Este foarte posibil, nu sa minta ci sa nu aiba tot istoricul la dispoziție.
Ai istoricul pe ani? Vezi ce perioade lipsesc de acolo si vei afla adevărul.
Arata totul ok pe ani nu mi s-a parut nimic dubios nici cand am luat o la istoric, ma gandeac poate a fost inlocuit filtrul cu alt filtru sau sa nu fi vazut ala calumea acolo pe tester
Cat optimism...
Nu e vorba ca minte carvertical ci ca nu are date si nu e nici pe departe o aplicatie care sa ofere date pe care sa te bazezi.
Dar ce masina ai frate, cu mufa la filtru de particule, cu modul acolo, wow, nu am mai auzit, de vazut nici pomeneala asa ceva.
Asa ai spus, te citez " a pus testerul pe fitru de particule si ia aratat ca avea 400 mii de km "
E bun, eu din ce stiu, testerul ala se cupleaza la o mufa OBD, nu citeste testerul nimic de capul lui, de citit ceva, citeste computerul masinii, testerul ala doar comunica cu computerul masinii si ala ii da informatii.
Cam asa functioneaza un tester, ca idee.
Nu are de unde sa stie computerul masinii in ce an is fabricate piesele de pe masina la care este montat.Ce poate sti, is acele module electronice, pe alea da le poate citi, dar nu vad cum poate un computer sa stie, sau sa citeasca o piesa fizica, ca ar avea nu stiu citi km functionali.
Cel care ti-a pus testerul probabil cine stie ce povesti ti-a spus, ori ce ai inteles tu.
Pe majoritatea pieselor, este imprimat si anul cand a fost fabricate, unele au imprimat pe plastic, daca is din plastic, altele pe metal stantat, altele au eticheta de hirtie cum e la faruri, sau eticheta de metal la piesele care se incalzesc.
Sa zic schimbi un far la o masina ok? Vrei sa spui, calculatorul masinii o sa spuna din ce an este farul, sau cate ore a mers becurile alea ne lesi, dar ce masina ai, OZN.
Asa poti verifica o piesa de la o masina daca este originala sau a fost schimbata, dupa ceva stanta, eticheta, de hirtie, sau metalica.
Asa cum este si la motor, la cutie, la piese care se incalzesc, au etichete metalice, acolo poate scrie anul, seria si ce o mai scrii.
Eu nu am vazut filtru de aprticule sa aiba modul direct prins pe el, inglobat in el, si care nu se poate scoate.
Daca ar fi asa, atunci da, ai putea sa citesti datele din acel modul.
Masina ta daca are 170 de mii de km, majoritatea pieselor is cam din anul fabricarii masinii, altele pot sa fie ceva mai noi, ori cu km mai multi de functionare, daca au fost luate de la dezmembrari.
Dar nu poate computerul unei masini sa stie lucru asta.Nici nu baga nimeni datele alea in computer sa spui ca de acolo lear sti.
Este posibil sa minta carvertical? Mai degraba te-a mintit cel care a scanat ce spui si ti-a zis balaria aia
Sau ar fi putut sa vada anul fabricatie pe acel fitru, a vazut din ce an este masina ta, o fi fost ceva diferenta de vreo 4-5 ani, facind un calcul la citi km ar merge o masina anual, ti-a bagat cifra aia.
Cum spun, daca filtru ala are pe undeva o eticheta pe care sa fie trecut anul fabricatiei, si ala sa fie mai vechi ca masina ta, atunci da, poti sa spui ca a fost schimbat cu un filtru vechi.
Dar nu vei stii citi km de functionare ar avea.Ori poate ca nu ma pricep eu, dar daca e asa, atunci sa vina unu sa ma lumineze, accept sa fiu informat, nu exclud nimic, mai ales daca is informatii bune, corecte.
CarVertical raportează datele pe care a putut să le extragă din bazele de date la care are acces. Asta nu înseamnă că știe totul despre toate mașinile.
GeorgeOG19 întreabă: