De ce ai schimbat fluidul ala? Cine a spus ca trebuie schimbat? Din ce an este masina ta? Daca este dupa anul 2000, atunci tu sau oricine nu trebuie sa va atingeti de transmisia aia,asa scrie in manualul masinii.
Fluidul ala nu se schimba veci. Ar fi trebuie sa stai si sa te uiti si tu cand au scos aia fluidul si sa vezi cum arata, asa poate ca ai fi crezut pe ala care a fabricat acea masina.
Schimba in suturi,probabil pentru ca no avea suficient fluid,zic si eu ca cineva pe aici adica invers.
Poti masura nivelul acelui fluid din transmisie? Daca nu poti,ar fi bun sa mergi la alt service, nu trebuie sa fie autorizat, trebuie sa stie ala ce face,trebuie sa se priceapa.
Daca nu poti masura nivelul la transmisie, atunci trebuie sa stii cum se masoara, ori cum poti tu verifica.
La unele masinji aia verifica cu ceva termometre,trebuie sa aiba nu stiu ce temperatura bla bla.
Dar poti verifica si fara scule, se verifica pe acolo pe unde se introduce acel fluid, se da surubul ala afara si fluidu nu trebuie sa curga deloc, sa fii sigur ca are cit trebuie, cu o pompa sau bidonu de fluid tinut f sus,furtunas bagat acolo, se introduce in felul asta ulei, in momentu cand incepe sa iasa ulei afara,e gata, nu mai pui, ala trebuie sa fie nivelul.
Poti sa cauti si pe Youtube cum si pe unde se pune fluid in acea transmisie,dar cauta in engleza.
Ar mai putea sa fie si coincidenta, sa se fi intimplat ceva, exact cand au schimbat astia.
Poate sa fie ori un selenoid ceva, ori ambreajul.
Cind anume smunceste, la schimbarea oricarei viteze, sau doara la o anumita viteza?
Daca smunceste tot timpul cand schimba, atunci ar putea sa fie de la ambreaj, ori ca nu are suficient fluid.
Daca smunceste doara la viteaza X atunci ar fi de la un selenoid.
Cel mai inndicat este sa te duci inapoi, le spui ce se intampla, vezi ce or sa zica meseriasii aia.
Dar numa meseriasi nu-s aia, mai is si la ce spui autorizat, pai ce autorizat frate, daca fabrica spune sa nu te atingi de fluidul din transmisie, tu te apuci sa il schimbi pe ce baza?
Deci aia is mecanici pirliti , asta daca masina ta este dupa anul 2000.
Daca ar fi ceva selenoizi,aia e floare la ureche,schimbi in fata blocului,cum zic romanii.
Daca e de la fluid la fel, se completeaza daca e mai putin, iar daca e de la ambreaj,ai pus-o de mamaliga
Ce stiu si pot sa zic,e ca de la ambreaj nu smunceste, stiu sigur asta, am mers in masina la care ambreaju scapa presiune, nu smunceste deloc, singurul simtom,ai RPM mai mare,pentru ca ambreajul aluneca,turatiile la motor is nitel mai mari, bine depinde si cit de rau e uzat ambreaju.
Poate ai noroc si o fi pus aia prea putin fluid si o sa rezolvi. Selenozii,aia is f usor de schimbat.
Filtru la aschimbat? Spui ca ai schimbat fluidu,dar filtru? Acolo este si un filtru,ala trebuie schimbat, mai degraba schimbai doara filtru,decat fluidu,desi nu ai cum, tot trebuie sa dai jos, dar obligat trebuie schimbat filtru.
Ar putea sa fie ceva pilitura si sa ajunga la selenoizi, asta daca aia nau schimbat filtru.
In baie la transmisie ai filtru si ai si magneti,acolo in tava aia, magnetii iti retine toata pilitura, aia se curata bine, se pun inapoi.
Bine tu nu stii, ai dus masina si aia tiau rezolvato
ce trebuie sa stii tu, este ca nu aveai ce cauta la transmisia aia, nu schimbi absolut nimic niciodata.
Transmisia aia nu se strica veci, auzi ce zici veci nu se strica.Ce se poate defecta este ambreajul, dar ala 1 la stiu si eu mii de masini.
Tot la alt mecanic, nu același. Ca la doctor, o a doua opinie. Fără să vezi cu ochii și să pui mâna e greu, dar o posibilitate ar fi prea mult ulei. De obicei se pun 4-5 litri, daca a ous 6-7 poate crea mici probleme. Ori uleiul a prins vâscozitate. Dar sigur uleiul nu e calibrat la calitățile necesare, poate după turnare a căpătat o transformare vascoasa.
Altă posibilitate mai plauzibila ar fi la cutia de viteză care poate e murdară in interior cu ulei vechi vâscos și nu circulă bine uleiul nou. Fă o inspecție la cutia de viteză. Oricum mecanicul scoate uleiul din nou și se vede dacă e ceva bai cu el.
Mai poate fi la tobă bai cand evacuează gazele arse, tu schimbi viteza si nu face arderea completă fix in momentul schimbarii vitezelor. Poate când schimbi viteza sa iei piciorul de pe accelerație dacă cumva faci greseala asta. Dar verifică si toba sau sistemul de evacuare a gazelor.
nu ai citit,masina are transmisie automata,deci nu are ce viteze sa schimbe el.
Acolo computerul schimba, tu doara apesi acceleratia si frina,aia e tot.
Cred ca are probleme, asa e cand nu ai ce face si iti faci singur de lucru.
Masinile astea cu transmisie automata, masina ce o are el, nu a r fi trebuie sa umble veci la transmisia aia, dar cum zic, asa e cand te iei dupa unu altul, dupa mecanici pirliti si nu asculti ce spune fabricantu.
In manualul acelei masini, scrie f clar, nu te atingi de transmisie, nu schimbi fluidul ala deloc, si dupa ce masina o duci la abator fluidul ala va fi inca bun.
Eu am dat fluidul ala jos, tot la un audi, am dat pentru ca trebuie sa umblu la ceva, fluidul ala era ca si nou, deci fabrica nu minte, spun la masina ce am lucrat eu personal, masina luata de mine noua.
Fluidul ala nu are ce viscozitatea sa prinda, ala nu circula pe linga tempraturi mari, asa cum circula uleiul din motor, plus ca este f bine racit, are radiatorul lui, ditai radiatorul.
Nu pun aia mai putin, la masina aia cred ca nici nu poate umbla oricine. De exemplu eu ce zic am facut-o la un audi a 6 din 2000, nu putea umbla oricine, iar plinu se facea, pana cand se prelingea fluid pe orificiu de la baie, aia insemna ca e cit trebuie.
Sa o duca inapoi, mai alels daca stie sigur ca inainte nu avea simptomele descrise, iar acum le are.
Deci aia au facut ceva, desi nu vad ce ar fi putut sa faca.
Schimbul de ulei se face la cutiile de viteze automate....si cutia de viteze este unu cu convertizor, nu are ambreiaj, uleiul era destul de uzat in cutie dar schimba bine viteze, dupa ce a schimbat uleiul a început sa facă șocuri cand schimba din viteza 1 in 2 si cand schimba inferioara, din 3 in 2
Se schimba uleiul la transmisie la masinile alea? Asta zici tu, esti cumva fabricant de masini si nu stiam? Fabricantu ce spune? Vrei sa iti arat manualul masinii si scrier clar sa nu schimbi nimic?
Deci masina ta nu are ambreaj e bun, masina fara ambreaj,ar trebuie sa intri in cartea recordurilor
Nu confunda pedala cu ambreajul., faptul ca o masina nu are pedala,aia nu inseamna ca nu are ambreaj.
Orice angrenaj intre un motor si o alta parte unde transmite motorul miscarea, are ambreaj, altfel nu exista ok?
E bun ai mai invatat ceva si azi. Faptul ca nu se numeste ambreaj, aia nu inseamna ca nu-i ambreaj, exact aia este ambreaj, dar se numeste Torque convertor.
Uleiul la transmisia aia se schimba doara daca masina a fost fortat, daca a carat mai mult decat a fost ea facuta sa care.
Uleiul ala e ca namolul la masinile care trag sau duc greutati, iar cei care le folosesc le incarca peste capacitate.
Acolo da, dar la autoturisme, eu nu am vazut pe nimeni, niciodata sa schimbe acel fluid.
Eu locuiesc in tara masinilor si unde majoritatea is asa 99, 9% din masini, is cu transmisie automata.
Daca ar fi acel ambreaj de vina, sau daca ar fi un selenoid ceva, ar trebuie sa ai aprins la bord check engine.
Tu nu ai spius nimic daca ai ceva lumini aprinse la bord.
Scaneaza masina, o sa iti arate daca is ceva coduri.Dup masina inapoi la aia, spune-le ce face, inainte sa o duci la ei nu se intampla sa aiba simptomele astea, sa tio scaneze si sa vada ce prolema este.
Deci este cum am spus eu, nu aveai de lucru si ce ai zis, hai sa iti faci. Asta se numeste lucru manual asa se intampla cand asculti de "meseriasii" de la coltu strazii, sau de asta pe aici care doara jignesc pe altii.
Cind vrei sa mai faci ceva pe viitor,studiaza intai ce spune cel care a facut acel lucru, daca ala spune ca se face, atunci faci, daca spune ca nu, si nu ai probleme, iti cauti de treaba,nu te apuca sa faci chestii care nu ar trebuie facute, doara crezind ca o sa faci bine.
