| jmmichirie a întrebat:

Am o dacie clasica 1300 si.e partial gaurita de rugina. De curand am gasit o caroserie identica fara acte si serie de sasiu. Asi dori sa montez toate elementele pe aceasta caroserie. Dar..nu stiu cum sa fac cu seria care se afla pe aripa dreapta. Sa sudez aripa veche pe caroseria buna? Sau cum sa fac? Nu pot sa pun doar cateva elemente pe dacia mea..pt ca e prea ruginita. Vreau sa fie..si un pic legal...

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca aveai acte de la caroseria buna, faceai recarosare. Dar asta se poate doar daca e mai noua caroseria decat cea pe care o ai (ruginita).
O varianta des intalnita de reparatie a caroseriilor ruginite, este schimbarea tuturor elementelor de dedesubt: lonjeroane, pod pedalier, podea.
Daca ajungi pana in spate, deja poti decupa masina in dreptul usilor din spate, si o sudezi pe cea mai buna, impreuna cu cupola. Mai exact, in partea de jos le imbini undeva pe la mijlocul portierelor spate, iar cupola de pe la jumatatea parbrizului, si jumatatea stalpilor de mijloc. Nici asa nu as recomanda sa ajungi pe la RAR cu ea, insa cred ca 60% din Dacii au trecut prin operatii asemanatoare.
Iti trebuie sudori cu experienta la asemenea imbinari, iar costul manoperei o sa fie urias.
Elemente greu de inlocuit la Dacia 1300 sunt:
fusta fata
oale spate (mai ales partea interioara)
lonjeroane
panou ignifug (ala mai sus de pedalier, de sub bord spre motor)
rama parbriz.
Sper ca n-am uitat vreunul.
In rest, aripi fata-spate, portiere, praguri, contrapraguri, pod pedalier, coltare (bocuri), podea portbagaj, stalpi fata, sunt usor de reparat, iar daca gasesti meseriasul potrivit, lucreaza curat, si nu mai da rugina prea curand, mai ales daca tii masina curata, in garaj.
Se pot decupa elemente de pe caroseria buna si suda pe cea ruginita, cu putina rabdare iese bine. Iar avantajul este ca se pot lua doar bucati de element, pentru a repara strict zonele ruginite, fara a demonta tot elementul.
Recomand sudura MIG pentru treburile mai fine (aripi, praguri, bocuri si alte petice mici). Daca se vor face imbinari de rezistenta, de obicei se fac cu autogenul; curata foarte bine dupa aia, pasiveaza de 2-3 ori (Evipass folosesc eu), apoi grunduieste 'inteligent'.
Inca un sfat, cand folosesti elemente de alta culoare, recomand pre-vopsirea lor in stadiul de tinichigerie, in culoarea initiala a masinii. In caz ca vei ajunge la RAR, aia se mai apuca sa juleasca antifonul in zone ascunse (portbagaj, podea), ca sa vada ce culoare se afla sub el. Daca dau de alte culori, intra la banuieli, si incep niste verificari din care nu prea mai iesi 'curat'.
Daca ai lonjeroanele putrede, iar caroseria cealalta le are intacte, recomand schimbarea lor, dar cu tot cu podea, ca sa fie mai usor de aliniat, si cel mai important, ca sa nu pui autogenul pe lonjeroane, ca vor putrezi in cativa ani dupa aia.