Motorul e cald de obicei, daca la bord se mentin indicatoarele bine nu e problema cu nimic.
Motorul tau functioneaza la temperaturi de peste 2000 grade. cu lichidele de racire ajunge pe la 90. afara sunt 6 grade. tu ce ai vrea? este normal motorul sa degaje caldura. apa, uleiul, toate merg la 90 grade. cum ai gandit-o tu ca motorul merge la 6-10 grade cate sunt iarna. adica daca afara sunt -20 de grade, masina ta vrei sa mearga la -20? daca nu ti se aprind martori in bord (de obicei rotita rosie cu! in ea) si nu bate nimic, porneste, intra in viteza, accelereaza si nu sar pistoanele prin capota inseamna ca e reparata bine. teoretic, pe grupul motorului poti praji oua...
ps. sper ca ai reparat masina cu aviz de la politie altfel o dai in caz penal.
Da am facut aviz.
Deci sa nu mi fac griji nu? pot circula cu ea fara frica de a mi se strica?
Mai eu asa zic. dar eu nu sunt mecanic. si cand am dat de permis nu se facea mecanica la scoala si nu se cerea la examen. zic din cunostintele preluate stand cu masina prin service cu orele si de plictiseala intrebam mecanicii ba ce e aia, ce e aia, aia ce face si tot asa. daca ai avea probleme la radiator (conexiunile cu motorul) ar aparea la martorii din bord. cum apar si problemele la electromotor, cutie de directie, cutie de transmisie. orice probleme ai la orice piesa importanta, apare la martorii din bord. asta cu conditia (sry cacofonie) ca acestia sa functioneze in parametri normali. mie cand mi-a picat electromotorul (bendixul mai exact) imi aparea rotita aia cu! in ea pe langa faptul ca ma chinuiam sa o pornesc. nu primea cheie, nu recunostea chipul din telecomanda si tot asa. ma gandesc ca radiatorul fiind racitorul principal al motorului este legat electronic de computerul de bord. orice "malfunction" ar trebui sa il vezi.
Cu conditia sa functioneze martorii in parametrii normali sau sa existe. Eu de exemplu n-am martor in bord pentru electromotor si nici pentru caseta de directii (ca n-am audi). Astea sunt chestii pe care orice sofer cat de cat experimentat trebuie sa le simta singur. Radiatorul poate fi putin stricat, daca nu curge masina functioneaza (abia la vara va avea probleme mari). Acum (la temperaturi care scad sub pragul de 0 C)intra ventilatorul mare si face toata treaba.
Nici eu nu am martori separat pentru x, y, z. dar oricare din ele imi aprinde martorul "ba ceva nu e bine la motor" si nu ma lasa sa dau cheie. am zis, nu sunt mecanic, nu am facut mecanica. am ajutat cat stiu si eu...
In primul rand trebuie sa te inveti sa schimbi vitezele. Daca ai turometru e mai usor, dar trebuie sa capeti experienta sa le schimibi dupa ureche. Motorul iti spune singur cand trebuie sa schimbi viteza. Daca turezi motorul in trepte mici de viteza, intotdeauna se va incalzi.
In al 2-lea rand:
Temperatura optima de functionare a unui motor e intre 82-85 grade.
La 90 grade C, se declanseaza electroventilatorul si nu te avertizeaza la bord. Tu ai lovit radiatorul. Oricum, nu mai raceste suficient si exista riscul ca oricand sa inceapa sa curga. Urmareste beculetele la bord. Daca nu s-a aprins nimic, e OK.(partial)
La prima pornire, inainte de a pleca cu masina de pe loc, stai 2-3 minute la relanti, sa vezi ce bine merge pe urma.
Ce zici tu e valabil la masinile mai vechi, din anii 80-90. Recent s-a descoperit ca motorul functioneaza optim la 90 C si cam aia e temperatura constanta a apei (vara) Iarna scade la 80 si ceva de grade (si d-aia creste consumul)
Temperatura depinde de mai multi factori. De capacitatea radiatorului, a instalatiei de racire, cum exploatezi motorul...
Una e cand mergi la drum intins, alta in plin trafic in oras.
Daca l-a drum intins, vara, temperatura creste la 90,
mie nu mi se pare normal. Cel putin la masina mea nu e asa.
( motor 1.6, benzina). Iar maxim e 110.In fine. Ar fi multe de discutat pe teme asta.
Daca mergi in treptele inferioare motorul e supus unei munci si mai mari, si se incalzeste mai tare. Nu stiu ce intelegi tu prin motor cald, motorul oricum trebuie sa fie cald si daca l-ai omorat in trepte inferioare normal ca l-ai incins imediat. Uita-te in bord sa vezi cat de mult urca apa, daca urca spre rosu nu mai merge cu masina ca o fierbi si calezi motorul. Du-te la un service Fiat (cel mai bine)
Radiatorul sigur e stricat iar temperatura de afara nu coincide niciodata cu cea die sub capota(rare ori coincide)
Stanmariusvasile întreabă: