Ai acces la heater usor adica sa umbli la el, unde este amplasat? Daca ai acces la el usor atunci verifica cind dai drumu la caldura daca la iesire din heater sau calorifer cum ii zici teava aia sau ce e acolo e fierbinte sau nu.Sar putea ca nu stiu ce fel de masina ai si cum este sistemul asta de caldura.Inainte masinile vechi aveau acest radiator care avea o valva ceva de genul asta.Cind porneai caldura se deschidea valva si apa trecea prin radiatorul asta de caldura.Msinile noi nu mai sint asa.La masinile noi apa circula tot timpul prin acest radiator si caldura vine atunci cind dai drmul la ventilator si se deschid si trape dinspre acel radiator.Deci verifica caloriferul ala cum este temperatura la intrare si la iesire din el. Daca are o valva sau doua adica sa nu fie o valva ceva blocata si cind dai drmul la caldura apa sa circule prin calorifer dar neavind apoi pe unde sa iasa normal temperatura motorului urca ca nu mai are apa.Dar nu stiu exact cum e sistemul cel ai la masina aia.In rest nu are a face aerul, ala iese singur afara, si daca ar trage aer ar curge si apa.Cel putin cind motorul ar fi oprit pe acolo pe unde ar trage aer ar trebuie sa se prelinga apa. Termostatul n-are a face daca atunci cind mergi fara caldura tem este normala. Termostatul indiferent ce ai folosi si se blocheaza sa nu mai deschida atunci temp va creste indiferent de situatie.Deci problema este acolo la caloriferul ala ce spui.Sau la valve daca are valve.
Poate trage aer in instalatie. Verifica termostatul. Verifica ca radiatorul sa fie cald pe intreaga suprafata si nu partial.
Pe unde poate sa traga aer in instalatie?
Pe la coliere. Vezi starea furtunelor la imbinare. Robinetul de caldura.Instalatia de incalcire e presurizata. Are o singura supapa la vasul de expansiune. Plus robinetul de aerisire. Verifica nivelul lichidului in vasul de expansiune cand motorul e rece. Nu trebuie sa scada. Aeriseste instalatia.
Trebuie sa verifici ca instalatia de racire sa nu aiba pierderi si sa fie aerisita.Strange de furtunul de intrare in radiator (cel de la termostat - intrare radiator pe sus) si trebuie sa simti ca este plin, ca opune rezistenta la strans, ca apar bule in vasul de expansiune). Daca este flasc, simti ca-i gol, trebuie completat nivelul in vas si aerisita instalatia.Verifici sa fie radiatorul plin.Cu incalzirea deschisa se poate face aerisirea si cu motorul pornit.Slabesti suruburile de aerisire (purjare) amplasate pe furtunul care duce la pompa de apa si de la iesirea din "calorifer". Pornesti motorul la ralanti. Dupa ce iese partial aerul la robinetele de purjare, le inchizi. Pornesti cu masina (pentru a incalzi mai repede motorul) sau astepti mai mult ca motorul sa fie cald (sa deschida termostatul) si urmaresti nivelul din "borcan" completandu-l la nevoie.Trebuie sa simti "calde" furtunurile pe care circula lichid de racire.
farcas123456789 întreabă: