor pe tirant ca la 650 care are cilindru si pe tirat. La mine e o simpla maneta care cum o ridic sau o las ea acolo ramene si tirantu se ridica sau se lasa cai ii dau eu de la maneta, ca eu nu am cilindru pe tirant ca imi lucra tirantu din monobloc.
Nu man vorbesc exact despre ridicatorul hidraulic, distribuitor cum ii zice.Are 2 manete, dar una este mica si este cumva sub distribuitor, dar ai acces la ea.Am caretea la mine cu tot cu poze cu scheme, cum functioneaza si asa mai departe.Deci maneta asta de car tu spui are 3 pozitii si vrei sa stii daca sta sub presiune cind e maneta la liber.Deci sar parea ca este la liber atunci cind dai maneta in jos apoi ea revine la locul ei si ridicatorul coboara sub greutatea masinii sau tirantilor.In momentu asta nu mai este sub presiune.Insa sa spunem ca ari ei daca tu dai doar maneta in jos si ea coboara sub greutatea plugului te asigur ca nu poti merge nici 2 metri iti moare motorul pentru ca plugul baga tot tractorul in pamint.Asta in cazul in care doar ar coborisi atit, chiar daca reglezi roata pluguluiel tot are tendinta sa intre.Asa spune in carte ca maneta aia de care eu am spus trebuie pusa nu stiu in ce pozitie sa mearga flotant cu plugul adica sa bage ulei cind sus cind jos pentru a copia terenul.Dar da-l incolo de tractor. Pina la urma voiai sa stii ce mai conteaza ce. Daca merge lasa-l asa.Si la 650 ala nu-i distribuitor pe tirant este cilindru hidraulic. Distribuitorul este ala cu manete.Insa acolo ai pentru fiecare pozitie maneta.Ala este mai simplu.Cauta si tu pe net cartea tehnica a tractorului si cind e ceva ai unde te uita.
Stie careva daca as putea verifica pompa de la ridicatorul hidraulic, daca baga presiune/lucreaza corespunzator - dar pe tractor (acasa)
Salut am si ieu o intrebare stie cineva de ce cind las tiranti la tractor in jos imi arunca ulei afara.
Daca arunca ulei de motor din baie este posibil sa fie problema la garnitura de presiune de la pompa hidraulica si sa bage ulei hidraulic in baie, daca arunca ulei hidraulic este posibil sa ai o problema cu supapa de retur
Posibil sa fie infundat returul pe unde coboara uleiul din mono bloc in grup