Intra in limp mode, iar vinovatul in majoritatea cazurilor este actuatorul care controleaza turbina.
Du-te la niste mecanici seriosi, ca turbina ta nu (cred) ca are nimic. Probabil au dat un jet de spray de curatare in ea ea (doar pe partea de admisie, ca dincolo e prea mult de demontat), si au zis ca au facut ceva. Sper ca nu le-ai dat mai mult de 30 de lei.
Dacă îți spun ca m-a costat 550 lei atunci nu ma crezi dar așa a fost
Ideea este ca momentan nu mi s-a aprins nici in senzor in bord data trecuta mi-a apărut acela de egr
Sa speram ca au dat-o totusi jos, si au curatat-o cum trebuie.
Intr-adevar, actuatorul ala manevreaza palele dirijoare (adica geometria variabila), iar alea se pot incarca cu funingine, si bloca.
Deci, ai facut un pas inainte. Acum, probabil mai ai de schimbat actuatorul, dar vezi la cine te duci, ca e vorba si de reglaj.
Si vezi ca nici asta cu actuatorul nu e sigura, ar putea fi un furtun de vacuum "dus". Trebuie un mecanic cu chef de treaba, nu pus pe incarcat factura.
Și oare un preț aproximativ mi-ai putea spune cât ar fi acel schimb cu piese originale bineînțeles
Nu am idee... Era peste 150 de lei un actuator aftermarket.
Am trecut si eu prin asta... Daca nu am fost pe la 5 mecanici, si am cerut sfatul a zeci de oameni, dar nimeni nu a stiut ce are, doar au presupus. Unii ziceau ca e de la vacuum, unii ca e regulatorul de presiune, altii altceva, si tot asa. De fapt acest limp mode este cauzat de turbina, in majoritatea cazurilor, turbina "agata" cum s-ar zice, pentru ca este murdara. Du-te la service si curata turbina, la mine in oras costa 150 lei, deci nu e capat de tara.
Dar daca o tin cateva zile pana in 3000 rpm nu o sa se curete sau astea sunt basme?
Da, se curata dar dureaza mult. Gandeste-te ca normal tot timpul trebuie sa mergi in 2500-3000 rpm, nu doar cand se murdareste turbina... Eu sub 2500rpm nu merg orice ar fi.
De fapt Ma costat 550 lei desfundatul atunci, idee este ca atunci mi-a apărut in bord acel senzor de egr acum încă nu mi-a apărut dar nu inteleg de ce dacă opresc motorul la masina și o repornesc își revine masina
90%, scenariul e asta:
Cand ajungi la 3000rpm, turbina ar trebui sa inceapa sa se "inchida" (adica sa se opreasca la o anumita presiune), insa tu ai ceva defect in mecanismul ei de control, ramane "deschisa" la maxim, si depaseste presiunea pe care o admite softul motorului. Cand se depaseste aceasta limita de presiune, softul masinii intra in "limp mode", adica un mod de protectie, care taie foarte mult din alimentare. Cand opresti motorul, iese din acel mod de protectie, dar intra din nou, atunci cand depaseste din nou presiunea maxima admisa.
Daca faci o diagnoza, cel mai probabil vei gasi in log o eroare cu "positive deviation", care confirma ce am scris eu aici.