| Suciu_Abel_2000 a întrebat:

Salut, ajutati-ma putin, va rog dau funda!
Am un Ford Mondeo MK3 131 PS si acum cateva zile mi s-a rupt cureaua de transmisie (alternator), dupa ce s-a rupt cureaua mi-a aparut bateria in bord. Am zis ca o sa merg cu ea la mecanic cand am timp si am mai circulat cu masina inca vreo 15 km. Cand am vrut sa ma duc cu ea la mecanic nu mai pornea. Am facut rost de un redresor ca sa incarc bateria dar nimic. Prostia mea a fost ca i-am dat cheie cat timp redresorul era conectat si mi s-a spus la mecanic ca probabil sa fi ars calculatorul. Mentionez ca mecanicul mi-a schimbat rolele, cureaua de transmisie (alternator) si fulia de la alternator + de motorina nici nu era vorba deoarece i-am facut aproape plinul dar nimic si nimic masina nu porneste. Vreo idee de ce nu mai porneste?

16 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

Adică deja mecanicul A VĂZUT mașina?

| Suciu_Abel_2000 explică (pentru sierra1):

Da dar a zis ca e probabil sa fi ars calculator deoarece am incercat sa o pornesc cat era redresorul conectat

| sierra1 a răspuns (pentru Suciu_Abel_2000):

Rederesorul nu dă sute de amperi... oops

| sierra1 a răspuns:

Incearcă cu o ALTĂ baterie, dacă fce la fel, ai o problema (mare)

| Suciu_Abel_2000 explică (pentru sierra1):

Nu cred ca e bateria man. bateria n are nicio problema

| sierra1 a răspuns (pentru Suciu_Abel_2000):

Nu e pe crezute ci pe verificate dar tu faci cum vrei

| Freya1 a răspuns:

Tu sti ca, cureaua si accesoriile de la masina mai trebuiesc schimbate din cand in cand? Asta ca sa nu se ajunga in halul in care sa plezneasca.In general cand alternator-ul sau cureaua e pe duca se mai aud sunete ciudate de pe la ele.Tu nu ai auzit nimic?
Plus ca daca tot s-a rupt, cum naiba sa mai mergi cu masina in loc sa o duci la un mecanic? Sa aprins becul la baterie logic, pentru ca nu o incarca cum trebuie si nu funcționa la parametri normali.Iar după, ce ai mai făcut tu acolo scuza-ma, da e de filmele cu prosti.Frate s-a ars alternatorul de la forja, de aia la si schimbat.Dar probabil din prostioara ta ai mai topit si altceva pe acolo.
Dar ce-a mai bună intrebare e? Mecanicul ala nu ti-a pus testarul pe masina, nu a făcut o diacnoza?
Sa schimbi calculatorul e mai complicat si scump, dar acum aia e.Dar daca reușești totusi sa o faci, vezi ca masina mai are si curea sau lant la distributie ce trebuie schimbat la N timp.Plus uleiul, trebuie mai verificat cum e si cate cu joja daca ai auzit de astea ca sunt lucuri de grădiniță.

| Suciu_Abel_2000 explică (pentru Freya1):

Man am mentionat ca nu aveam timp am fost incurcat si trebuia neaparat sa-mi fac treaba asa cu ea nu puteam sa o las la mecanic stiind ca cateva zile la rand am avut alte treburi mai importante de facut si + de asta normal ca am schimbat uleiul + filtre dar nah oricum. ms

| Freya1 a răspuns (pentru Suciu_Abel_2000):

Sunt fata, da nu conteaza big grin.
Eu stiu ce spui, dar cand vezi ca o masina are probleme o lasi deoparte până poti sa o duci la mecanic, nu o forjezi pana in ultima instanta.Pentru ca se distruge si costurile după sunt mult mai mari.Tu, daca ai trebuie sa muncești două zile sa iti faci vreo 200 de lei și forjezi masina iar după trebuie sa dai 1000 de lei a o repari ce hazna ai?
Cand ai masina trebuie sa fi atent la ea si asta mai ales pentru siguranța.Ca nu merge doar dand-ui cheie si talpa.Acuma poate ai noroc si nu e ceva grav, încerca si sa schimbi bateria dar pe viitor sa stii.
Eu cu iubitul meu ne ocupam cu dezmembrari si reparatii la masini, iar ieri am primit un mesaj (la un anunt) in care unul ne cerea o piesă de la motor (de la o cu totul altă mașină da in fie) ca ia pleznit pe drum si trebuie sa se intoarcă nu stiu cate sute de km acasa.Pai cea piesa era una destuld e importanta, un fel de separator de gaze.Nu e suficient sa i pui sus si sa pleci, trebuie investigat de ce a pleznit.De asta iti zic, sa pui un testar pe ea, ca nu doar ei asta si pui aia si gata.

| Suciu_Abel_2000 explică (pentru Freya1):

A pus o pe tester a zis ca nu are nicio problema.

| Freya1 a răspuns (pentru Suciu_Abel_2000):

Încearcă să pui o alta baterie.Si vezi pe urma.

| wildthing a răspuns:

Pai daca nu s-a mai invartit alternatorul ai mers direct din baterie. Ar fi trebuit sa-si revina in momentul in care ai pus-o pe redresor, daca nu cumva era deja veche si aproape complet terminata. A-i da cheie cu redresorul conectat la ea, nu cred ca ar fi trebuit sa fie o problema. Eu am facut de multe ori asta si nu s-a intamplat nimic rau. E ca si atunci cand te lasa bateria si rogi pe cineva sa iti dea curent prin cabluri de la alta masina. Atunci nu-i dai cheie find conectat la bateria celeilalte masini? Ba da. De ce nu porneste? Ai incercat sa-i pui alta baterie sa vezi daca asta e problema?

| Suciu_Abel_2000 explică (pentru wildthing):

Nu am incercat cu alta baterie, o sa incerc! Ms

| romeo78 a răspuns:

E programul rabla. Asta a ajuns mașina, o rablă. O dați la Remat și vă luați alta.
Cum a scris cineva aici, până s-a rupt cureaua, de când ați cumpărat mașina a avut parte de o revizie pe stand? Sau doar schimbat ulei, filtru de ulei, combustibil și atât?
E o epavă în momentul acesta.
Ca să o puneți la punct, vă costă cât una, același model second-hand.
Iar, cureaua nu plesnea, dacă acolo piesele nu aveau joc, vibrații.
Calculatorul în cel mai rău caz dă erori, dar dacă se ardea ieșea fum, foc.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Incearca metoda prin impins cum se facea la dacie pe vremuri.
Probabil s-a descarcat bateria prea mult si de asta nu mai porneste.
Suna un prieten care are masina si foloseste cablurile de la bateria lui la a ta ca sa o pornesti.