| SanduEu123456 a întrebat:

Salut, am o intrebare legata de mecanica (e o intrebare pentru a ma documenta mai bine despre masini).
Daca s-a stricat blocul motor la masina, trebuie sa cumpar alt motor de la dezmembrari si alte anexe?
Astept raspunsuri serioase, de la oamenii care cunosc la masini

7 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Deja repeti intrebarile.

| SanduEu123456 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Pai doresc intrebari serioase, sunt multi care mi-au raspuns dar intr-un mod prostesc, o sa caut pe internet/site-uri ca pe TPU nu prea gasesti cu cine sa vb

| relian a răspuns (pentru SanduEu123456):

Doresti intrebari serioase, sau doresti raspunsuri? De intrebari, am vazut tu intrebi, asa ca nu ai cum sa primesti tot intrebari nu? :))

Pe TPU nu prea ai cu cine discuta adica? Tiau raspuns oamenii f bine. Ai primit raspunsuri prostesti, adica? Deci tu faci prosti pe cei care ti-au raspuns, asta in ce baza?

Amice daca esti tantalau, nu mai si arata, mai bine taci. Vrei sa stii despre motoare? Cauta pe Youtube, dar in limba engleza, desi banui ca nici nu stii sa cauti, odata ce ai intrat pe TPU sa afli.

De stiai sa cauti pe intenetu asta, ai fi facut-o deja, dar tu nici sa cauti ceva informatii nu te pricepi.
Iti garantez, daca o sa gasesti ceva, o sa fie exact ce am spus eu, exact ce ti-am raspuns si eu.

Iti las mai jos 3 linkuri pe Youtube, cu functionarea si partile componente ale unui motor.Dai clik pe link si te duce direct acolo. Daca nu poti da clik pe link ce tiam atasat mai jos, copii linkul, pui pe google si te duce direct la video animatie pe Youtube. Daca nu pricepi animatiile astea, atunci eu zic sa faci altceva, chestia asta nu-i de tine, ma refer cu mecanica.
Spor la vizionat si priceput.

https://www.youtube.com/watch?v=ZQvfHyfgBtA


https://www.youtube.com/watch?v=DZt5xU44IfQ


https://www.youtube.com/watch?v=DZt5xU44IfQ

| darrio2007 a răspuns (pentru SanduEu123456):

Pai s-a saturat lumea de intrebarile tale pe acest subiect.

| relian a răspuns:

laughing tot repeti intrebarea asta intruna, nu ai obosit? Vad spui, pe aici nu esti lamurit, o sa cauti in alta parte.Cauta, oriunde mergi aceleasi raspunsuri le vei primi.

Stii care este problema ta? Nu stii ce sa intrebi, sau cum sa intrebi. Vrei sa te documentezi mai bine, asa sa te documentezi mai bine la ce anume?

Sa stricat blocu motor, adica? Tu stii cei ala un bloc motor? Sa se strice, la ce anume faci referire? Cum am spus intrebi chestii ce habar nu ai, apoi te plingi ca nu esti lamurit laughing

Blocul motor este o bucata de metal, destul de groasa, o carcasa sa-i spunem asa unde stau cilindri, axul cotit cu pistoanele.

Ca sa iti fac o comparatie cu ceva ce cunosti, gindeste la o oala de facut mincare laughing oala de aia mare din fonta dar f groasa care de abia o poti tine in mina.
Te intreb, oala ala se poate strica? Mai intii trebuie sa stii cei ala stricat?

Asa si cu blocul motor, ala e ditai carcasa, la ambele capete este deschis, deci nu-i ca si oala ce am zis, dar ca idee am facut comparatie sa aflu ce inseamna pentru tine stricat. De stricat se strica mincarea, bucati de metal se pot rupe, sparge, indoi etc.

In acea carcasa, sau bloc motor, sta cilindrii si arborele cotit cu pistoanele, aia e tot, iar prin jurul cilindrilor, in acel bloc, in acel metal is prelucrate canale prin care circula apa, pentru a raci acolo in jurul cilindrilor blocu asta.

Acu te intreb, blocul tau motor cei stricat la el? Daca este spart, sau fisurat, atunci poti lua altul de la dezmembrari, normal ca poti lua, dar sa fie bun, adica sa nu fie spart, fisurat, sa aiba cilindri buni.

Inainte cilindrii se puteau scoate afara usor din acel bloc, in ziua de azi mai greu, sau deloc, asa ca mai intii trebuie sa afli daca la acel bloc motor se pot scoate afara cilindrii si sa pui altii noi.

Asa ca, de cumperi alt bloc, sau alt motor de la dezmembrari, normal aia trebuie sa iti garanteze ca acel motor este functional.Ei iti garanteaza, ca functioneaza, dar nu-ti garanteaza, stiu si eu functionarea pe multi ani, iti pot da garantie maxim 1 an.

