Daca antigelul nu scade, inseamna ca e consum mare de ulei.
Cel mai frecvent, acesta apare din cauza semeringurilor de la supape, dar in acele cazuri, fumul este prezent la pornire, apoi dispare/nu se mai observa.
Daca la tine este invers, banuiesc ca problema este la segmenti; pe masura ce se incalzeste motorul, uleiul se subtiaza si ajunge mai usor in camera de ardere.
Daca motorul are macar 200. 000km, si spui ca nu a fost corect intretinut, cred ca e nevoie de o reconditionare (segmenti, semeringuri, cuzineti).
Cuzinetii se pot bloca de exemplu din cauza unui ulei prost sau tinut prea mult in motor, care face depuneri.
Sau in cazul unui motor turat frecvent, si mers ca la curse, se pot sparge segmentii. Chiar daca raman la locul lor, nu isi mai fac treaba.
Un motor pe benzina normal, fara defecte din fabrica, tine in jur de 300. 000km cu o intretinere corecta. Pe la 400. 000km deja nu mai e in parametri.
Unul abuzat si/sau prost intretinut, poate fi terminat imediat dupa 100. 000km.
Mersi de raspuns. Personal nu cred ca au cum sa fie segmentii, pentru ca (din cate stiu), in cazul acela ar trebui sa sufle aer pe la joja de ulei sau pe la capacul de ulei, in timp ce functioneaza. Aparent nu e cazul, dar ii voi face un test de compresie oricum.
Motorul are 260 mii km momentan. Varianta reconditionarii iese din calcul oricum, nu vreau sa investesc sume atat de mari intr-o tigaie de 1600 euro