| xXFlorinXx a întrebat:

Salut,
Am descoperit recent Kess v2.
Am cautat foarte mult pe google și Youtube dar am cam întrat în ceață.
Pot sa modific softul mașinii eu cu kess sau trebuie sa iau de undeva softul?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Kess este doar o interfata de copiere/scriere a softurilor, prin mufa OBD2. Nu toate masinile suporta scriere prin OBD.
Recomandat este pachetul Kess + Ktag; cu Ktag scrii direct in ECU demontat, deci merge cam cu toate masinile.
Editarile din soft se fac cu programe speciale, de preferat cu stand de testare dyno, stand de testare noxe, teste cu masina conectata la soft de diagnoza pentru a verifica daca e totul ok (temperatura apa, ulei, chiulasa, presiune admisie, etc).
Nu mai zic, pentru a modifica puterea unui motor, trebuie sa ai cateva cunostinte despre el, cum ar fi softul maxim de fabrica si valorile lui, performanta maxima pe care o pot face componentele importante (injectie, turbina), precum si raportul de compresie, rezistenta bielelor, etc.
Normal asta ar fi o treaba de inginer auto cu specializare in motoare cu ardere interna/combustie. Fara cursuri de specializare in domeniul asta, poti sa faci treaba dupa ureche, insa numai pentru tine, pe masina personala. Nu poti face pentru altii, cu oarecare garantie.
Unii fac resoftari cu fisiere primite pe internet de la diversi "specialisti", sunt glume proaste si alea, nu ai cum sa stii ce poti modifica, cand primesti doar harta de fabrica pentru un motor in care a intervenit si uzura in timp. Trebuie macar o analiza a parametrilor in mers, ca sa faci o ajustare dupa ureche.
La diesel de exemplu, toata treaba sta in cantitate+presiunea de motorina injectata, in raport cu presiunea generata de turbina. Poti deschide turbina un pic mai repede din geometrie, dar nu poti sti cata presiune va scoate, pana nu iesi in probe. Maresti de exemplu de la 1 bar la 1, 5 bar boost-ul maxim, si ceri presiune in injectoare 800 bar de la 1300rpm: dar oare pompa de inalta va face fata? Caci ECU, daca cere 800 iar pompa balbaie la 630 (pentru ca e turatia prea mica si injectoarele mai mari), sesizeaza diferenta dintre presiunea ceruta si presiunea masurata, si intra in modul avarie...
De asta nu e vorba doar de un laptop si-o mufa.

0 răspunsuri: