In primul rand nu le moare motorul mai repede la benzina, ci soferii omoara mai usor motorul.
1. O conduci pe drumuri putin aglomerate
2. Miscarea e aceeasi ca si la diesel, nu conteaza motorul.
3. Sa respecti legea, nu stiu ce altceva ti s ar putea spune la intrebarea asta.
4. poti, dar nu vad de ce ai face asta
5. tii piciorul pe frana... destul de logic de altfel.
6. il scoti din viteza ca doar nu ai sa tii ambreiajul mereu apasat la semafoare
7. cand e nevoie... si la 2000 si la 4000 depinde de situatie.
8. o sa te obisnuiesti
9. in treapta I se introduce doar cand masina sta pe loc, altefel nici nu o sa intre
10. e acelasi procedeu ca la diesel doar ca incepi accelerarea un pic mai devreme
1. Iesi seara, pe trafic lejer (gol), si conduci cum vrei; evita conditiile alunecoase si mersul cu viteza.
2. Nu. Cand franezi pentru a incetini, si nu pentru a opri, nu trebuie sa calci ambreajul.
3. Nu te stresa daca se face coloana in spatele tau. Nu te panica la primul 'sofer' care iti face semne. Da-l in pola mea!
4. Nu, si iti strici graba, facand asa ceva. Motorul o sa tremure si nu o sa ai putere mai deloc, daca sari peste o viteza.
5. Foloseste frana de mana, e cel mai usor si mai sanatos pentru masina, mai ales cand vorbim de motor pe benzina.
6. La orice oprire mai lunga de 10 secunde, e bine sa scoti masina din viteza, si sa eliberezi ambreajul. Exceptie cand astepti sa prinzi o ocazie de a traversa o intresectie.
7. Schimbi cand ai chef. In trafic lejer poti schimba si la 2000, sa mergi constant undeva pe la 1500, cand demarezi mai normal, cu alte masini dupa tine, accelerezi pana pe la 2500-3000, cum ai spus. Aici depinde de stilul de condus pe care ti-l formezi.
8. Probabil tii volanul prea strans, si inca tii mainile ca la scoala de soferi; daca il apuci de sus, sau cu cateva degete de zona din mijloc, ai sa vezi ca nu mai 'scuturi' masina cand iei o mana. Insa fii atent, ca daca il tii cu cateva degete doar, (cum fac eu) viteza de reactie in caz de un obstacol neasteptat, este mult mai mica.
9. Viteza 1 o dai doar dupa ce ai oprit complet. Chiar si in cazul unei opriri urmate de o plecare cu viteza 1, e bine sa treci si prin treapta 2. Schimba mai bine cutia, daca faci asta.
10. Si la motoarele pe benzina poti pleca de pe loc fara sa accelerezi, masinile de acum au sisteme electronice care mentin turatia motorului la o anumita valoare (peste 850rpm), deci se accelereaza singura. Insa la o plecare cu 'benzinarul' la relanti, trebuie sa astepti mai mult cu piciorul pe ambreaj. Ideal este sa ridici ambreajul pana simti ca se pune in miscare, iar in acel moment, accelerezi finut, si pleci perfect.
2.Intai franezi si cand ai redus suficient calci si ambreiajul.
Daca exagerezi cu frana motorul incepe sa se balbaie si este semn ca trebuie sa apesi ambreiajul.
Incepatorii apasa frana si ambreiaj in acelasi timp, dar este mai greu sa-ti modifici un obicei gresit.
Omule,benzina pleaca tot din ambreiaj, in rest raspunsul tuturor intrebarilor tale se rezolva exact in aceelasi fel ca si pe diesel, crede-ma si eu am gandit ca tine, facand scoala pe diesel si eu am un opel astra g tot 1.4 benzina, stai linistit pleaca tot din ambreiaj si benzina, dar trebuie sa apesi la incetinire si ambreiajul pentru ca moare motorul, in rest drum bun si succes, bro!