E legata de presiunea facuta de turbina, si masurata de MAP. Ai putea sa schimbi senzorul MAP, cum spuneam, daca ala e dus, turbina poate lucra bine, dar el nu citeste ce trebuie, nu alimenteaza cum trebuie, motorul nu trage, si apare eroarea.
Tija actuatorului e importanta, daca nu e reglata cum trebuie, geometria nu sta cum trebuie, si de acolo presiune la nimereala.
Probabil este actuatorul de vina, e cea mai comuna defectiune care cauzeaza limp mode la viteze mari, la panaramele alea.
Daca tija lui are o tiganie, s-ar putea sa fie si reglajul varza.
Cumpara actuator nou, si cauta mecanic care stie VAG-ul calumea. Multi zic ca stiu VAG pentru ca e cel mai comun pe drumurile Romaniei, iar ei de fapt citesc pe net, si sunt mecanici de 2 lei.
Nu e exclus nici asta, dar ce-i drept masina parca nici nu prea are "vână" in ea, adica putere, dupa cum am precizat si in intrebare, cand am dus-o la curatat turbina, a tras chiar foarte bine, 2 saptamani..., inteleg ca intra in limp mode, dar totusi nu inteleg lipsa de putere.
Am avut un AFN care dupa o interventie la chiulasa nu mai tragea, de vina a fost primul injector (cel cu mufa)... Am pus inclusiv tester profesional (BOSCH) pe ea, mecanici buni... Pana nu am schimbat piese la nimereala de pe un AFN functional, nu am descoperit problema.
Ala a fost ultimul gunoi VW cu care m-am incurcat, personal le vad mult mai slabe si decat Daciile.
Din pacate cam aia e problema si de la mine, daca stiam sigur ca turbina e de vina luam alta, dar asa poate cumpar alta si tot asa o sa faca, si daca nici un tester nu poate sa imi zica ceva mai concret atunci chiar nu am idee ce sa mai incerc.
Turbina se verifica foarte simplu, joc in ax, ulei pe admisie sau evacuare, geometria sa lucreze si sa fie bine reglata, apoi vezi pe tester in mers daca baga cat trebuie.
Valoarea afisata pe tester e data de senzorul MAP, ala poate fi infundat sau defect (poate afecta performantele motorului).
1.9 TDI-urile desi sunt laudate de multi, sunt motoare complicate. Cand imbatranesc, te chinui ca prostul sa il faci sa mearga in parametri... Pentru 90 de iepe blegi.
Fum scoate? Si ala e un indiciu bun.
Joc nu are, singurul loc in care e cam mult ulei e in zona la EGR, de scos fum scoate "acceptabil" ca sa zic asa, in sensul ca scoate mai mult din cauza ca e destul de infundata avand in vedere ca nu pot sa merg cu ea mai mult de 120 si sa o desfund cum trebuie. Ce ar mai fi ar fi doar ca suiera la relanti si se aude si un "sâsâit" in acelasi timp, suieratul s-ar putea sa fie si ca furtunul ce iese din turbo e spart sau ceva de genul, dar nu bag mana in foc ca e de acolo suieratul.
Daca ai pierderi pe traseul turbina-intercooler-admisie, e normal sa nu traga. Atunci apare si fumul negru la accelerari.
Pierderile de presiune turbo se observa usor, pentru ca ies vapori de ulei pe unde se intampla, deci e mereu murdar. Vezi intercoolerul sa nu fie uleios.
Am prea putin timp la dispozitie si mai ales cu perioada asta nu prea sunt service-uri deschise. Cand am dus-o ultima oara la mecanic in legatura cu problema asta mi-a spus doar ca turbo e "obosit" nu stiu exact daca a verificat intercooler-ul sau tot traseul si de aia m-am gandit ca poate chiar e turbina de vina.
O astfel de afirmatie se face dupa verificari. Daca iti spunea cel care a curatat turbina, il puteai crede, dar mascaricii care iti pun diagnostic cu capota inchisa si fara sa iasa in probe cu masina, fara sa stea cu diagnoza pe ea... Nu sunt mecanici, sunt saraci prosti, care au gasit un domeniu in care sa pacaleasca.
Stiu ce zici, pe unii chiar se vede ca au invatat mecanica in spate la bloc. Ce-i drept si cel care mi-a curatat turbina cand m-am mai intalnit cu el si i-am spus ca tot asa face el a spus ca e sigur turbo problema, altceva nu poate fi.
