Inainte sa cumperi un avion, trebuie sa te pui la punct cu pilotajul. Inainte sa cumperi un avion, trebuie sa ai licenta PPL(Private pilot) care costa in jur de 8.000 de euro(un singur motor, cu piston). Pentru a lua licenta de PPL, ai nevoie de 16 ani si un certificat medical valid de clasa 1 sau 2. Un avion trebuie intretinut. Daca esti pilot bun, nu te gandesti ca daca avionul ti se defecteaza in zbor mori. Pentru orice exista o solutie.Conditia e sa ai altitudine. Daca zbori jos, te-ai dus.Costa foarte multi bani intretinerea si parcarea avionului+combustibil. Daca ai intre 16 si 23 de ani, incearca Aeroclubul Romaniei. Sunt cursuri gratuite. Atat teoretice, cat si practice. Incearca zborul cu planorul. Cer senin!
Ca sa iti dau un articol: "Un avion ULM nou costă între 60.000 şi 140.000 de euro. Acelaşi tip de avion "la mâna a doua" poate fi cumpărat pentru 45.000 - 100.000 de euro. Pe site-urile de anunţuri se găsesc avioane ultrauşoare şi mai ieftine, dar nu întotdeauna merită să-ţi cumperi o aeronavă second-hand, pentru că, deşi, starea generală poate fi una foarte bună. De exemplu pe aerofox.ro, găseşti oferte de avioane uşoare care pornesc de la 5.000 de euro."
Ce este sub 50.000 de obicei nu ai garantia ca mai ajungi viu acasa, sau poate nici mort este posibil sa te imprastii prin casele altora Doamne fereste!
Ca marci gasesti de la cunoscutul Zephyr 2000 pana la Cessna, Piper, Diamond, Cirrus SR, Mooney, etc.
Avioanele ultrausoare nu sunt recomandate in Romania din cauza conditiilor meteo la altitudine, iar cele usoare au consumul in jur de 40-50 de litri de avgaz pe ora, toate merg pe avgaz nu exista nici unul usor pe un alt carburant, pretul este cam de 5 lei pe litru depinde de unde il cumperi, se gaseste decat pe aeroporturi dar unele aeroporturi vand la un pret, altele la alt pret si cu avionnu nu te poti duce la un aeroport mai ieftin ca ramai fara combustibil in aer...
La cele ultrausoare ce ai intrebat consuma cam 15-18 litri la ora de zbor, ating o viteza de 70 km/h maxim 100 cele mai de calitate, consuma benzina fara plumb.
Principala problema la toate sunt costurile de aeroport:
- 400 euro pe Otopeni;
- 150 pe Baneasa;
- 700 la Cluj;
- 700 in Constanta pe Kogalniceanu;
- Iasul este cel mai ieftin 50 de euro dar numai pentru titulari adica sa ti avionul acolo, daca nu, nu poti ateriza decat in situatii de urgenta cu amenda de 3000 de dolari;
Avioanele ultrauşoare indiferent de dotare nu au voie să zboare noaptea, în timp ce aeronavele uşoare pot fi folosite în astfel de zboruri, dacă sunt dotate pentru zbor instrumental (IFR).
Parcarea costa cam 300 de euro pe aerodromuri, la cele ultrausoare poti ateriza si parca unde vrei tu dar daca aterizezi langa un spital, langa o baza militara, langa o sectie de politie, pe un teren privat, intr-o zona de radare ale politiei platesti amenda de 3000 de euro care este strandard in aeronautica usoara si ultrausoara, si nu poti stii unde pune politia un radar deci tot trebuie sa platesti taxa de aeroport, decat la tine acasa esti sigur dar nu il iei sa il parchezi acasa, il iei sa mergi cu el unde ai treaba.
Reviziile se fac la 50 de ore de zbor la ultrausoare si al 100 la usoare si costa de la 700 la 1500 de euro.
Asigurarea este obligatorie si costa 10% din valoarea avionului de nou, indiferent daca il iti SH, deci peste 10.000 oricum daca vrei ceva rezonabil nu un avion facut de Tractoru Brasov.
Licenta de zbor intre 10.000 dar ai voie sa mergi singur in avion cu aceasta si nu ai voie sa iesi din tara si pana la 150.000 licenta de pilot in toata regula.
Stanmariusvasile întreabă: