Fum negru-albăstrui, compact - indiciu de consum de ulei (vezi pe jojă)
Fum negru indiciu - că raportul aer/benzină nu este corect. Dacă verificăm şi bujiile vom constata pe ele un strat de fum negru, deci lipsa de aer este certă.
Fumul negru nu e niciodata de la ulei.
Corect! Dar dacă e negru-albăsrui da
Vezi daca e fum alb, albastru sau negru.
Alb poate fi de la ulei sau antigel, albastru tot de la ulei, iar negru de la amestec prea bogat in benzina (prea putin aer).
Daca spui ca miroase ciudat, probabil e miros de ulei ars, deci trebuie sa ai fum alb, destul de dens. Cauza acestui fenomen, poate veni de la uzura motorului (segmenti si/sau supape). Sau poate fi antigel (ala cred ca miroase si mai urat), iar cauza este garnitura de chiulasa, care nu mai etanseaza bine, poate chiar chiulasa in sine s-a deformat/fisurat, si ajunge antigelul din motor, sa fie tras in cilindri, iar in urma exploziei de carburant, se transforma intr-un fum amestecat cu abur.
Vezi ce lichid scade: antigelul sau uleiul;
Vezi daca apar cumva bule de aer in antigel (asa, ca si cum ar fierbe), sau daca sunt depuneri negricioase prin vasul cu antigel.
Ba frate când m-am uitat la vasul de apa cu antigel.apa frigea foarte tare... oare o fi că am pus prea mult antigel sau că e prea putina apa?
Oricum merci de răspuns...
De la antigel este?
E normal sa friga, apa aia are temperatura motorului (89-90 de grade)...
Nu are nimic, daca ai pus mai mult antigel. Daca nu scade, nu e de la el, probabil e de la ulei.
Pai și uleiul cum ar trebui sa arate că sa îmi dau seama că este o problema?
Ar trebui sa scada repede
Aha... mulțumesc
Depinde foarte mult de culoarea fumului. Dat fiind faptul ca este benzinar, o sa ti explic mai jos pentru fiecare culoare in parte ce poate avea:
Fumul negru
E indică utilizarea unui combustibil cu impurităţi sau un amestec bogat. Vom începe verificările cu elementul filtrului de aer. Dacă acesta nu este schimbat la timp şi se îmbâcseşte cu praf, poate fi una din cauzele arderii incomplete a unei cantităţi de combustibil care apoi se elimină prin eşapament.
La motoarele pe benzină, prezenţa fumului negru la eşapament ne arată că raportul aer/benzină nu este corect. Dacă verificăm şi bujiile vom constata pe ele un strat de fum negru, deci lipsa de aer este certă.
Ne indică un consum mare de ulei. Prima verificare, şi cea mai simplă, este a nivelului de ulei din baia motorului, cu ajutorul jojei de ulei. A doua verificare, la motoarele pe benzină, se face verificând bujiile, care pot fi ancrasate cu un strat de ulei ars.
Dat fiind faptul ca miroase urat, tind sa cred ca masina consuma ulei, prin urmare trebuie sa verifici nivelul uleiului si sa completezi daca e cazul.