| Silviu74Horia a întrebat:

Salut, am in familie 2 masini un Audi Q5 si un Audi A4 B6 1.6 benzina+gpl pe care parintii vor sa il iau eu (am aproape 18ani). Masina e vopsita acum vreo 2 ani deci arata bine si pe interior are urmele specifice unui A4 si consuma f. putin, daca bagi de 130 de lei gpl mergi vreo 400-500 de km. Drumuri lungi n am facut cu masina sa stiu exact cum e, dar vad ca e puturoasa in depasiri (102cp pe 1, 3t). Eu ma gandesc sa o vand sa iau poate ceva 1.8t sau 2.0 benzina aspirat natural, ca sa pot sa mai fac si eu o depasire. Voi ce parere aveti si daca aveti si voi un Passat/A4 cu aceasta motorizare cum vi se pare?
PS: Vr sa fac drumuri lungi cu ea si nu vr sa merg agresiv.

10 răspunsuri:
| Simpatic a răspuns:

Nu zici rau, dar performanta unei masini nu depinde doar de caii putere raportati la greutatea masinii, ci de mult mai multi factori printre care tipul cutiei de viteze si felul tractiunii!
Ai zice ca o masina de 2000 kg poate atinge suta mai repede decat o motocicleta de 200 cp care are o greutate de maxim 200 kg? ei bine exista si astfel de masini, si nu ma refer la masini modificate in acest sens ci bolizi stock! Bine sunt masini extrem de scumpe si de obicei cu motoare mari bi-turbo!

Sa stii ca ma bucur ca iti doresti o masina pe benzina si nu esti ca majoritatea tinerilor care din auzite stiu ei ca masinile diesel sunt cele mai cele

Insa depinde de bugetul tau, daca vrei o masina turbo-benzina te anunt nu doar ca are un cost putin mai mare decat o masina asemanatoare ca an, cilindree etc dar motor aspirat, ci si faptul ca o masina turbo-benzina are un consum maricel comparand cu un diesel de aceeasi cilindree!

Daca ne zici ce buget maxim ai putem sa iti facem si recomandari!

O masina "puternica" cu motor aspirat ma gandesc ca este mazda 3 varianta de 165 CP cea produsa intre anii 2014-2018, dar nu costa 3000-4000 de euro ci mai mult! Cum cea de fabricatie 2018 sigur iti sare bugetul ca ajung si la 15k euro in functie de kilomtraj si dotari; atunci cred ca gasesti modelul 2014 undeva la 7-8-9k euro, merita din punctul meu de vedere, ca sunet ca feeling, ca aspect este peste multe cazane diesel, ca tinuta de drum etc
De unde stiu asta? din cele peste 5 masini japoneze pe care le-am detinut majoritatea cumparate de noi.
Asa am si recomandari mai scumpe precum modele mai noi de la honda dar totusi si asta de mai sus este in regula
Daca te gandesti ca acesta Mazda recomandata mai sus face 0-100 km/h in 8, 0s si este motor de 2 litri aspirat, atunci chiar putem vorbi ca are vana masina asta si este ca si putere asemanatoare cu un turbo-diesel de 2 litri de 177-190 cp, insa atentie cu conditia ca acel diesel sa fie tractiune fata nu quattro sau AWD cum confunda unii si fac comparatii nefondate!

Daca ne spui bugetul tau maxim, putem sa iti facem si recomandari

Nu ai ca incepator nevoie nici de masina de 300 CP, inveti treptat cum sa conduci si capeti experienta

Si acest Audi A4 de care ne zici ca il detine familia ta este ok de inceput, acum ai nevoie sa deprinzi niste chestii si sa conduci efectiv nu sa pleci primul de la semafor sau sa faci liniute prin oras cu proxenetii care au Audi-uri diesel modificatewinking

| relian a răspuns:

Vrei sa mergi drumuri lungi, asa si tine te tine? Nu stiu de unde aveti voi romanii ideile astea timpite, ca masina pe benzina nu-i buna sa o conduci multi km, ca e mai buna aia pe motorina si alte cacaturi de astea de babe basite laughing

Orice masina o poti folosi sa mergi mii de km intruna. Am mai citit pe aici la unia, vai masina pe benzina este buna in oras, aia pe motorina la distante lungi laughing ba aveti ceva la cap toti?

Unde scrie in manualul unei masini ca trebuie sa conduci doar prin oras, sau distante scurte, daca motorul este pe benzina?

Eu am mers 3-4 mii de km cu masina intruna, pe benzina, aici in SUA mai toate masinile is pe benzina.

