La benzina ambreajul tine mai sus fata de disel cam pe la jumate.
O sa iti fie putin mai greu dar o sa te obisnuiesti.
Instructorul te-a invatat gresit plecarea de pe loc, o faci accelerand si luand piciorul de pe ambreaj usor. Daca nu apesi aceleratia se subtureaza motorul si iti moare.
Te a invatat gresit instructorul ala, pornirea corecta se face si prin apasarea acceleratiei
Ridici ambreajul ca la golf, si cand simti ca incepe sa cupleze, accelerezi finut, pana se pune masina in miscare, apoi ridici ambreajul de tot.
Asa iti recomand eu sa faci, iar dupa ce te inveti cu masina si te 'dezgheti', ai sa-ti formezi propriul stil, bazat doar pe simturi.
Eu de exemplu nu stiu cum fac, ca in 2 metri dau drumul ambreajului complet, si abia ating acceleratia, cu benzinarele, fara sa bruschez.
P.S.: Probabil ai tendinta de a accelera mai mult la plecare, ca sa nu se opreasca motorul. Nu e bine asa, cu cat ridici turatia motorului in gol, cu atat e mai greu de ridicat ambreajul, ca va brusca. Ridica ambreajul pana simti ca a cuplat putin (tremuratul ala pe care trebuie sa-l simti la plecatul in rampa), apoi accelereaza usor, ca sa dai forta motorului in sarcina, sa nu se tureze in gol.
Nu te impacienta. trebuie sa accelerezi f putin cand lasi ambreiajul. in motoarele diesel e mai greu sa moara motorul. eu cand mi-am scos carnetul, instructorii mareau relantiul de la dacia 1300 ca sa nu moara motorul la plecarea de pe loc.
in final e chestie de obisnuinta. cu putina rabdare si perseverenta o sa vezi ca in cateva zile te obisnuiesti.
Simplu..accelerezi putin in timp ce dai drumul la ambreaj.e mai fain la benzinare decat cele cu motorina..astea trag mai fain succes