anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am 2 masini, una e dacia 1310 pe injectie din anul 2002 si cealalta e dacia 1410 pe carburatie din 1998, amandoua arata la fel de bine si functioneaza la fel, doar ca acum nu stiu care e mai buna, pe carburatie sau pe injectie? Cineva mi-a spus ca aia pe injectie nu e buna ca daca se strica pompa ma costa dublu cat masina...acum nu stiu ce sa cred si cer parerea celor care cunosc! DAU FUNDA!

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

E mai buna aia care e mai buna!
Daca aia din '98 se rupe in doua de rugina, normal ca e mai rentabila aia pe injectie. Dar poate aia pe injectie se rupe...
Motoarele alea pe injectie duc multi km, mai exact poti ajunge la 200. 000km fara sa umbli in motor, pe cand trotinetele astea pe carburator, la 70. 000km mancau si uleiul din praguri.
In plus, daca iti face figuri aia pe injectie, pui delco, galerii cu carburator, si ai scapat de injectie. Merge bine si cu carburator.

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu te lasa ITP - ul sa arunci injectia si sa pui carburator. Nu am auzit sa mearga careva 200 k km si sa mai fie si de vina injectia pentru asta. Rugina la o Dacia rupe in 2 deja dupa 10 ani cu mici variatii de cum a fost folosita / pastrata. Injectiile pe Dacia nu au adus nici un avantaj ingineresc / performante, au fost o afacere sa vanda cineva niste injectii si niste aprinderi invechite de la Bosch. Au randament numai pe motoare care au camerele de explozie reproiectate. E ca si cum ai pune un bec mai tare intr-un far ruginit.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Popescu_Eugen_1964):

De ar fi ITP-urile pe bune...
Merg 200k pentru ca au setul motor mult mai calitativ. Am avut ceva Dacii 1310 pe injectie printre clienti, si duceau destui km.
Rugina la Dacie e problema minora. Am doua Dacii, un 1300 refacut din epava, si un 1310 TLX din 88 care de cand e la mine n-a vazut decat ulei si grund pe punctele superficiale de rugina. Din 2011 pana acum, are aceleasi punctulete, desi a circulat toate iernile astea, pe drumuri curatate cu sare, si mi-a pasat atat de mult de ea, incat din noiembrie pana prin aprilie nu o spalam. Se facea portocalie de 'rugina' pana la jumatate, iar cand o spalam, ramanea aceeasi vopsea matuita, si tabla cu niste puncte superficiale.
Avantaj la injectie ai in primul rand la aprindere... Delcoaiele alea comuniste aveau o precizie de te usurai pe ele... Reglai avansul dupa semne, pornea bine si nu tragea. Il reglai in mers, dupa ureche, tragea bine, consuma putin, dar nu mai pornea dupa ce o opreai.

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Nu am nimic de contrazis. Sa vii la mine sa te invat sa faci o aprindere si o carburatie. E drept ca mai trebuiesc intretinute. Sunt pentru progres dar masinile clasice raman pentru sarac cele care nu scot bani din buzunar si care nu stai cu ele in drum daca ai o cutiuta cu maruntisuri la tine. In rest cum mi-a zis tata acum 45 de ani - Toate sunt bune cat merg.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Popescu_Eugen_1964):

In afara de nivel in CNC, amestec in gol si ajustare relanti, ce mai poti face 'carburatiei'? Reglaj la supape si atat.
Nu am sa vin la tine, momentan am 1.6 de papuc cu dublucorp de nova, porneste, trage, nu ineaca, si nici nu-mi bat capul cu el. As fi dus carbul la reglaj pe banc, dar mi-a trecut, dupa ce m-au convins mai multi 'dacioti', ca sunt sanse sa nu porneasca deloc dupa reglaj, sau sa porneasca si sa mearga jalnic.

| Popescu_Eugen_1964 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Ultimul meu papuc am avut pe el carburator dublu corp de Wartburg 353. O bijuterie germana, 11-11, 5 % in oras, manca asfalt. Am vazut pe injectie care luau 15-16. M-am lasat de toate, sunt f bolnav.

5 răspunsuri: