Cind pui AC ON daca ambele ventilatoare trebuie sa functioneze? Depinde ce temperatura este afara, nu este regula sa pornerasca toate ventilatoarele.
Daca un singur ventilator face fata, atunci nu pleaca celalalt doar asa ca vrei tu.
Daca un ventilator ar fi defect, si ar functiona doar unul singur, atunci cand dai AC pe ON si masina ruleaza, temperatura apei se poate ridica fata de normal.
Asa poti verifica, vedea daca acel ventilator ar fi defect. Daca temperatura apei sta unde e normal sa stea, indiferent cit tii AC pe ON si mergi si cu masina, nu ai de ce sa iti faci probleme, inseamna ca totul este in regula.
Daca insa, temperatura la apa creste si putin, comparativ cu atunci cand AC este OFF atunci inseaman ca acel ventilator ar trebuie sa functioneze.
Poate fi defect acel ventilator, sau ceva releu, sensor, dar eu mai degraba cred sa fie ventilatorul de vina, in cazul in care ar fi trebuit sa functioneze.
Poti vedea asta punind AC pe ON deconectezi acel ventilator si masori la conectorul la care se leaga acel ventilator, vezi daca aduce acolo ceva volti.
Daca nu este voltaj la acel conectaor, atunci problema ar fi din alta parte.
Sau daca poti deconecta acel ventilator, cu 2 cabluri, pui papuci la cabluri, bagi in pinii din conectorul ventilatorului si pui la baterie, in felul asta vezi daca ventilatorul functioneaza.
Apoi stii unde sa cauti, la releu, ori cine controleaza acel ventilator, sensor sau releu.
Daca te pricepi sa masori si ai aparat de masura, atunci masoara ce am spus.
Bafta
La mine la passat ventilatorul ăla merge continuu, doar ventilatorul de la AC pornește când e nevoie, deci cele 2 sisteme nu sunt interconectate.
Nu am stat niciodata sa ascult ventilatoarele, ala e domeniul electricienilor, in mod normal.
Cum ti-am zis si la intrebarea cealalta, in treburile astea se foloseste diagnoza. Am patit sa desfac si sa pun la loc boturi de masina, iar la diagnoza de final de lucrare sa am eroare de ventilatoare. Desfaceam mufele din nou, bagam mult spray de contacte, le frecam putin (scos-bagat-scos, etc), iar erorile dispareau.
Nu stau cu ochii pe ventilatoare sa le invat mersul, imi arata diagnoza care merge, si care nu.
Intr-adevar, sistemele astea de racire au moduri de avarie. Atunci cand un ventilator are eroare (fie ca este conexiunea, motorasul sau rezistenta de trepte), calculatorul le porneste pe celelalte. Valabil si cand lipseste semnalul unui senzor de temperatura motor: calculatorul porneste ventilatoarele preventiv, imediat ce pui contactul.
La a mea Vectra, aud un ventilator destul de silentios sub capota, uneori se aude ceva mai tare. Nu m-am uitat care si cum, motorul imi sta intre 85 si 93 de grade, aer conditionat am, erori nu. Deci nu ma intereseaza.
De precizat si ca la mine sunt 29-33 de grade, nu 40-45, ca in Bucuresti. Deci e mai relaxata masina dpdv al temperaturii.