Asta depinde de la om la om, tu stii cat de stapan esti pe masina, trecerea de pe o masina cu tractiune fata la una cu propulsie spate (ca asta e termenul corect chiar daca la noi se foloseste tractiune) se face treptat, daca incerci una incearca sa nu te hazardezi si sa fortezi aderenta, o scapi mai usor din mana...
Am avut Mercedes W124 prin liceu, la cateva luni de permis. Aia e foarte stabila, chiar mai sigura decat o tractiune fata, pentru ca era si motorul slabut, 2.0d cu putere mica. In viraje chiar daca fortam, nu pierdeam aderenta niciodata, pentru ca era grea si lunga.
BMW-urile sunt mult mai jucause, au si motoare puternice, iar suspensia e facuta mai mult de circuit decat de trafic, au cursa mica la telescoape, si sunt cam usurele de spate, imediat pierzi controlul. Valabil incepand cu 316, nu iti trebuie M ca sa rupi aderenta.
Daca mergi in principal prin oras, si nu esti intr-o zona cu iarna grea, BMW poate fi o masina ok. Dar daca mergi mult pe drumuri mai dificile (pe ploaie/zapada, curbe multe, etc), BMW nu doar ca nu e o masina de incepator, dar te mai si streseaza, ca trece Loganul pe langa tine de parca e elicopter, iar tu abia reusesti sa o tii in banda. Mercedes e mai ok.
Am avut doua mercedesuri cu tractiune spate si astea m-au convins sa trec la tractiune integrala.
Nu, nu este prea devreme, poti conduce masina cu tractiune spate si din prima zi, ca doar d-aia sunt facute. Inainte de a o conduce pe drumuri publice sau circulate, incearca masina, vezi cum se controleaza, cum derapeaza, incearca sa iei o curba cu viteza cat de cat / incet si vezi cum se comporta.