Normal se apăsa frâna si apoi ambreiajul. Dar pana te inveti un pic cu pedalele, este mai bine sa faci invers.
E razboi galactic cu ambriaj vs frana. La semafor inainte sa te opresti lasi sa mearga in gol scoti in N si incetinesti treptat sau incet pana se opreste.
Depinde ce masina ai,daca e automata apesi frana,luand picioru dupa acceleratie iar la standard,adica manuala cum zic oamenii apesi ambreaju,dupa frana,dar astea asa rapid, fctie de situatie, oricum ai timp sa apesi ambele, asa ca e mai bine ambreajul primul, scoti din viteza, apoi frana. toate astea se fac rapid.Ai spus sa opresti nu sa incetinesti.Deci doar daca incetinesti se apasa doar frana.Si mai bine e cum a zis sofer scoti din viteza, dar asta tot ambreaju trebuie apasat, ori poti scoate si fara sa apesi ambreaju, banui ca el asta a spus, doar ca nu a explicat.
Deci pentru cei care nu stiu, ori nu au mai condus asa este bine sa explici.Sofer asta a spus, dar sigur nu ai priceput nimic.Deci se poate scoate din viteza si fara sa apesi pedala de ambreaj, asta o sa o faci mai tarziu cand o sa ai ceva experienta.Sa procedezi asa ai sarit deja un pas,adica nu mai apesi pedala de ambreaj, apesi doara frana scotand din viteza, ai luat-o pe scuratura
Daca vrei doara sa incetinesti apesi doara frana dar nu brusc, asa usor, dai drumu, apesi iar pana cand viteza se duce la cat vrei tu la 30 in cazul tau,apoi continui cu acceleratia la viteza dorita.
Concluzia:ia o masina automata si nu o sa mai pui intrebari,nu o sa mai scoti,sa mai bigi nimic,o sa conduci asa de frumos doar cu un singur picior si o singura mana sa deget o sa conduci nu o sa faci sport,pentru ca atunci cand conduci o masinamanuala in ziua de azi faci sport,mai ales in orasele mari asa ca viitorul e al masinilor cu transmisie autoamata nu manuala,poate viitorul este al celor in care tu nu mai conduci nimic asa ca incepe de pe acum sa te inveti asa.
Pe bune acum o masina cu transmisie automata este mult mai buna ca una standard,adica manuala.O sa simti ca conduci si tu,o sa fii mai atent la trafic,nu o sa stai sa te incurci in pedale,ori sa scoti,bagi scoti bagi asa intruna o sa tii manile pe picioarele fetelor nu pe schimbator,alea nu merg cu tine in masian sa te vada cum faci tu sport, cum bagi si scoti in alta parte decat unde trebuie
Mergi cu masina cu transmisie automata lejer,relaxat,poti fi atent la trafic,dar in acelasi timp poti sa privesti si fata de langa tine, sai pui mana prin par, sa o dai gata cum se zice, deci fii baiat destept, alege cei mai bun
In prima situatie actionezi pedala de frana, in functie de violenta cu care intentionezi sa te opresti. in al 2lea caz, folosesti doar frana de serviciu, fara a apasa pedala de ambreiaj
@ pentru prima situatie: doar atunci cand motorul tinde sa se opreasca apesi pedala de ambreiaj
Incepatorii apasa mai intai ambreiajul.
Nu exista stiluri de condus, exista doar instructori si examinatori incompetenti.
Salut. Daca vrei sa opresti, apesi ambreiajul iar dupa aceea frana. Cat despre cazul al doilea depinde in ce distanta, poti face asta doar din frana de motor, doar apasand ambreiaj, sau apasand fin pedala de frana(depinde de franele masinii), sau franarea de urgenta, cand franezi pana se opreste motorul(multi ma v-or contrazice, dar daca scoti masina din viteza, apasand ambreiajul prelungesti foarte mult distanta de franare)
Eu cand vad ca prind un semafor o pun pe liber si o las sa curga.Stiu ca o sa sara baietii sa-mi explice ca nu e bine si ca daca franezi cu ea in viteza reduci consumul dar fiecare isi are propriul sau stil de a conduce.Banuiesc ca faci scoala de soferi de intrebi lucrul asta.Indicat este insa sa apesi intai frana pana cand auzi ca motorul incepe sa trepideze putin si atunci ori schimbi intr-o viteza inferioara(si faci frana de motor) ori o pui pe liber si franezi progresiv...La examen daca-i faci la politist frana de motor se uda tot
In orice caz, franeaza cum iti e tie mai la indemana.Pana la urma nu strici masina ta, strici masina scolii pe care faci condusu