E putin cam greu de explicat in scris dar o sa incerc. Eu am doar 15 ani asa ca nici eu nu sunt foarte experimentat dar stiu cateva chestii.
In primul rand ca sa o pornesti, bagi cheia in contact (si ai acolo 3 pozitii) invarti spre prima pozitie notata de obicei cu A, apoi spre a doua notata cu M de la motor parca (o sa se aprinda beculetele de pe bord) si apoi mai invarti odata si ti putin pana porneste motorul si ii dai drumul dar trebuie sa fi atent sa nu ti prea mult ca strici electromotorul Bineinteles cand o pornesti trebuie sa fie scoasa din viteza.
Acum ca sa schimbi dintr-o viteza in alta e destul de usor daca ai schema aia micuta pe schimbator. Doar in marsarier e putin mai greu pentru ca trebuie sa apesi putin pe schimbator si apoi sa il bagi in pozitia respectiva.
Cand esti pe loc si bagi in prima viteza trebuie sa apesi pe ambreiaj (pedala din stanga) pe care il eliberezi apoi incet ca sa incepi sa mergi (cu cat eliberezi mai mult cu atat accelerezi mai tare) si cand ajungi la o anumita viteza apesi din nou ambreiajul si bagi in viteza a doua si ii dai drumul de tot. Apoi ca sa mai maresti viteza va trebui sa apesi acceleratia incet (pedala din dreapta)
Si cand franezi trebuie sa apesi intai frana si apoi ambreiajul ca sa o scoti din viteza.
Dar trebuie sa incerci sa conduci de cateva ori ca sa vezi cum e, eu am incercat sa-ti explic cum vad eu lucrurile, ca un incepator
Sper ca am fost de folos. Bafta!
Du-te la scoala de shoferi ca de aia s-a inventat...nu? eu daca invat ceva vreau sa invat de la un profesionist nu de la amatori...parerea mea. u ce crezi?
Nu cred ca poti invata aceste lucruri de pe un forum. cel mai bine este sa faci scoala de soferi si un instructor sa iti explice toate astea. eu am facut in vara scoala de soferi si nu stiam nimic, desi ai mei au masina. Una e teoria, si alta e practica! succes!
Bagi cheia, apesi ambreiajul, o scoti din viteza, o pornesti (rotesti cheia), tii ambreiajul apasat, o bagi in a-ntaia si pleci usor cu ea... si trebuie sa simti cat trebuie sa ii dai drumul ambreiajului ca sa plece incet, frumos si lin (nu e si problema mea. am o pisicuta si plec si cu a doua de pe loc fara probleme)... du-te pe camp si exerseaza, nimeni nu s-a nascut invatat.
ShadowDaniel, ce 3 pozitii ma frate. Io invart odata cheia(si se aprind toate beculetele) si apoi inca odata si gataaa am pus mastodontul in functiune.
andreialexandru, nu trebuie sa iti fie rusine ca pana la urma e o scoala de soferi si din cate stiu eu se fac niste ore de conducere inainte ca sa te acomodezi, deci nu ai de ce sa te temi
De ce se mai numeste scoala de soferi?
Nu este nevoie sa stii sa conduci inainte de a incepe scoala de soferi.
Stai linistita ca o sa te invetze instructorul tot ce trebuie...
Te duci la un chiosc de ziare, cumperi codu rutier si dai la scoala de soferi. Te invata acolo tot ce trebuie sa stii.
Daca ai un instructor bun inveti foarte repede pornind de la 0 doar ca trebuie sa fi foarte atent la cele mai mici detalii : ca de ex: intotdeauna inainte sa pornesti motorul sa verifici daca schimbatorul este in pozitia neutra adica scos din viteza si pentru o pornire mai usoara ar fi indicat sa apesi si ambreiajul. Iar schimbarea vitezelor depinde de la o masina la alta. dar la majoritatea sunt cam asa: vit 1 tragi schimbatorul la tine si il impingi spre bord, a 2-a tragi tot inspre tine si in spate in acelasi timp apesi ambreiajul, a3-a impingi putin inspre dreapta si tot sus la bord, a4-a tragi in spate spre dreapta iar a 5-a impingi la maxim spre dreapta si in fata spre bord. mansarierul depinde de masina de ex: la dacia 1310 apesi in jos si tragi spre scaun in spate iar la logan impingi la maxim in dreapta si il tragi in spate. Mult SUCCESS!
Copilu, vrei sa inveti cum sa conduci. in primul rand asa cum ti-a mai zis cineva pe aici trebuie sa faci o sc. de soferi, iti explica totul. sau daca nu vrei asta. si vrei inainte de toate sa nu te faci de rusine, hai ca,,, te iau cu mine pe tir! vrei? prin tara, ca peste hotare nu cred ca te lasa parintii tai, ai sa vezi ca-ti place. eu vorbesc din punct de vedere profesional nu amator... dar cand vei urca la bordul unui trak mercedes de 44 de tone, ai sa zici ca este racheta cosmica, te mai invat si mecanica, cand ai sa cobori de acolo sa-ti iei tu matiz asa cum ai zis ai sa zici ca nu te urci tu in gargaritele alea dupa sosea niciodata, mai gandeste-te, si daca iti place soferia, te fac sofer profesionist. dar iti trebuie multa pasiune, rabdare, si multa munca de sine, ca a fi sofer, nu inseamna sa stai numai cu covrigul in brate, trebuie sa stii mecanica,,, ca atunci cand ramai in pana sau ai pb. la motor pe sosele sau intre munti, trebuie sa stii sa te descurci, cat vei fi cu mine am sa-ti arat multe!