| MariusCatalin13 a întrebat:

Salut,
Am cumparat de curand un golf 5 si a crapat turbina.
Am inlocuit tubina cu una noua si la nici 50 km dupa inlocuirea turbinei s-a rupt si aceasta.
Care ar putea fi cauza?

6 răspunsuri:
Bula
| Bula a răspuns:

Mecanicul nu si-a facut bine treaba!
Nu s-a cautat (si reparat CAUZA) ruperii turbinei.
Acesta poate fi de la dereglarea axului, centrarii sau chiar de la suport defect /dereglat, etc.

| Frank51 a răspuns:

S-a rupt turbina din locul ei? Sau s-au rupt părțile interne?

| MariusCatalin13 explică (pentru Frank51):

Părțile interne

| KovacsB a răspuns:

Trebuia sa inlocuiasca si teava care aduce ulei la turbina, de regula se infunda si nu mai are ungere

| Frank51 a răspuns (pentru MariusCatalin13):

Cel mai probabil e prea uzată carcasa turbinei. Se mai poate ca uleiul să nu mai meargă bine prin turbină și aceasta să se încingă atât de tare încât să crape componentele.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Ai facut cunostinta cu "cele mai bune motoare diesel" - TDI de la VAG. Ai si nimerit cea mai bomba generatie, PD-urile.

Turbina iti crapa din cauza managementului prost, si nu ma refer la aia ce conduc compania, ci la comanda de la ECU, precum si traseul ei (electrovalve-furtunase).
Daca ai noroc, ai o electrovalva special pentru turbina, N75. Costa vreo 200-300 de lei, o inlocuiesti chiar si singur, si ai scapat (daca nu ai alte probleme la vacuum).
Daca nu ai noroc, ai varianta cu bloc de valve, iar ala trebuie schimbat cu totul. Sau poti avea contacte dezlipite in ECU, ca si asta se mai intampla din cand in cand, si iti dispare complet comanda turbinei.

La motoarele alea, comanda turbinei este rudimentara, adica abia la viteze mari, o data la nu-stiu-cate zile calendaristice, ECU trimite semnal sa se opreasca turbina, sau sa se reduca presiunea ei, din geometrie. Din cauza ca e folosit rar, sistemul de control se gripeaza. Cand el este gripat, turbina functioneaza pe maxim mereu, nu reduce presiunea. Baga 3-4 bar, adica dublu fata de normal, si bineinteles, cedeaza de la suprasolicitare.

La masinile mai destepte, de exemplu Opel din 2004, acea geometrie functioneaza permanent, in functie de pozitia pedalei de acceleratie. Imediat ce o lasi in frana de motor sau accelerezi, geometria isi schimba pozitia - de aia nu se blocheaza geometriile la Opel, si nici nu pusca turbinele.

Producatorii de electrovalve, ECU si turbine sunt aceiasi pe ambele masini. Dar VW a gandit totul prost, iar rezultatele se vad... pe platforma si in curtea service-urilor.