Sunt două cauze:
1-Cutia cea nouă are alt raport de transmisie
2-Discul de ambreiaj are tendinţă de patinare!
Da se poate sa nu fie reglat bine? e si cauza asta?
Rapoartele de transmisie sunt stabilite de dimensiunea pinioanelor și nu pot fi modificate în nici un fel. Pur și simplu noua cutie are rapoarte mai scurte, ambreiajul nu poate influența în nici un fel asta.
Ți-a scăzut viteza maximă și cu asta basta, partea bună este că trage mai bine la depășiri.
Normal un ambreiaj bine reglat, trebuie să debraieze cât mai aproape de podea. Dacă debraiază cum ai pus pichiorul pe pedală, asta e cauza.
S-ar putea sa trebuiasca sa reglez ambreaju...multumesc pentru sfat
N-ai cum sa ai 1500 de turatii la 80 km/h niciodata in viata asta, nici cu Ferrari.
Eu am in jur de 2000 si ceva si am motor de 1.6.
Pe fosta cutie am mers cu 140 in 4000 ture...cred ca trebuie reglat ambreaju
Nu, e ok. Si a mea tot pe acolo are turatiile la 140 (motor 1.6 16v). Deci, la o caruta de 1310 e parfum.
Daciile vechi erau in 4 trepte ( cu planetare lungi ) si in 5 ( cu planetare scurte ). Cele in 5 trepte erau cu rapoarte scurte si lungi.
Eu am avut una in 4 trepte, dar rapoartele erau destul de lungi. Am mers cu 150-160 km/h, aveam cam 4500-5000 rpm .
Tu ai avut cutie cu rapoarte lungi in 5 trepte si ai luat una cu rapoarte scurte. Nu este nici o problema, ca oricum nu mergeai tu cu peste 130 km/h. Conteaza cat apesi pe acceleratie ( benzina consumata ) nu neaparat turatia vizibila pe turometru.
Daca ea se comporta ok si ambreiajul este ok, NU este nici un fel de problema! Cu Loganul intr-a 5-a la 80 ai 2000 rpm aprox. Cu Clio ai 2500 rpm.
Ideea este ca trebuie sa schimbi mai repede treptele de viteza, nu ca iti consuma mai mult sau ca ai alte probleme.
Dar poate sa fie si d la ulei? ...ca nu ii l-am schimbat d multisor.
si sa nu mai am compresie?
Nu. Uleiul are presiune pentru ungere si racire primara. Daca uleiul era in neregula ti se aprindea becul ca nu ai presiune. Daca ai pretentia sa mergi cu acea masina iarna, schimba uleiul, altfel macar completeaza cu un aditiv pana la primavara.
Compresia in pistoane nu o face uleiul, ci segmentii de compresie. Daca astia sunt dusi, scoate fum albastru ( ulei ) si nu mai trage, simti ca degeaba apesi pe acceleratie, ca nu se duce si iti papa mult ulei.
Adevaru e ca nu prea mai trage
Daca esti din Bucuresti si ai drum prin Drumul Taberei - Militari imi poti da un semn pe privat si facem schimb de numere de telefon si ma pot uita putin la masina sa vad cam cum se manifesta. Fara nici o obligatie, nu e nici o problema, imi pot face cateva minute libere sa o vad.
Nu nu sunt din Bucuresti