| ClickOn a întrebat:

Am o intrebare in legatura cu condusul masinii, cand vreau sa schimb directia de mers la dreapta sau la stanga stiu ca trebuie sa franez si sa schimb intr-o treapta inferioara dar care trapta trebuie sa o bag din nou in a-1-a?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu neaparat.
Daca ai 70 cu a 4-a si incetinesti pana la 50, ramai in treapta 4. Daca dai a 3-a la 50 faci frana de motor destul de puternica.

13 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Nici intr-un caz nu schimbi in treapta I. Treapta I este destinata exclusiv plecarii de pe loc si la majoritatea masinilor nici nu o poti cupla cat timp masina e in miscare.
Vei folosi o treapta inferioara numai si numai atunci cand este cazul, daca tu te apropii de intersectie in treapta II, nu mai este cazul sa schimbi treapta.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Schimbi intro treapta inferiora doar daca e cazul. Depinde cat franezi.

a1a o folosesti doar la plecarea de pe loc. Daca masina este in miscare nici nu ai sa reusesti sa bagi intra 1a.

| ClickOn explică (pentru suntserios):

Dar cand stiu ca trebuie sa schimb?

| suntserios a răspuns (pentru ClickOn):

Asta o sa inveti odata cu experienta si o sa fie un reflex. La inceput totul tine de viteza si de turatiile motorului. In functie de masina pe care o duci s ar putea sa difere momentele cand schimbi

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Viteza 1 o dai doar cand esti oprit. Majoritatea masinilor nici nu iau a 1-a din mers, decat daca eliberezi odata ambreajul la punctul neutru, accelerezi scurt in gol, apoi apesi din nou ambreajul si dai a 1-a.
Cand masina e in miscare dar incet (abia cat sa nu stea pe loc), poti da viteza 2, dar la eliberarea ambreajului te comporti ca si cum ai fi cu treapta 1 si ai pleca de pe loc, adica faci "foarfeca".
Ca sa fii relaxat in intersectii, cel mai usor e sa te apropii incetinind, cu masina scoasa din viteza. Analizezi situatia (cui dai prioritate, incotro pornesti), apoi dai viteza 1 daca ai apucat sa opresti de tot, sau 2 daca inca esti in miscare.
Cu timpul ai sa inveti masina si ai sa mergi din instinct, n-ai sa te mai gandesti la ce viteza folosesti.
Eu conduc mai multe masini, printre care si Dacii vechi, care au cutii cu rapoarte mai scurte (adica schimbi mai des) decat la masinile noi. Trec de la o masina la alta, si daca ma intrebi in oras in timpul mersului in ce treapta sunt, de multe ori nu mai stiu exact... La Daciile vechi merg cu a 4-a pe la 50-60, cu masinile mai noi stau intr-a 3-a la viteza aia, dau a 4-a mai tarziu. Cand trebuie sa schimb viteza, apreciez dupa pozitia schimbatorului, si aleg o treapta mai mare sau mai mica, in functie de ce am de gand.

| ClickOn explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Daca sunt in treapta a-4-a si vreau sa incetinesc, dar nu sa opresc trebuie sa schimb in treapta a-3-a nu?

| ClickOn explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mersi mult pentru ajutor

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru ClickOn):

Nu neaparat.
Daca ai 70 cu a 4-a si incetinesti pana la 50, ramai in treapta 4. Daca dai a 3-a la 50 faci frana de motor destul de puternica.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

A schimba directia de mers la stanga sau la dreapta poate sa insemne si schimbarea de benzi deci nu inteleg ce vrei sa spui.

| cornelmircea1980 a răspuns:

De preferat in adoua virajele se iau cu 1 si 2

| Paul2711 a răspuns:

Salut. Asta depinde de viteza pe care o are masina si de unghiul curbei/intersectiei. Daca nu trebuie sa dai prioritate si sa opresti nu este necesar sa schimbi in viteza 1.

| Darius_Napau_1997 a răspuns:

Pai cam a 2. dar secretu e cand o bagi dintr-o treapta mare in una mica sa apesi de 2 ori pe acceleratie, daca incerci sa faci asa o sa observi ca nici nu simte motoru.findca iti trebuie o acceleratie mai mare.la a 3 nu accelerezi da la a 2. fa cum tiam zis.si fi atent cum se manifesta masina, crede-ma eu cu sfatu asta am invatat.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Darius_Napau_1997):

Nu prea are rost sa apesi acceleratia de 2 ori in gol, daca ambreajul e calcat.
Iar daca vrei sa faci frana de motor mai buna (sportiva), atunci faci tehnica Heel-Toe https://www.youtube.com/watch?v=JcxHi6FlGLo
Altfel nu-si au rostul acele accelerari: daca vrei sa intre mai usor ridici ambreajul la punctul mort cand dai spritzurile ca sa invarti cutia sa se sincronizeze mai usor, iar daca vrei frana de motor nu are rost sa accelerezi, lipesti ambreajul mai usor ca sa nu bruschezi si incetinesti mai usor, altfel dureaza foarte mult pana incepe sa incetineasca in frana de motor, mai ales la unele masini care raman accelerate singure cateva secunde (Logan/Clio/Megane 1. 5dci, Chevrolet Aveo 1.4 16v si multe altele).

| Bucuresti_Fc_1993 a răspuns:

Daca esti pe treapta a doua trebuie sa treci pe 1 si daca esti pe a 3 a treci pe a 2 a