| LuGg a întrebat:

Salut,am o problema cu un passat cc 2009 1. 8tsi,a inceput sa scoata fum alb si cand este motorul cald, am fost la mai multi mecanici, unu mi-a spus ca este condens mi se pare prea mult pentru a fi, altcineva sa schimb epuratorul, dar fara nici-o schimbare.
De la ce ar putea fi?
Nu consuma ulei sau antigel

3 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca fumul miroase a ceva, probabil este pierdere de ulei.
Daca nu miroase a nimic, este condens, si ar trebui sa se reduca mult/pana la disparitie, daca mergi mai mult de 3 semafoare prin oras.
Un motor oarecare se poate incalzi complet tocmai dupa vreo 50km parcursi, mai ales daca afara este frig, iar ventilatia iti baga tie caldura la discretie. Ca orice masina are incalzirea habitaclului prioritata fata de mentinerea motorului cald.

| KovacsB a răspuns:

Acum ca s-a racit vremea scoate abur mai des, chiar si cu motorul cald.
Fumul alb este dens si inecacios.Nu-i mai vezi pe cei din spatele tau.

| relian a răspuns:

Daca este fum alb, atunci pierzi apa care intra in cilindrii, putina, dar intra.
Dar tu spui ca nu pierzi apa (antigel), dar trebuie sa fii sigur de asta.
Ulei nu pierzi, ala da alta culoare nu alba, da culoare albastruie, neagra albastruie.

Ar putea sa fie condens de la apa, dar apa care este catalziata, adica de la catalizator.
Catalizatorul, aia face, catalizeaza gazele arse care ies din motor, o parte din ele le face apa, si alte gaze, alta trec asa.

Cind vezi ca pe teava de esapament iese apa, sa stii ca de acolo vine, de la catalizator.
Daca afara este destul de rece, catalizatorul functioneaza bine, atunci ai apa, toba fiind calda, apa se evapora si asa vezi tu axcel fum, care mai mult este cu abur.

Nu poti sa mirosi, pentru ca chair daca este abur de la apa ce am spus ala este amestecat cu restul de gaze care nu au fost catalizate, deci va mirosi a fum a ceva.

Condu si tu o vreme, apoi verifici iar apa la motor, data nu se consuma, atunci nu ai de ce sa iti faci probleme.