Masina ta are sistem CANBUS, care detecteaza becurile care nu corespund dpdv al rezistentei electrice sau al consumului, si anunta soferul ca este ceva in neregula; poate chiar sa stinga becul respectiv, ca masura de protectie.
Pentru a nu avea probleme cu acel sistem, ai nevoie de "anulator de eroare CANBUS", prin care sa se alimenteze becurile. E vorba despre niste cutiute de plastic, iti las link.
https://www.emag.ro/......D9DTYTMBM/
https://www.emag.ro/......D140FJMBM/
Dupa review-uri nu prea par ok, iti recomand sa iei niste leduri care au deja acele anulatoare de eroare montate.
Si o mica mentiune, sa stii ca nu sunt legale aceste leduri, politia si RAR-ul sanctioneaza inlocuirea halogenele cu leduri, prin retinerea certificatului + amenda.
Daca ai si spalatoare de faruri, nu prea te depisteaza, dar pentru cei care au de exemplu faruri fara lupe si spalatoare, primul control ii poate lasa fara certificat.
Nu se poate sterge. Ai lumina aia aprinsa la bord, pentru ca computerul masinii a sesizat o diferenta de curent acolo la becurile alea.
Cum functioneaza chestia asta?
Computerul masinii stie cit curent trebuie sa traga acel bec, in cazul tau halogen.Tu daca pui alt bec, care trage mai mult curent, LED sau xenon, computerul va spune ca e ars, sau ca nu este bine si poate sa nu-ti mai aprinda farurile.
La tine functioneaza, doar ca computerul vede ca e putin curent consumat colo, poate ledurile consuma mai putin curent, asa ca sesizeaza chestia asta si spune ca si cum becul s-a ars.
Spui tu ca functioneaza perfect? Asta e parerea ta, ai rabdare, acu urmeaza sa apara si urmarile, nu te grabi nicaeri.
Daca te duci in fata masinii noaptea cand ai farurile aprinse o sa vezi ca becurile alea licare, nu stau perfect clare tot timpul.
Mai tirziu o sa vina si restul.
Ce e de facut? Cind faci schimbarea asta, e nevoie de inca 2 alte piese, daca nu 3, asta daca becu led nu are in el ventilator incorporat.
Trebuie balastru si inca o piesa sa poata spune computerului ca totu este in regula, nu mai stiu exact cum se numeste.
Acolo de unde ai cumparat becu ala LED, sau online, cauti si vezi, vin cu cabluri cu ce am spus mai sus, de regula vin cu piesa aia care iti asigura functionarea lor, la alegere este balastru ala.
Daca becul ala LED nu are ventilator incorporat in el se va arde, garantat, se va arde rapid.
Pe ceata nu vezi nimic cu ele, risti sa ramai fara talon, itp-ul nu-l treci plus ca majoritatea becurilor LED pentru far, sunt proaste si dau lumina nefocalizata, orbind.
Si ca sa raspund la intrebare becurile numite airea cu canbus au doar o rezistenta in paralel care mai consuma cativa ma in plus pentru a atinge pragul de detectie al ECU.
Poti sa incerci cu o rezistenta de 500 ohmi la 1W si sa reduci treptat 390, 270. costa 30 de bani la orice magazin de electronice
Sa stii ca in faruri cu lupe, ledurile sunt mult mai bune decat halogenul si chiar xenonul, pentru ca imprastie lumina perfect uniform.
Iar daca se alege culoarea perfecta, 4300K, pe ceata se vede foarte bine. O spun dupa vreo 5 ani de lumini ilegale, de toate felurile
Ce depaseste 5000k este invizibil pe ploaie, nu mai stii daca ai aprins farurile sau nu.
Ledurile pe care le pun ei sunt de pe aliexpress si costa 70-80 de lei perechea,
te invit sa vezi cum bat farurile matrix, LED de fabrica si atunci sa le explicam meltenilor care este motivul pentru care costa aceasta optiune 2000 de euro pe o masina premium
te asigur ca bat la alt nivel ledurile OEM fata de orice altceva fie si cel mai scump xenon!
Asta ce isi pune romanul cu 150 de lei pereche din comert eventual de pe la unul de pe olx care le ia cu 80 si le vinde cu 150 este marlaneala, ca si cum ai pune becuri in brad!
Din pacate nu avem cunoastere ca si romani cand e vorba de a cumpara, multi vor sa isi transforme caruta in Lamborghini Gallardo...nu inteleg ca un kitch ramane un kitch
Cate tigai cu logouri de momo si sparco am vazut sau dacii in trecut cu Nike pe luneta
Ti-am raspuns pe acel topic si ti-am spus ai eroare din lipsa de canbus, apoi pentru toti MELTENII CARE AU MASINI DE 20 DE ANI vechime! ORICE ALT FAR DECAT CEL DE FABRICA ARE NEVOIE DE OMOLOGARE SI DE FARURI CU LUPE, PENTRU CA VOI MELTENII NU STITI CA LUMINA SE DISTRIBUIE NEUNIFORM IN CAZUL LEDURILOR, ORBITI PE CEILALTI din trafic SAU BATE LUMINA AIUREA FARA SA AI VIZIBILITATEA NORMALA, LA FEL PENTRU CEI CARE PUN XENON PE FARURI, PE CARE NU AU VENIT CU XENOX DE FABRICA, E NEVOIE DE FARURI CU LUPA marlanilor.
Dar stau sa fac educatie unor inculti!
Lasa-ma cu cat ai dat tu pe leduri nu are nicio importanta ca sunt 80 de lei sau 500 de lei sunt tot niste chinezarii aftermarket
Voi marlanii ramaneti marlani indiferent de ce ajungeti, caracterul va este specific peste tot in lume, mancati shaorma dar va dati bogati, bravo voua!