anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut! Am o situatie mai deosebita. As dori sa aflu si parerile voastre. Detin un Audi A5 coupe, 2.0, TFSI. I-am facut segmentarea motorului pentru ca consuma 1l/1000 km. Acum este totul ok, consuma 1l/8000-10 000 km, depinde si cat ii dau. O detin de 2 ani, de fiecare data cade ceva la ea, ba consumabile, ba altceva si o data la 2 luni bag peste 1 000 lei in ea. Totul bine si frumos pana ce vad iar check engine-ul in bord. Acum mi s-a dus, cred ca, catalizatorul. Masina trage bine, trage normal, doar trepideaza usor la relantii cand e rece motorul si cand e cald, doar cateodata. Am eroarea P042000 in bord, este singura eroare care o am. Nu stiu ce sa mai fac, daca ma puteti ajuta cu o parere dintre aceste variante, ce ati face voi:
1.sa mai investesc in ea (pana acum am bagat 3 000 euro in piese doar) si sa sper ca daca o fac 3-5 ani nu mai am probleme cu ea?
2. Sa o las asa, cu eroarea aia in bord, sa mai merg cu ea si dupa 1-2 ani o vand cuiva?
3. Sa o vand acum prin buy back la o firma si sa-mi iau ceva mai fiabil, precum o Skoda, nu detin niciun ban deocamdata pentru o noua masina, ma gandeam doar sa o dau pe schimb?

Am auzit ca este ok sa merg cu eroare P042000 linistit, pentru ca afecteaza doar emisiile, nu si motorul.

Multumesc,

2 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Daca tot ai schimbat una alta, tine-o, o sa fie bine. Pune si verifica si galeriile ce merg de la turbina spre intercooler ok? Spui ca inainte consuma ulei, eu ce stiu masinile alea au turbo naspa, adica garniturile de la turbina se duc, uleiul ajunge in acele galerii ce spun de la turbina, partea care baga aer.

Am gasit la 3 audi A4 chestia asta si la unu A6. Turbina este buna, doar scapa ulei.Bine nu stiu daca la tine, dar este bine sa verifici, scoti furtun sau ce are acolo, is ceva coliere, poti scoate doar un singur colier, stai deoparte, si desfaci, daca este ulei sa nu-ti curga pe fata, iar daca curge ulei, acolo era problema ta cu uleiul, nu la segementi.
Segmentii aia nu se duc nici dupa sute de mii de km.Sar putea si fi fost la tine, dar in general pe acolo se duce uleiul la masinile astea audi.

Catalizatorul daca s-a dus, este pentru ca ai mers mult timp asa, uleiul ala a infundat catalizatoru.Ca se pierde pe la segmenti, sau pe la turbina cum am spus, se duc vapori de ulei in cilindri ard si in citiva ani infunda catalizatorul.
Chestia este ca fara catalizator bun, nu treci inspectia, sau dai spaga asa cum fac multi romani laughing.

Codul ala nu este corect ce ai dat tu, e doara P0420 nu ce arati tu 2000, nu exista asa ceva.

Codul arata problema aia cu catalizatoru, ce ai spus. Daca afecteaza doara aerul, pentru ca poluiaza? Nu afecteaza motorul, dar trage mai din greu, pentru ca este infundat catalizatorul, gazele ies ceva mai greoi, de acolo si acele trepidatii la relantii ce spui tu.

Ce sa faci? Eu zic sa o tii, chestia este ce faci cu catalizatoru, il schimbi, dar costa ala de te rupe. Poti schimba cu un catalizator aftermarket, dar sincer nu stiu cit o sa te tina, 1 sau citiva ani.Cel mai bun e original, dar banui ca costa mai mult decat toata masina ta laughing

Baga si tu un catalizator aftermarket, citeste ceva comentarii daca gasesti si vezi cit o sa tina.

Verifica ce am spus eu galeriile de la turbina, sa nu ai acolo ulei, sa fi facut segmentare degeaba.

La un amic, mergea ala cu bidonu de ulei in masina, minca ulei ca pe benzina laughing m-am dus zic hai sa vad daca ai noroc, am desfacut furun, e acolo ceva teava cu furtun la turbina care merge spre intercooler si o cazut ditai balta de ulei laughing
Galeriile de la turbina trebuie sa fie uscate, sa nu aibe ulei deloc, daca gasesti si o lingurita de ulei, ala e semn ca pe acolo pierzi uleiul.

Skoda nu-i mai buna decat ce ai tu acum.De fiecare data cade ceva la ea, ce anume cade? Ai bagat 3 mii de euro doara in piese, naspa, cam scump, trebuie sa cauti si tu piese online, gasesti mai ieftin.

Nu ai spus din ce an este masina, dar daca e 2005 in sus eu zic sa o tii ca e mult mai buna decat alte masini.O pui la punct, apoi nu o sa te mai supere.

Alta chestie, asa ca idee, nu mai spuneti la acele coduri Erori, nu-s erori laughing alea is informatii, is coduri, reale, adica probleme reale.

Eraoarea este o informatie gresita, la masini nu exista asa ceva, poate uni mecanicii is eronati laughing dar orice electronica de la masina da eroare zero, altfel nu-i aprobata sa fie pusa pe acea masina.

Deci acel cod nu-i eroare este o problema reala.

regis
| regis a răspuns:

Foloseste un aditiv de curatare de la Liqui Moly, nu costa foarte mult si e destul de eficient.
Daca nu merge, gasesti pe net diverse metode de a "pacali" sonda lambda II.