E faina.
Deşi vârful de gamă Bentley Continental GT Speed are 600 CP, cei de la VW consideră că are sens oferirea unei versiuni ceva mai puţin dopată.
De fapt, vorbim despre formula iniţială în care a fost lansat Bentley Continental GT, cu un motor W12 twin-turbo de 560 CP, demaraj 0-100 km/h în 4, 8 secunde şi o viteză maximă de 318 km/h. Ceea ce, faţă de versiunea de top Continental GT Speed, înseamnă cu 40 CP mai puţin, cu 0, 5 secunde mai mult la demaraj şi cu 8 km/h mai puţin pentru viteza maximă.
Cu alte cuvinte, indicativul Speed aduce foarte puţine lucruri în plus pentru unul dintre cele mai sofisticate grand tourisme de lux din lume.
Pentru 2009, maşina este virtual aceeaşi, un ochi neavizat făcând foarte greu distincţie între versiunea "normală" şi Speed. În partea frontală, lui Continental GT îi lipseşte grila împletită din spoiler, iar jantele sunt de numai 19", cu un design sobru. Şi cam atât.
Piele, lemn, luxInteriorul este cu adevărat princiar, pielea pretenţioasă şi lemnul de esenţă rară fiind îmbinate într-un stil destul de clasic, pigmentat cu tuşe de aluminiu şi, normal, cele high-tech.
La nivel tehnic, acest British Grand Tourer a beneficiat cam de tot ce se putea din vistieria Volkswagen. Tracţiunea este integrală, cu diferenţial central Torsen, fiecare punte beneficiind de diferenţiale răcite prin radiatoare proprii. Cuplul de 650 Nm este împărţit pe punţi 50:50, cu posibilitatea de variere totală cu ajutorul programului avansat ESP.
Cutia de viteze automată ZF beneficiază de program de schimbare secvenţială a celor 6 trepte, pretându-se de minune cuplului obţinut de la o turaţie extrem de joasă, doar 1.600 rpm.
British Grand TourerMotorul, deşi rezultat din alăturarea a două propulsoare V6, are toate componentele reproiectate şi optimizate, fiind foarte compact, iar suporţii de pe caroserie sunt ranforsaţi cu Kevlar, asigurând lipsa vibraţiilor. Sistemul bi-turbo, de origine KKK, elimină cunoscutul "turbo-lag", iar sistemul de evacuare a fost gândit pentru a conferi o tonalitate impunătoare motorului.
Electronica de la bordul lui Bentley Continental GT poate fi rezumată în câteva date concrete: atât indicative, cât şi cifre.
Indicativele se referă la multitudinea de sisteme de siguranţă:
ABS
HBA (Hydraulic Brake Assist)
EBD (Electronic Brake Distribution)
ASR (sistemul de control al tracţiunii)
ESP Bosch 5.7 (sistemul de control al stabilităţii)
MSR drag torque control - în timpul frânei de motor, modulează decelerarea pentru a evita blocarea roţilor în caz de teren alunecos
Bentley Continental GT - vitrina tehnologica
Dacă vorbim de valori, este suficient să amintim că
toate cablurile însumează aproximativ 3, 2 km
greutatea totală a acestora este de 50 kg
numărul de microprocesoare necesare este de 70
maşina are 35 de uniăţi individuale de control a diverselor funcţii
sistemul de comunicare electronică se face prin intermediul a 3 reţele CAN (Control Area Network), cu o viteză de transfer de 500 kB/s
reţeaua principală, prin fibră optică, are o viteză de 4, 2 MB/s
numărul de indicatori analizaţi în fiecare secundă este de 2000
Spirit clasic, lord modernCaroseria este deosebit de rigidă, fiind utilzate cele mai noi tehnologii: sudură cu laser sau utilizarea adezivilor din domeniul aeronautic. Aerodinamica este adaptată pentru vitezele foarte mari, cu un cX de 0, 32, în timp ce suspensia pneumatică coboară garda la sol automat cu 15 mm la viteze de peste 160 km/h. Oprirea maşinii este asigurată de imensele discuri de frână (405 mm în faţă / 335 mm în spate), pentru care a fost nevoie de jante de 19" şi pneuri high performance 275/40 R 19.
Funda?