GPL cântărește 580 g/ litru.
Acum, cantitatea de gaz este variabilă, în funcție de temperatură. Dacă vrei să afli cantitatea alimentată in butelie, cântărești mașina înainte și după alimentare. În rest, mai poți afla presiunea exactă a gazului, cu un presostat digital, dar și presiunea diferă în funcție de cantitatea gazului lichefiat și a temperaturii. Atenție! Să nu intervii sub nici o formă asupra instalației GPL!
Cintaresti si asa afli, GPL este lichid acolo in butelia aia, cand iese afara spre motor devine gaz.
De ce spun mecanicii ca acel indicator nu ar fi precis? Asa nici la masinile ce folosesc benzina/motorina, nu stii tu la ml exact cit mai ai in rezervor.
Poate computerul masinii sa stie, dar nu-ti afiseaza tie la bord.Dar si computerul stie doara cit ai consumat, sau ar exista posibilitatea asta sa stie, chestia asta nu prea intereseaza pe mai nimeni, dar ca idee, ar sti doara cit a consumat masina, iar tu stii cit ai bagat intial.
Deci daca sa zicem computerul tiar spune la bord, ca sa consumat X litri, tu stiind cit ai bagat, o sa stii cit mai ai in rezervor.
Dar nici asa no sa stii sigur, pentru ca rezervorul[ tau nu era uscat, gol, avea ceva in el.
Butelia asta de GPL banui ca are un plutitor ceva, exact ca si la rezervoarele de benzina, alea indica banui cam la fel.
Ce stiu mecanicii despre gaze? Multi habar nu au ces alea dar isi dau si ei importanta, vor sa arate ca se pricep la orice.
Chair aici odata am intilnit un user, initial na spus unde lucra, dar era o discutie tot despre gaze, a bagat si el ceva texte, era gresit cea spus, eu am facut observatie, apoi a spus el ca lucra sau lucreaza la aia cu butelii, dar el nici nu stia ce gaze se afla de fapt in acele butelii.
Daca esti mecanic aia nu inseamna ca te pericepi la benzina, la motorina sau la gaze.
Astea is alte domenii, mecanicii se pricep la mecanica, nu la mecanica fluidelor sau a gazelor .
Deci ceti indica acolo aia este, in butelia aia vei avea marea majoritatea a timpului gaz lichid, f putin este sub forma de gaz, acel lichid se evapora atunci cand este eliberat din acel rezervor, atunci cand exista o diferenta de presiune.
Presiunea gazului din butelie nu iti spune absolut nimic, acea presiune se schimba in permanenta, fctie de tem exterioara si de cantitatea de gaz ramas in butelie.