Consumul nu e mereu acelasi, iar computerul care calculeaza, calculeaza in functie de niste factori, atata timp cat nu ai cum sa mergi cu aceeasi viteza constanta mereu si nici pe aceeasi distanta range-ul va varia.
Poate in bord sa iti arate ca mai poti merge 400 km si in realitate sa mai mergi 550 km, sau iti poate arata ca mai poti merge 400 km si tu sa mai mergi 370 km.
Din proprie experienta iti spun ca imediat dupa ce faci plinul la masina, in bord iti va arata un range neconform cu realitatea de obicei mai mic decat cat ai sa mergi tu...mie asa mi se intampla mereu.
"Range"-ul de pe bord este calculat in functie de consumul mediu pe ultimele cateva minute. Daca ai mers urban si eventual te-ai si tarat incet cu 10km/h la iesirea din benzinarie/stat la semafor/etc. dupa ce ai facut plinul, desi in medie tu scoti sub 6, se prea poate ca pe ultimele 5-6 minute sa fi avut consum de 11-12. In plus, calculatorul de bord in general estimeaza distanta ramasa astfel incat sa mai ai 5-6 litri in rezervor cand ajungi pe zero. Aia e rezerva de combustibil cand ti se aprinde becul rosu la indicatorul de pe bord ca e gol rezervorul si scopul ei este multiplu:
- sa nu faci pana prostului imediat
- sa fie suficient combustibil ramas cat sa se raceasca pompa de combustibil aflata la baza rezervorului. Cu rezervorul aproape gol pompa se supra incalzeste si risti sa iti taie admisia inainte sa golesti rezervorul.
- sa nu intre aer in motor. Mai ales in cazul unui motor cu injectie directa si in special cele diesel, daca ajungi cu el pe gol si intra aer in injector, trebuie dus in service sa iti goleasca injectoarele de aer, ca altfel nu mai porneste la realimentare. De aceea e absolut necesar sa nu mergi "pe rosu" si sa alimentezi din timp.
Nici rezervorul tău nu are 53 de litri (nu "litrII"!) decât dacă l-ai măsurat tu, nici calculatorul nu face socoteala pe consumul mediu, ci pe cel instantaneu.
Una e ce arata la bord si alta este realitatea deci daca vrei sa stii exact cat consumi tu pe unde mergi in general,umple rezervorul plin,dai km la zero,mergi pana aproape sa se goleasca iar rezervorul,mergi,umpli iar,vezi cati litri bagi si cati km ai facut.
Ala e consumul la masina aia a ta,la cum conduci si pe unde conduci.
Restu e poveste ca pe autostrada pe mai stiu eu unde,povesti,pai daca autostrada e mai varza ca starzile din oras consumi la greu .
Ce spune fabrica se refera la strazi libere la chestii de genul asta.
Nu te lua cati litri are rezervorul tau,deci nu iei in calcul decat ce am spus,rezervor plin,mers pana aproape de golire, pus iar combustibil la pompa, vezi acolo cat intra, stii cati km ai mers, imparti si ala este consumul, simplu si realist cu povesti cu zane