| Țszu_Găby_1998 a întrebat:

Salu. Am un scuter Yamaha MBK Booster si abia i-am facut setu motor acum cateva zile. L-am lasat de si-a facut rodaju vreo 2 ore iar dupa aceea l-am oprit si nu l-am mai pornit toata ziua. Azi dimineata l-am pornit cu socu, a pornit din prima pedala, l-am lasat 2 minute sa se incalzeasca si dupa am plecat cu el. Am mers can 300 metri si dupa care s-a aprit. Acum porneste si dupa cateva secunde se opreste. Compresie are, este foarte buna. Va rog sa ma ajutati. Nu stiu ce sa ii mai fac. Eu ma gandeam sa fie de la carburator.

Răspuns Câştigător
| Jicarean_Calin_1960 a răspuns:

Rodajul unui scuter nu se face niciodata lasand motorul sa mearga pe loc! Rodajul complet la un scuter se face pe timpul a 3 plinuri de benzina si fara pasager! Atentie nu iei pe nimeni pe scuter pana nu-i faci rodajul! Nu accelerezi mai mult de 50Km/h in primii 400 de km! Dupa primii 400 de km incepi sa-l accelerezi pe distante scurte, cam 60-70 km/h apoi revii la viteze de 50 km/h. A treia faza, dupa 650-700 de km poti sa-l accelerezi pe distante mai lungi si la acceleratie maxima si asta doar la al 3-lea plin de benzina. Poti pe timpul rodajului sa-i mai pui in rezervor inca un dop de ulei
din ulei ce-l folosesti pentru amestec. Asta pentyru a asigura o ungere mai buna a pieselor in frecare si un rodaj mai optim! La fiecare plin un dop de ulei nu mai mult, pe timpul rodajului doar!
Ca nu-ti porneste, cauzele sunt, multiple! Daca scriai si anul de fabricatie ere excelent deoarece primele modele erau cu soc actionat manual, dupa care au montat carburatoare cu soc electric! O sa-ti explic modul in care trebuie sa reglezi carburatorul pentru scuterul tau dar mai intai verifica etanseitatea colectorului de aer, atat pe cilindru cat si la carburator daca este strans bine colierul de fixare al acestuia. Controleaza daca nu este cumva taiat pe undeva si sa-ti traga aer fals! Colectorul de aer este racordul cauciucat ce face legatura intre carburator si cilindru pana deasupra cilindrului(muzicuta). Ia-i schimbat si muzicuta? Deoarece daca nu inchide si deschide, nu-ti trage nici benzina si n-are cum porni motorul tau! Recomandarea mea, o muzicuta noua daca dupa ce faci reglajele carburatorului nu-ti porneste.
http://www.ebay.it/......0810898202
Aici ai carburatorul cu soc electric, pe o parte ai doua suruburi unul de relantiu cel cu arc de pe mijlocul carburatorului si inca un surub, cu care reglezi cantitatea de aer+benzina ce intra in amestec. Acest surub ce este mai in dreapta si inclinat il strangi de tot apoi il desfaci 1.5 ture nu mai mult! Cel de relantiu il lasi asa, eventual il mai strangi jumatate de tura. Apoi dupa ce l-ai pornit si s-a incalzit motorul ii faci si relantiul!
Daca ai acest model de carburator :
http://www.ebay.it/......1036687966
, relantiul surubul de pe mijloc il mai strangi jumatate de tura, iar surubul de pe stanga, il strangi de tot dupa care il desfaci 1, 25 ture si incerci sa-l pornesti, daca nu porneste il strangi din nou si il desfaci 1.5 ture. Cand desfaci 1.5 ture ia-ti un punct de reper sa fii sigur de reglajul pe care-l faci. Daca ai socul manual este bine sa verifici daca pistonasul din interiorul carburatorului lucreaza, sau nu! Socul inchis la prima pornire intodeauna! Ce sa-ti spun, bafta! Daca nu porneste usor schimba-i muzicuta!

