Nu porni motorul! De gripat, nu se gripează, dar te costă o grămadă pe urmă să cureți/ speli tot circuitul de ulei (pompă, filtru, baie, bloc motor etc/)
O duci frumos pe platformă la service sau chemi pe cineva să schimbe uleiul (și restul de consumabile - filtru, eventuale garnituri) acolo unde e acum.
Nu porni masina, schimba uleiul.
Nu stiu de ce da-ti o grămadă de bani pentru un schimb cand se face super ușor.Sunt fata dar și eu am schimbat uleiul unei mașini.
Pur si simplu desfaci filtru si surubelul ala si dai drumul la ulei jos(într-un recipient).Pui alt filtru si surubelul pe urma pui uleiul pe care îl mai verifici cu joja daca e suficient, cu toate ca in general mașinilor se stie cat ulei le trebuie si daca, cauti pe net.
Pentru procedura asta dai câteva sute de lei plus uleiul si filtrul cand poti sa scapi doar cu bani de pe ulei si filtru (100 si ceva uleiul de calitate medie, plus până în 50 de lei de nu mai puțin filtru)
Cu un drum poti sa dai si baia jos sa o cureti, sa vezi daca nu ai span sau ceva pe acolo.
Și eu vorbesc tot de ford focus 2001 doar ca motorina.
Nu are nici pe naiba.
A mea a avut 2 litri de motorina in ulei si am facut 1000 km pe putin pana am masurat nivelul.
Cel mai recomandat este sa-i schimbi uleiul, asta clar n-o sa-i faca rau, mai ales daca stii ca pe viitorul apropiat trebuia sa-l shchimbi asta e cu atat mai bine, daca nu ma insel la modelul tau de masina ar trebui sa incape undeva pana-n 4litri de ulei, acum pentru +/- 100ml de lichid de frana mi se pare prea exagerat sa se gripeze motorul, doar n-ai sa mergi si cu masina turata in 4mii sau ceva, cel mai bine pentru masina si pentru linistea ta sa-i faci un schimb de ulei, iar pentru 10km nu o sa pateasca absolut nimic motorul, lichidul de frana est tot un lubrifiant dar care este folosit pentru ungerea instalatiei de franare dar care are alte proprietati fata de uleiul de motor, ma mai repet, du-te fara griji la un service cu ea pe roti deoarece n-o sa pateasca nimic.