Dupa, daca incepe piesele din motor sa cada, e deja problema ta.De aia eu ti-am spus in prima intrebare, sau stiu si eu a cita a fost laughing daca tot dai motorul jos, sa faci o treaba buna, scoti tot din el, oricum il ai afara, il cumperi de la dezmembrari, asa este f usor sa il desfaci, sa verific, nu tu bineinteles, tu habar nu ai laughing vorbesc cineva care se pricepe, scoti schimbi garnituri, verifica meseriasu pistoane segmenti, eventual pui alti segmenti, etc, cu alte cuvinte reafaci acel motor sa fie ca si nou, sa functioneze ca si nou.


Este f usor sa faci asta cand ai motorul pe masa, ai sansa sa pui motor bun, sa nu mai ai treaba pe viitor la el, multi ani n-o sa mai iti faca nici o problema.

Daca cumperi motor de la dezmembrari si il pui, asa, esti la noroc, dar cum in RO norocul se gaseste rar sau deloc laughing is sanse f mari sa iti manince zilele dupa 1 an, daca nu mai devreme.

Ce anume nu esti lamurit?

Am spus blocul motor este o carcasa de metal aliaj fonta, aliaje aluminiu sau ce materiale au folosit aia la fabricarea lui.

Sa se strice, blocul motor, inseamna sa se sparga, ori sa se fisureze, alta problema la el nu prea vad.

Tu vrei sa iei motor de la dezmembrari sa iei piesele, ori crezi ca ala o avea piese bune in el laughing n-are cum, acolo ajung masini farimate, masini cu km sute de mii, deci motoare uzate f rau.

Blocul, chiulasa, astea nu se uzeaza, is cum am spus blocuri de metal prelucrate, sau turnate, dar se uzeaza piesele din ele.

Asa ca idee si aceste blocuri se pot uza, dar f rar, asta datorita cine stie carui "meserias"
Am patit eu cu o chiulasa asa, din aluminiu.Cineva a dus masina la un mecanic, ala a umblat la chiulasa, a crezut el ca ar fi de vina nu stiu ce axa cu came, sau roata dintata de la o axa cu came, na gasit nimic, a pus la loc, a mers omu ani buni si deodata sa ramana in drum cu masina.

Am desfacut eu, si am gasit chiulasa mincata, pur si simplu axele cu came mincase, uzase chiulasa aia rau de tot.De ce? Pt ca idiotu de mecanic a pus, ups, stai cum se numesc, acele coliere care tine axa cu came acolo prinsa de chiulasa, le-a pus aiurea, invers.

Acele coliere, au in ele gauri, care corespund unor gauri din chiulasa, deci trebuie puse acolo unde trebuie. Ala a pus gaura de la colier in partea opusa unde nu era nici o gaura in chiulasa, deci uleiul, acolo circula ulei prin acele gauri, sa unga axa cu came, asa ca na mai uns nimic, asa ca dupa citiva ani a trebuie sa arunce ala chiulasa.

Dar daca totul este unde trebuie, cum trebuie pus, atunci atit blocul motor, cit si chiulasa nu este rea, chiar de este folosita, poate sa aiba si 100 de ani.
Acu esti lamurit? Motorul are partile astea mari : blocu motor in care sta cilindri si axu cotit cu pistoane si chiulasa unde stau valvele cu axele cu came, asta asa in mare.

Am scris mult, pentru ca nu ai cum sa explici intr-o fraza toate chestiile astea, sa le poate intelege cineva care nu are cunostinte.

Cel mai bine, este sa vazi aceste piese desfacute. Asa ca daca tu vei cumpara motor de la dezmembrari, pastreaza motorul tau si pune si desfal singur, asa vei vedea cum este facut, ce piese are in el.

O sa intelegi mult mai bine asa vazind toate pisele cu ochii tai, decat orice alta explicatie, video, ori animatie vazuta pe net.

Eu am vazut toate piesele dintr-un motor, absolut toate, atit intregi cit si sectionate, la ambele motoare, benzina si diesel, asa o sa retii si no sa le mai uiti toata viata laughing

Ce altceva mai vrei sa stii?

| johnnny123 a răspuns:

Păi stai un pic, tu ai întrebat de zece ori dacă este profitabil să-ți faci o afacere din repararea de mașini defecte, dar tu în realitate nu știi nimic despre repararea mașinilor?

Da, clar vei avea un succes uriaș. Eu zic să-ți deschizi afacerea chiar astăzi.

| Clau1978 a răspuns:

Depinde ce masina ai. Astea noi in caz de asa avarii la motor nu mai pot fi reparate. Cred ca ai nevoie de alt motor.