6 răspunsuri:
| Jicarean_Calin_1960 a răspuns:

Cine te-a invatat ca rodajul la scuter se face doar 2 ore si pe loc?

| Țszu_Găby_1998 explică (pentru Jicarean_Calin_1960):

L-am lasat sa mearaga in gol. Ce nu este bine?

| Țszu_Găby_1998 explică (pentru Jicarean_Calin_1960):

L-am lasat sa mearga in gol. Ce nu este bine? Si te rog sa imi spui ce ar putea sa aiba daca stii!

| Țszu_Găby_1998 explică (pentru Jicarean_Calin_1960):

Multumesc o sa ii cumpar o muzicuta noua si o sa reglez si carburatoru. Dar motoru nu a suferit nimic nu? Are compresie foarte buna.

| Jicarean_Calin_1960 a răspuns (pentru Țszu_Găby_1998):

In ce priveste pistonul si cilindrul nu ma pot pronunta deocamdata pana in momentul in care nu faci reglajele carburatorului. Pana sa-i cumperi muzicuta fa-i reglajele si pune-i si o bujie noua!

| Jicarean_Calin_1960 a răspuns (pentru Țszu_Găby_1998):

Rodajul unui scuter nu se face niciodata lasand motorul sa mearga pe loc! Rodajul complet la un scuter se face pe timpul a 3 plinuri de benzina si fara pasager! Atentie nu iei pe nimeni pe scuter pana nu-i faci rodajul! Nu accelerezi mai mult de 50Km/h in primii 400 de km! Dupa primii 400 de km incepi sa-l accelerezi pe distante scurte, cam 60-70 km/h apoi revii la viteze de 50 km/h. A treia faza, dupa 650-700 de km poti sa-l accelerezi pe distante mai lungi si la acceleratie maxima si asta doar la al 3-lea plin de benzina. Poti pe timpul rodajului sa-i mai pui in rezervor inca un dop de ulei
din ulei ce-l folosesti pentru amestec. Asta pentyru a asigura o ungere mai buna a pieselor in frecare si un rodaj mai optim! La fiecare plin un dop de ulei nu mai mult, pe timpul rodajului doar!
Ca nu-ti porneste, cauzele sunt, multiple! Daca scriai si anul de fabricatie ere excelent deoarece primele modele erau cu soc actionat manual, dupa care au montat carburatoare cu soc electric! O sa-ti explic modul in care trebuie sa reglezi carburatorul pentru scuterul tau dar mai intai verifica etanseitatea colectorului de aer, atat pe cilindru cat si la carburator daca este strans bine colierul de fixare al acestuia. Controleaza daca nu este cumva taiat pe undeva si sa-ti traga aer fals! Colectorul de aer este racordul cauciucat ce face legatura intre carburator si cilindru pana deasupra cilindrului(muzicuta). Ia-i schimbat si muzicuta? Deoarece daca nu inchide si deschide, nu-ti trage nici benzina si n-are cum porni motorul tau! Recomandarea mea, o muzicuta noua daca dupa ce faci reglajele carburatorului nu-ti porneste.
http://www.ebay.it/......0810898202
Aici ai carburatorul cu soc electric, pe o parte ai doua suruburi unul de relantiu cel cu arc de pe mijlocul carburatorului si inca un surub, cu care reglezi cantitatea de aer+benzina ce intra in amestec. Acest surub ce este mai in dreapta si inclinat il strangi de tot apoi il desfaci 1.5 ture nu mai mult! Cel de relantiu il lasi asa, eventual il mai strangi jumatate de tura. Apoi dupa ce l-ai pornit si s-a incalzit motorul ii faci si relantiul!
Daca ai acest model de carburator :
http://www.ebay.it/......1036687966
, relantiul surubul de pe mijloc il mai strangi jumatate de tura, iar surubul de pe stanga, il strangi de tot dupa care il desfaci 1, 25 ture si incerci sa-l pornesti, daca nu porneste il strangi din nou si il desfaci 1.5 ture. Cand desfaci 1.5 ture ia-ti un punct de reper sa fii sigur de reglajul pe care-l faci. Daca ai socul manual este bine sa verifici daca pistonasul din interiorul carburatorului lucreaza, sau nu! Socul inchis la prima pornire intodeauna! Ce sa-ti spun, bafta! Daca nu porneste usor schimba-i muzicuta!

| cosmincosy a răspuns:

Verifica furtunasele de la carburator sa aiba mizerie si incearca sa golesti si rezervorul sa nu aiba apa. am si eu un mbk si asa am patit si eu sper sa te ajute. a da verfica si bujia sa nu fie dusa... dupa un timp se duc si ele laughing