Au cautat toti la capatul gresit al instalatiei de franare. Problema nu este in etrieri, ci in pompa de frana, mai exact este infundat orificiul de compensare al acesteia. Nu te mira ca nu i-au dat de capat, mecanicii de azi nu stiu decat sa schimbe piese, aici e necesara doar o curățare si inlocuirea lichidului de frana.
Ai schimbat discurile si palcutele, ai pus ce trebuie sau chinazarii? Tin frinele, ce inseamna asta, adica tin in ce sens?
Este normal sa tina, frina de aia este frina sa tie roata, ori tu te referi ca frineaza fara sa frinezi?
Aia este simplu, ridici masina pe lipft, invirti fiecare roata, vezi daca si cum se invirt.
Ai facut teste de frina pe banc, asa si nu apare nimic, e bun, asta inseamna ca ai tu problema, ti se pare tine numa ca ar frina rotile fara sa frinezi.
Deci o masina daca ii suspenzi rotile, le poti roti cu mina, iar ele trebuie sa se roteasca, dasca is blocate cumva o sa iti dai seama.
Dar nu te astepta ca placutele or sa stea f departate de disc, stau f aproape, mai ales daca is noi, uneori si atinge f putin discul, dar nu frineaza roata.
Daca totusi gasesti ca rotile se frineaza singure, ar putea sa fie de la pistoane, de al ABS, mai ales ca spui ca nu e aceiasi roata mereu care ar tine, desi nu esti sigur ca ar tine ceva.
La ce explicatie ai dat nu se deduce ca ar tine vreo roata, deci verifica cum am zis.
Daca ar tine frinele asa cum tu sugerezi, si acelerezi, aia ar face ca discurile sa se incinga naiba sa le ea, sa se inroseasca, ceea ce nu cred ca se intampla.
Daca totusi ai probleme, primul lucru ce poti sa il faci, este sa faci un flush, cumperi citiva litri de lichid de frina, cauti pe cineva care sa te ajute si faci un flush, asta te va costa putin, doar cit costa acel lichid.
Apoi condici si vezi ce se mai intampla. Daca problema persista, atunci ai putea avea probleme cu pistoanele.
Dar nu ai spus nimic de masina, ai scanata masina? Ai ceva lumini aprinse la bord?
Intre in cazul in care ar fi ceva problema ABS aia ar da ceva lumini la bord.
Daca nu se rezolva, atunci schimbi cilindrii cu pistoanele sau cum se mai numesc, schimbi toata frina la fiecare roata, chair daca e de la dezmembrari merge.
Nu ai cum sa nu rezolvi.Nu trebuie sa faca nimeni astea, le poti face si tu singur, cu cineva care sa te ajute.
Cu tester original ii dai aerisire pompa abs si schimbi total lichidul de frana.
Cauta un service Dodge.Probabil trebuie aerista instalatia de ABS si se face cu testerul si o instalatie speciala.Vre-un idiot de mecanic poate ti-a desfacut vreun furtun sau racord de la frane si a tras aer.
Am găsit un service cu tester ca a depistat o eroare a unui senzor ABS pe roata stânga spate care nu citea corect viteza de deplasare, am schimbat senzorul dar problema inca persista.
Discurile fata se înfierbânta tare și dreapta spate un pic mai puțin fata de cele de la fata, am ridicat mașina pe elevator, rotile se învârt, și nu țin …. Am făcut aerisire de mai multe ori, am schimbat și bucsele de la toți etrierii.
Revin cu un update, 4 service-uri care au zis ca rezolva problema și nici unul cu adevărat, reprezentanta Dodge nu este in Jud Iași, din ce am înțeles nu este vorba de instalația de ABS pentru ca am pedala de frana, discurile și plăcuțele sunt noi, după spusele mecanicilor ar fi din cauza discurilor, dar le-am pus si pe cele vechi pentru a vedea dacă într-adevăr ar fi acestea de vina, dar nimic… discurile tot se înfierbânta excesiv de mult si fără sa pun frâna, am verificat iar etrierii( am schimbat acele bucse de pe etrier) si am făcut test pe standul de itp, nimic…când mașina e pe loc, ridicată pe cric/elevator, nu opune rezistența … nu am idee unde sa ma mai duc si unde aa rezolv.
Alex întreabă: