Verificarea corecta dupa schimb se face cu pornirea motorului, 1/4 de ora lasat oprit si atunci iti indica nivelul corect. Explicatia e ca filtrul e gol si se incarca dupa pornire. Din lipsa de timp nu se procedeaza chiar corect dar mecanicii stiu ca diferenta in plus care ti-o da joja este nereala filtrul fiind gol. Cat si daca iti consuma ulei poti stabili in urmatorii km. Cred ca am fost clar.
Si mai concret cum trebuie sa verific uleiul acum dupa ce l-am schimbat?
Cand schimbi la service sau la mecanic ala stie ca nu e important ca nivelul sa fie extrem de precis, orice e intre max si jumate e corect. Plinurile de ulei si alte lichide in motor sunt de cand lumea datoria soferului, spun cartile de mecanica si manualele emise de constructorii auto si se fac zilnic. Poate nu zilnic dar periodic macar, dupa ce iti cunosti masina stii cam la cati km e nevoie de verificare / completare de la caz la caz. Teoretic uleiul il verifici pe motor rece, pe o suprafata dreapta. Joja se baga si sterge chiar de 2-3 ori ca sa fii sigur. Sa zicem a 2 a zi dupa schimb. Completezi si astepti cca 1/4 ora sa curga in baie ca sa verifici din nou. Daca vrei sa verifici consumul ( uzura motorului ) il pui cu meticulozitate si rabdare exact la linia de max ca sa ai un reper precis, faci un nr de km, repeti si afli cat a mancat.
Thaks acum am inteles