Ce sa faci? Schimba contactu aia sa faci ca probabil e blocat,e defect.
Dar ai grija partea dinspre exterior sa o folosesti tot pe a ta, asta daca mai e buna si aia, la ce arati tu cred ca so fi dus si cipu ala, deci problema ta ar fi contactu atat mecanici cat si cipu din contact, asta daca ai o masina de genul asta.
La masinile astea cu chip contactul are 2 parti, partea ce se vede la exterior care are si acel chip in el si partea inauntru mecanica, aia ce pornesti tu cand introduci cheia.
Cand la bord arata chie cam aia inseamna ca nu comunica cipul ori din contact ori ala din cheia ta cu calc masinii.
Deci de fapt is 3 chestii care ar putea fi, sau 2 asa in mare, contactul sau cheia.
Cat costa? Daca ai cheie cu chip trebuie sa verifici sis a stii ce anume este defect, adica chipu din cheie sau chipu din contact.
Asata se poate verifica daca ai mai multe chei, adica daca ai 2 chei, atunci o lasi pe aia defecta in casa si te duci si incerci cu cheia ailanta, asta daca mai ai inca o cheie.
Dar problema este ca nici aia nu va porni chiar daca este buna.De ce? Pt ca deja calc masinii are in memorie acea problema, ca urmare inainte sa folosesti alta cheie deconecteaza bateria, lasa asa cateva minute, apoi conecteaza la loc si incearca cu cealalta chie.
Daca va porni atunci cheia era de vina, o markezi pe aia buna sau aia rea sa stii sa nu o mai folosesti.
Daca nici cu cheia a 2a nu merge atunci e contactu de vina, atat partea mecanica cat si chea cu chipul din contact.
Cum functioneaza acel chip? Chipu din cheie vorbeste cu cel din contact, care duce informatia mai departe la calculatorul masinii si zice aluia ca cheia folosita este buna.
Cam asa functioneaza, deci nu exista doara un singur chip ala din cheie mai este si altul in contact.
Cum am spus trebuie sa afli ce este de vina, apoi te apuci de verificat cat costa un contact sau ce trebuie schimbat.
Dar daca de vina este chipu ca o fi cheia sau contact, atunci va trebuie sa programezi chipu nou sau contactu nou in caz ca ala este de vina.Cum se face asta?
Sa nu cumva sa te duci sa dai bani la dezmembrari si sa cumperi de acolo un contact ca nu-i bun,cel putin partea cu chipul nu-i buna,partea mecanica da e ok dar aia cu chipu nu-i buna.
Treb partea din exterior noua aia cu chip in ea,iar asta cumperi de la reperenzentata numa,doara aia au si trebuie programata de ei.
O sa iti ceara actele masinii,nu trebuie sa mergi cu masina la ei,duci doara actele ei iau VIN-u masinii si iti programeaza partea aia de contact daca aia e de vina.
Cam asa s e procedeaza.
Cat te costa toate astea? Nu stiu,tu trebuie sa gasesti pe cineva sau daca poti verifica singur cum am spus daca ai o alta cheie si sa faci cum am zis.
Chestia e ca si daca partea mecanica e rea masina tot nu porneste,dar daca dupa ce deconectezi bateria,se sterge eroarea aia,atunci cu noua cheie daca chipul din ea comunica cu restul,nu ar mai trebuie sa iti arata in bord acea lumina,deci atunci stii ca chipu din cheie si contact is bune si ca urmare e doara defecta partea mecanica a contactului,caz in care cumperi un contact de la dezmembrari,il pui si aia e, nu mai trebuie [programat nimic.
Dar cum am zis trebuie sa stii ce anume este defect.
Personal eu as sti ce sa verific si cum, as putea, am si facut asa ceva am schimbat contacte la masini, dar la astea germane e greu de tot sa schimbi contactu serios vorbesc.
Iti zic si ce trebui, ce scule ai nevoie.Plus de asta trebuie scos airbagu, trebuie sa deconectezi bateria cu ceva ore inainte, altfel cand pui la loc se va aprinde lumina de la airbag dar il poti sterge dupa cu un scaner ceva.
Dupa ce scoti airbagu scoti volanu, scoti clock spring si dupa la contact e greu, pentru ca contactul este prins cu un surb caria i-a fost rup capu sincer nu stiu de ce fac asta fabricantii deci nu vei putea sa il scoti, va trebuie sa-l tai cu ceva scula f fina etc ceva scula f f mica gen flex miniatur e ceva migaleala dar se poate.