Uleiul isi pierde proprietarile de ungere dupa 10. 000km sau un an, si se mai umple si de particule de metal (span). O sa iti consume mai mult, o sa polueze, o sa se incalzeasca mai tare, puterea va fi mai mica, si cel mai grav: se uzeaza irecuperabil, bielele prind joc, cilindri se ovalizeaza, segmentii se mananca.
Ambreajul se poate regla: http://www.tutorialelogan.ro/2011/03/tutorial-reglaj-inaltime-pedala.html
Se tureaza mai tare, pentru ca are cutie cu rapoarte scurte, sau poate iti patineaza si ambreajul.
Pot fi mai multe cauze care duc la un demaraj mai lent, poate fi ambreajul uzat, pot fi bujiile sau fisele, filtrul de aer, calitatea combustibilului, uleiul prost, etc.
Daca e pe benzina, pornirea mai grea la cald poate fi din cauza pompei din rezervor defecte, sau bobina de inductie invechita, filtrele de aer si benzina infundate.
Daca nu schimbi uleiu la timp motorul se va deteriora prematur sau se aduna mizerie in el pana cand intepenesc pistoanele in cilindrii. Caz real la unu cu un audi TT. Turatia excesiva e pentru ca apesi mai mult decat trebuie acceleratia sau astepti mai mult pana schimbi vitezele si urca in rpm pentru ca ti apasata mai mult timp pedala de acceleratie. Pornitul la 2 sau 3 cheie poate sa fie de la pompa, relee sau electronica data peste cap. Un tip cu un ford are problema cu pornitul si nu a gasit sursa de problema sa o repare