Mecanicii lu peste prajit sau unia care se dau loviti mari meseriasi,au si ei un fier vechi acasa, deacu gata is mari cunoscatori, dec i toti acersti oameni habar nu au de mecanica, stiu si ei sa desfaca ceva suruburi si gata, deja is mamri cunoscatori.
Ai auzit la masini de Recall? Cind fabrica cheama milioane de masini,sau cate cheama,modele,ani pentru ca sa descoperit ceva cai rau si sa schimbe?
Tu crezi ca fabrica de masini fabrica masini asa aiurea? Aia trebuie sa respecte legi,norme, de aia cand se observa ca o anume problema apare, fabrica cheama tot lotu ala la verificare, inlocueste acea piesa sau elimina problema,asta nu conteaza ca masina mai este sa nu in garantie de fabrica.
Deci revenind la uleiul asta de transmisie, daca fabrica ar constata ca ar trebuie schimbat fii tu sigur ca ti-ar fi spus, ar fi scris in cartea masini, nu ar fi o,mis,sau sa lase intentionat asa, in baza ca lasa sa se srice mamsinle sa cumpere aia altele noi.
Astea is gindire de om de ala conspirationist, lucrurle nu stau deloc asa.
Sint masini la care se spune in manual ca acel ulei se schimba. Dar la audi, la bmw,mercedes, toyota si etc,in general automobile, la astea spune ca nu se schimba.
De ce spune asa? Pt ca o masina trebuie exploatata asa cum spune manualul. Daca unu e nebun si forteaza masina aia, o tine la turatii foarte mari, uneori si trece peste rosu, cara cu ea remorci de legume automobilul nu-i facut sa care marfa, deci eu vorbesc de masini care is folosite pentru ce le este scopul sa faca.
Deci masinile care cara remorci cu legume, sau caramizi, boltari, fiare etc, ma refer de astea automobile care normal trebuie sa care maxim 5 pasageri, la astea e tot ce se poate ca uzura si la transmisie sa fie mare, deci uleiul ala ar putea sa fie mai uzat.
DAR Atentie, si daca art fi o masina asa tot nu te apuci sa iti faci singur de lucru. Lasi asa, odata ce masina functiona f bine, pentru ce ai umblat tu acolo?
Cind ceva este in neregula, la masinile astea cu transmisie automata imediat si te anunta la bord, apare o lumnina ceva, check engine sau altceva, iti spune vezi presiunea la uliei la transmisie nu-i buna, verifica bla bla
Daca masina schimba bine, nu aveai probleme, de ce sa umblu? Am zis poate ca tu si altii credeti ca faceti bine, dar din ce observi, intentia ta buna a dus la probleme.
Eu am avut audi a 6 din 2000, l-am tinut 17 ani, nu i-am schimbat niciodata uleiul de la transmisie. In manualul masinii scria clalr,uleiul de transmisie nu se schimba. Masina poate ajunge la fier vechi si acel ulei va fi inca bun.
Exact asa suna fraza scrisa in manualul masinii la masina aia. Ma rog am tradus eu,manualau era in engleza
Daca tu crezi pe altii, fa cum spun aia cei crezi tu. Tu pe aici unde locuiesc, cum am zis pe aici nu vezi oameni cate masini vezi, toate cu transmisie asa.
Nu am vazut, am si romani pe aici care au service, pai schimba aia uleiul la transmisie? Nu schimba, nu se baga, pentru ca uite ce se intampla, dar aici nu merge ca la tine, aici vine omu si il ia de git pai sa-i faca cineva aici asa, il dai in judecata nu duci masina sa tio repare si el tio da mai rau ca inainte.
In sf scuze ca am scris mult, dar lumea nu prea vrea sa priceapa si nici nu sta sa analizeze.
Pai fabrica cheama masini inapoi si sa schimbe un sen sor de temp, sau airbaguri, vorba aia care nu-s obligatorii.
Deci nu mai crede ce spune oricine, ca fabrica nu zice ca sa se strice masinile si sa vinda ei dupa
Astea is povesti, conspirationisti
Cum am zis du masina la aia inapoi, macar poate au aia scaner si tio scaneaza si sa zica ce proble a e. Sigur ai cod ceva, transmisia aia are sensori, la presiune, are selenoizi care is electrici, deci semnale is balamuc, baga o scanare si revina sa spui ca idee cea fost.
Bafta.
Relian bate campii, este cel mai retardat user de la categoria asta, uleiul si filtrul la cutie se schimba la 60.000km.Eu le inlocuiesc singur de frica mecanicilor incompetenti.
Multi au primit ulei pentru cutie DSG si ei aveau nevoie de ulei ATF pentru cutie cu convertizor.
6l ulei un filtru si 45 min de munca ma costa cam 400 de lei. Ulei Ravenol ATF
Cine stie ce ulei au bagat baietii acolo.