Turbina trebuie masurata in functiune, nu se arunca dupa presupuneri, mai ales daca nu are joc.
Iar daca de exemplu turbina ta functioneaza corect, dar senzorul MAP nu citeste presiunea bine, ori debitmetrul nu e ok, calculatorul nu mai stie cat aer e in motor, si alimenteaza cu motorina aiurea.
Cand alimenteaza cu multa motorina (crezand ca e mult aer), iese fum negru, e usor sa iti dai seama.
Dar cand alimenteaza mai putina motorina decat ar trebui (crezand ca este mai putin aer decat a bagat turbina), motorul pur si simplu nu trage bine, alte semne nu ai.
La fel si in cazul senzorilor de temperatura din motor (sunt vreo 4), daca se decalibreaza si spun de exemplu ca sunt 20 de grade unde de fapt sunt 60, se calculeaza cantitatea de motorina pentru o anumita densitate si punct de aprindere, iar in motor se intampla cu totul altceva.
De asta e nevoie de un mecanic care vine din start cu diagnoza, sta cu ochii in parametri, iese cu masina in proba, etc.
Pentru a vedea daca turbina "baga" cum trebuie, folosesti un manometru mecanic si iesi cu masina la plimbare; ar trebui sa bage vreo 1, 3 bar de exemplu in 2500 la accelerare puternica, in treapta a 3-a, sau chiar 1. 5bar
Daca scoate presiunea aia si e stabila, turbina ta e buna.
Apoi verifici in parametrii dati de diagnoza, sa fie aceeasi presiune masurata (doar ca diagnoza iti arata in kPa, incepand de la presiunea atmosferica ~90 kPa, deci ai un pic de calculat, pentru a ajunge la bari.
Aici intervine si impedimentul ca nu prea cunosc pe cineva "capabil" de asa ceva, am mai dus-o la un mecanic da el a zis ca "nu se ocupa cu asa ceva" adica cu schimbari de turbine, de teste si chestii de genul, si sa o duc in service... ce sa zic, mai repede moare Iliescu pana imi rezolva mie masina, si de factura nu mai zic, tu ce recomandare mi-ai da? Si totusi de codul ala de eroare ce le-a dat pe tester ce parere ai?
OK o sa incerc si cu senzorul, chestia asta ma enerveaza cel mai mult, daca stiam 100% care e problema o rezolvam, da e destul de nasol ca nu am o siguranta ca daca schimb piesa aia o sa imi mearga, si cum eu nici nu prea le am cu mecanica desi mi-ar placea foarte mult sa invat, chiar mi-ar placea sa imi repar eu masina si sa o modific, dar nu prea stiu cum si cu ce sa incep ca sa nu stric ceva, sa nu mai fie nevoie tot timpul cand se strica ceva sa apelez la altii. Oricum, mersi fain pentru timpul si interesul acordat, apreciez.
Cu placere!
O varianta de verificare a senzorului MAP, ca sa nu il schimbi degeaba, ar fi masurarea cu un manometru. Eventual poti cumpara un ceas de boost care sa ramana acolo montat, mai ales daca spui ca vrei sa modifici masina.
VW are turbinele problematice, nu strica un ceas care sa iti semnaleze eventualele probleme cu turbina, pe viitor.
https://www.emag.ro/......DVZ70JBBM/
A ok mersi, pai nu neaparat ca vreau sa o modific, macar daca era alta serie de motor, un ARL, ASZ ceva, nu stiu, nu ALH de 90 CP, inca sunt in dubii daca sa mai investesc in ea, in sensul daca merita, sau sa imi iau alta, variantele ar fi, ceva de buget un Hyundai Coupe de 2.0 benzina, un E46 318/320, sau ceva mai scump un E60 525i de 192 CP ca din ce am inteles varianta de 218 cai are ceva probleme, de aia nu as spune neaparat ca vreau sa modific sa fac ceva din ea.
E legata de presiunea facuta de turbina, si masurata de MAP. Ai putea sa schimbi senzorul MAP, cum spuneam, daca ala e dus, turbina poate lucra bine, dar el nu citeste ce trebuie, nu alimenteaza cum trebuie, motorul nu trage, si apare eroarea.
Tija actuatorului e importanta, daca nu e reglata cum trebuie, geometria nu sta cum trebuie, si de acolo presiune la nimereala.
Salut,aceeasi problemă o am și eu, ma gândeam ca este din furtunasele alea mici, dacă ai rezolvat de rog sa îmi răspunzi