Fumul albastru e atunci cand intra ulei in amestec(motoru trebuie segmentat)
fumul alb e atunci cand ai antigel in cilindri, garnituri duse, bloc motor fisurat etc.
fumul negru la diesel e de la turbina sau dpf, iar la benzinar e de la bujii, filtru de aer, amestec prea bogat.
Acum tu oferi prea putine detalii legat de problema ta, fum scoate? de tras trage? sunete ciudate? consuma ulei/antigel? tremura?
Probabil turbina are joc mare, si iese ulei pe langa ax. Du-o la reconditionat (costa peste 1000 lei).
Nu cred ca era vorba de fum aici, dar:
1. fum albastru poate fi si de la ardere incompleta la diesel (motorina cruda pe evacuare)
2. fumul alb poate fi si de ulei
3. fumul negru e mai mult semn de aer insuficient (amestec bogat), deci cauzele pot fi in principal de la sistemul de injectie, clapeta de aer.
Am fost la reprezentanta și nu era ulei... mașina nu a fost pornita aproape o săptămâna iar așa zisul ulei de fapt era condens, iar mașina dadea afara pe toba apa cu funingine după toba, lăsând impresia ca e ulei. Mulțumesc!