Baieti specializati si autorizati, gasesti la reprezentanta. Dar nu prea recomand, din cauza costului. Lucrarea e foarte posibil sa nu depaseasca calitatea unei lucrari intr-un service 'oarecare'.
In schimb, sigur va depasi valoarea masinii.
Eu ti-as putea face reconditionarea aia, la preturi blande. Pentru motor am un mecanic pensionar, care face ce motor vrei tu, si lucreaza foarte relaxat, dichisit.
Caroseria o fac eu, cu aparat de sudura in gaz protector (MIG), solutii speciale de stopare a ruginei. Putem repara zonele cu tabla auto recuperata de pe alte masini, sau cu elemente cumparate, ca sa arate ca de fabrica.
In service mare, au scule foarte bune, dar lucreaza la viteza. La vopsitorie mai ales, se fac greseli in unele reprezentante, care strica toata lucrarea. Cea mai mare, si mai des intalnita, este slefuirea prea fina a primerului, cu P800, care lustruieste prea tare suprafata, iar vopseaua noua, la uscare se desprinde de primer, si dupa un an, o dezlipesti de pe masina ca pe un autocolant.
www.youtube.com/watch?v=tRywmkAQqmQ
Am patit asta la Audi, Logan 2012 (in 2014), VW-uri dupa 2010.
Particularii slefuiesc pana la P600, pragul normal pentru vopsea metalizata, iese la fel de frumos, si nu mai dai vopseaua aia jos decat cu Decanol sau sablare.
Plus ca, o vopsire intr-un service 'anonim', cum e cel in care am lucrat eu (Automeister), trece de 1000e. O vopsire cu aceiasi meseriasi ca si acolo, cu conditii similare, mai putin cuptor pentru uscare, costa 1500-2000 de lei. In service slefuiam si eu cu P800, ca nu eram eu 'sefu'. Acasa nu trec de P600.
Pentru orientare catre meseriasi sau service-uri, sau poate chiar particulari cu experienta la Tigra, intra pe forumurile dedicate Opel si Tigra, sunt destule.
P.S.: Pentru interior, daca ai rupturi cauti un interior intreg la dezmembrari, daca e doar murdar, te duci la o spalatorie care face detailing, si ii pui sa-ti curete tapiteria textila cu aspirator cu injectie. Vor arata ca noi, daca nu au rosaturi/rupturi.
Toata treaba asta oricum va depasi 1500e, bugetul minim pentru un Opel Tigra A inmatriculat.
Salut! Opelul pe care il am nu arata intr-o stare foarte proasta, sincer sa fiu la motor are cateva probleme dar interiorul arata decent, nu are rupturi si nici nu e patat (ideea cu detailing-ul e chiar buna) pe dinafara mai are urme de rugina ( e normal are cativa ani ) si mai trebuie retusat pe ici pe colo, la o vopsire totala ma mai gandesc sa vedem cum e situatia financiara. Poti sa imi spui de unde esti sau unde ai putea sa lucrezi la masina? De asemenea ai putea sa mai imi lasi un nr. de telefon sau mail, poate ajungem la o intelegere si poate iti dau cateva poze sa te lamuresti. Multumesc!
Baieti specializati in Opel Tigra nu vei gasi, sa fie cineva specializat pe un singur model ar insemna sa dea faliment .
Poate gasesti doar pe cineva care e specializat in Opel, sau pe masini produse de GM.
Sa spunem ca gasesti, ok, aici vine intrebarea daca merita, trebuie sa fi constient ca o reconditionare toatala inseamna mai mult decat sa schimbi 2-3 aceesori la motor si consumabilile, mai mult decat sa schimbi interiorul, mai mult decat sa vopsesti masina, inseamna sa remediezi orice posibil defect, si desigur ca alegi o reconditionare de durata cu piese de calitate, asta daca vrei sa reziste mai mult decat ar rezista fara reconditionare, asta inseamna foarte foarte multi bani, chiar daca e un model ieftin si mic.
Acum vine intrebarea:Merita?
Acum desigur nu stiu ce ai tu de gand sa faci cu aceea masina, dar mai mult ca sigur nu merita, decat sa investesti undeva peste 3000€ in restaurare mai bine il vinzi si cumperi unul in stare mai buna cu multi mai putini km.
Caataa întreabă: