Regula martorilor de bord e simpla, cand se aprinde unul galben poti sa iti continui drumul, dar cand martorul e rosu, tragi pe dreapta si opresti motorul. Nu trebuie sa iti apara nici un alt senzor, e suficient un martor rosu.
Fără curea la alternator, fără servo iți mai arde de urcat dealuri? Mai bine chamă pe cineva cu o platformă sau să te tracteze la un service
Era foarte important sa specifici modelul si motorizarea masinii.
Sa le luam pe rand:
-servodirectia pica imediat ce sare cureaua de accesorii, fie ca e mecanica sau electrica. Aia mecanica ramane fara antrenare la pompa, aia electrica e dependenta de alternator, se opreste odata cu acesta.
-becul cu bateria este normal sa se aprinda, acea curea invarte alternatorul. Odata sarita cureaua, nu mai ai incarcare, se aprinde becul ala si intr-un final ramai fara curent.
-faptul ca s-a supraincalzit motorul e dovada clara ca e un model cu pompa de apa antrenata de cureaua de accesorii (alta o au pe distributie). Din cauza asta a sarit apa din radiator.
In conditiile astea, trebuia sa opresti imediat, si sa rezolvi problema ori sa tractezi masina, pentru a evita daune date de supraincalzire. Tu acum risti sa ai probleme cu chiulasa, sau mai rau, uzura pronuntata in interiorul motorului.
In bord ar fi trebuit sa iti apara ceva legat de supraincalzire, dar in majoritatea cazurilor apare mult prea tarziu.
Daca a sarit cureaua,pai tu ai oprit si in loc sa o pui la loc,tiai continuat drumul, e bun si asa rau, dai inainte
Deci inxcepe masina sa se dezmembreze, daer tu nu ai nici o treaba, continui asa cu piese lipsa ce te faci cand ramai fara volan, atunci sa te atii
Cand ti-a sarit cureaua de accesori trebuia sa opresti si sa chemi platforma, nu sa-ti mai continui drumul. Legat de senzor, da, trebuia sa se aprinda, cum se poate aprinde ai cand ai antigelul cand e sub nivelul senzorului din borcan.