Nu stiu voi de unde ati luat ideea asta cu distante lungi, distante scurte laughing

In sf, ramaneti cu ideile astea timpite, daca asta va face sa va simtit bine.
Referitor la depasire, ce sa zic, ai spus ca tu nu conduci agresiv, asa ca nu vad de ce iti faci probleme.

Daca o sa iei o masina cu motor mai mare, o sa consume mai mult, iar nu o sa fie bine.Cum o dai, bine nu-i nicicum laughing asa ca eu zic sa ramai la masina ce o ai. De ce?
Simplu, e masina voastra, deja stii cum este, ma refer daca are sau nu probleme, cred ca nu ai probleme cu ea, pentru ca nu ai spus ca ai avea.

Asa ca daca cumperi alta, poti nimeri cine stie de junghi, sa iti manince zilele.Macar pe asta o stii, te poti increde in ea. Crede-ma nu te lua dupa tot "meseriasii" nu e buna ca e pe benzina si nu-i buna pentru distante lungi.

Ia intreaba pe martafoii astia care o baga pe aia cu benzina si distante lungi, masinile de cursa ce combustibil folosesc? Cita distanta parcurg acele masini?
Asa ziceam si eu.Eu am mers cu o trotineta de asta, dar VW Jetta cu motor de 1.4 litri, dar are turbina, si am vazut ca e ok, poti sa depasesti.
Masinile pe benzina is mai rapide ca cele pe motorina, asa ca nu-ti lua masina puturoasa pe motorina, atunci chiar o sa spui cei cu caruta aia laughing ce nu faci tu depasiri cu asta, dar cu una motorina, e si mai si.

| Frank51 a răspuns:

Dacă doar pentru depășiri vrei performanță nu merită. Rămâi la 100cp și măcar ai consum bun fiind și GPL.

O altă variantă e să iei ceva diesel și vei putea sa faci depășiri sigure cu 130cp, și rămâne și consumul mic.

Îți zic asta din experiența mea cu passat 1.8T 210cp, bag benzină cam de 5-6 ori pe lună, uneori aproape că rămân fără, și nu pun niciodată mai puțin de 200 de lei laughing plus că dacă îți iei ceva benzină cu ceva cai(deci turbo) trebuie să ai grijă puțin la cum o exploatezi.

| VoidEternal a răspuns:

Stai tu liniștit, ești începător, e bine să te înveți pe un motor mai puțin agresiv, ai suficient timp sa o schimbi după ce te obișnuiești cu condusul.

Plus că un 2.0 aspirat o sa consume 10 mediu, 12-14-16 în oraș, chiar vrei să îți cheltui toți banii (sau pe ai părinților) pe benzina? Ce o sa primești este foarte potrivit pentru tine, ieftina de folosit și un motor care sa nu te bage in garduri la curbe.

| KovacsB a răspuns:

Pentru inceput e ok 1.6 cu gpl pe care il ai.
Apoi poate gasesti un 1.8 tfsi dupa 2012 cand au rezolvat problema cu uleiul sau altul mai vechi care a fost rezolvat in garantie.
Am avut un 1.8 tfsi din 2009 care nu consuma ulei, dar nu am avut-o de de noua si nu ii stiu istoricul.Ideea ca am facut cu ea 270. 000km fara sa umblu la motor, sau turbina.I-am pus gpl si stage 1 in prima saptamana.Am vandut-o acum 4 ani si inca merge.

| Bogdan0783 a răspuns:

Nu da cioara din mana pe cea de pe gard. Daca masina este buna mai mergi cu ea pana capeti experienta sa treci la caluti mai multi.Din cate stiu 1.8t ar consuma ceva ulei (un coleg de-al meu a avut si abia a scapat de ea ).2.0 poate fi ok dar apare consumul mai maricel.Nu poti avea si putere si consum redus in acelasi timp. Ori Ori.Plus ca la una sh benzinara e dificil sa-ti dai seama de uzura motorului, daca nu are carte service si isoric

| VoidEternal a răspuns (pentru Bogdan0783):

Și 2.0 consuma ulei. Și fsi și tfsi.

Nu mai vorbim de impozit și asigurare.

| Bogdan0783 a răspuns (pentru VoidEternal):

Alea le poate evita cat de cat trecand masina pe numele parintilor.Din ce am auzit vag nu stau prea bine pe benzinare dar pe asta a colegului o stiam

| Feminista a răspuns:

Având în vedere că ești bărbat ai putea foarte bine sa mergi la munca și să îți cumperi mașină din banii, nu te baga in oala cu restul de 90 la sută din bărbați care sunt întreținuti